Er det meningen man skal kjøpe kjedelås ved siden av

Er det ikke kjedelås på nye oringskjeder

Noen forslag? Syntes det er litt drøyt å løsne hele bakpartiet på sykkelen.
gå ut og se på sykkelen din! tror du at du får av kjede med og ta av bakhjulet? nei du må nok også av med baksvingen vis du skal ta av kjede uten og splitte det. men nok om det..borg. sitter kjede sammen, eller mangler du bare kjedelåsen? vis du mangler kjedelåsen så er det sikkert bare en glipp. skal følge med denGixxerman wrote:Tar da ikke lange tiden å løsne bakhjulet da, og slike kjeder er mer sikre. Se det på den positive siden
gå ut og se på sykkelen din! tror du at du får av kjede med og ta av bakhjulet?
den komentaren var jo ikke ment til deg, den var ment til gixxerman som mente du kunne montere på et helt kjede vis du bare tok av bakhjuletBorg wrote:Først av alt. Takk til deg GixxermanHadde sittet å kviet meg en stund før jeg skrev innlegget over. Hadde ikke mye lyst til å løsne armen da d gjerne skjer noe uforutsett når det må så mye styr til.
Men... etter at du sa det var så enkelt så måtte jeg jo prøve, og med unntak av ei skive som absolutt skulle gjøre seg vrang når jeg skulle sette det sammen så var det lekende lett![]()
Kjedet jeg fikk skulle være orginalt og ble kjøpt på Speed i Sandefjord. Det var udelt og uten kjedelås. Både jeg og far min kikket vel og lenge etter en kjedelås uten å finne den. Han mente vi måtte dele kjedet å klinke det sammen igjen men jeg mente det måtte da være altfor tungvint. I min verden ville dette være å ta et skritt tilbake.
Jaja. Armen bak ble løsnet og nå er kjedet + drev montert å testet ut på tur fra Larvik og hjem til Stavanger :smt023
Stiann, sånn for ordens skyldgå ut og se på sykkelen din! tror du at du får av kjede med og ta av bakhjulet?
Nei, selfølgelig ikke. Kjedet jeg tok av hadde kjedelås
Sannerlig har du ikke rett :oops:stiann wrote: den komentaren var jo ikke ment til deg, den var ment til gixxerman som mente du kunne montere på et helt kjede vis du bare tok av bakhjulet