sykkel ville ikke starte..

Prat om tung MC.
Post Reply
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

sykkel ville ikke starte..

Post by RH racing »

var ute å kjørte i øs pøs regnvær i stad.. stoppet foran garagen, gikk av for å låse opp.. i det jeg kjørte i gang så glemte jeg støtta og sykkelen stoppet.. men etter dette så ville ikke sykkelen starte igjen.. noen forslag? er usikker på hvor mye det er igjen på tanken.. men den gikk da fint opp.. stod i en liten bakke.. skal ned å se om den starter i kveld.. evt sette over på reserve tanken..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Prøv å jukke litt med den kill switchen ved støtta. :)
RH racing

Post by RH racing »

lurte på den jeg og se.. skal se på den.. men er lørdag..så det er blitt noen øl..typisk min flaks så kommer polti pga anmeldelsen og ser meg på sykkelen og tar meg for fyllekjøring.. ha ha ..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ja faen, det er jo regler på slikt. Er det ikke noe sånt som at hvis man VET at man har gjort noen galt i trafikken som man kan få straff for, så kan man ikke drikke alkohol før seks timer etter man har satt fra seg kjøretøyet. Er ikke helt sikker på antall timer, men mener det var rundt der en plass. Do you feel lucky tonight :lol:
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Regelen har jeg forstått sånn at man skal ALDRI drikke før det er gått 6 timer etter endt kjøring.
RH racing

Post by RH racing »

derfor drekker jeg altid når jeg kjører.. så slipper jeg å huske på disse reglene ;)

Majty

Post by Majty »

Regelen er:"Fører av motorvogn må ikke nyte alkohol eller ta annet berusende eller bedøvende middel i de første seks timer etter at han er ferdig med kjøringen, når han forstår eller må forstå at det kan bli politietterforskning på grunn av kjøringen."

Altså, hvis du tror du har gjort noe galt i trafikken så ikke drikk på 6timer.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg hadde rett :D
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Gixxerman wrote:Jeg hadde rett :D
Ja, da lærte jeg noe nytt i dag også.
Egentlig ganske logisk når man tenker seg om...
Asfaltkongen

Post by Asfaltkongen »

er ikke biken din ukjørbar etter hærverk?
RH racing

Post by RH racing »

neida..skrudde hele fredags kvelden.. så den er opp og går igjen.. kjørte ned til vinterbro og tilbake.. men da den kvelte seg ville den ikke gå mere.. ikke prøvd no mere etter det: så om man kjører litt gris på E6, kommer hjem og tar en øl til maten, kan jeg bli tatt da?

Pollti

Post by Pollti »

Hadde de ikke apparatet med seg da så fikk blåst da ?
RH racing

Post by RH racing »

Pollti: det er ingen som hat kjørt i fylla her.. les hele saken så ser du hva vi snakker om.. men sykkelen startet med en gang til morgen i dag.. sikkert bare no vannklin i noen sensorer eller no..

TheDuke2

Post by TheDuke2 »

Majty wrote:Regelen er:"Fører av motorvogn må ikke nyte alkohol eller ta annet berusende eller bedøvende middel i de første seks timer etter at han er ferdig med kjøringen, når han forstår eller må forstå at det kan bli politietterforskning på grunn av kjøringen."

Altså, hvis du tror du har gjort noe galt i trafikken så ikke drikk på 6timer.
Det betyr jo det Tekumseh sa ,for når kjører man lovlig med MC? :lol:
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
Post Reply