Gixxerman wrote:Men må man ikke ha et slikt program innstallert FØR hendelsen ?
Det spørs, noen programmer kan man installere på forhånd, og disse "garanterer" en viss mengde plass som kan hentes inn (det siste du har slettet), men det finnes mange programmer som gjør det i ettertid også,når noe slettes, så fjernes bare hendvisningen til det på disken, dataene vil fortsatt ligge der, helt til noe annet skriver over dataene (det er derfor man ikke bør legge til noe nytt).
Har prøvd noen sånne programmer men de fant ikke det jeg lette etter. Tror kansje det kan ha noe med at jeg ser jo at filene er der og de programmene jeg har prøvd søker bare etter slettede filer. Jeg har forøvrig delt hard-disc'en så bildene er på en del og jeg har innstallert sånne programmer på den andre delen.
Prøv og gå inn i sikkermodus. Trykk F8 ved oppstart, da får du opp en rekke valg, velg sikkermodus, velg så administrator-kontoen, forsøk å kopiere bildene til den gamle plassen når du så har kommet inn i windows.
ATWindsor wrote:Altså systtemoppretting oppretter jo ikke filer, det oppretter systemrelaterte ting, det har ingen innvirkning på annet dill du flytter rundt på harddsiken, så at det ikke virker er jo ikke spesielt merkelig.
Prøv noe recovery-software som henter filer, feks "getdataback NTFS", og se om det hjelper
PS: prøv å flytt og legg til minst mulig på harddisken inntil du har løst problemet.
AtW
Kjørte dette programmet og jeg får faktisk til å se bildene med dette programmet. men for å lagre dem så må jeg kjøpe programmet.. Men jeg har jo ikke visa og får derfor ikke til det, men jeg er i det minste ett steg nærmere.
Og da var bildene tilbake! Dere aner ikke hvor takknemlig jeg er!
Og jeg syns det er verdt å nevne at jeg fikk mere og fornuftigere hjelp her enn på et "datanerd-forum"...
Jeg lastet ned det programmet jeg fikk tips om (getdataback NTFS) og gjennom det fikk jeg til å se bildene. Så da gjorde jeg bare som programmet sa jeg skulle gjøre (kopiere til enn annen del av hard-disc'en) og vips så var alt bra igjen. Så nå er bildene brent ut på cd og noen er også skrevet ut på fotopappir. (Skal ikke miste flere bilder på denne måten.. )
Så da takker jeg nok en gang for all hjelp og innviterer alle hjelpere på en takkefest..
Tingelingeling wrote:Jeg lastet ned det programmet jeg fikk tips om (getdataback NTFS) og gjennom det fikk jeg til å se bildene. Så da gjorde jeg bare som programmet sa jeg skulle gjøre (kopiere til enn annen del av hard-disc'en) og vips så var alt bra igjen. Så nå er bildene brent ut på cd og noen er også skrevet ut på fotopappir. (Skal ikke miste flere bilder på denne måten.. )
Så da takker jeg nok en gang for all hjelp og innviterer alle hjelpere på en takkefest..
Bra at det virket da Sånne program pleier ofte å gjøre susen, men man bør jo alltid ha backup, fint du lærte det uten videre tap av data.