Hvor kan jeg bestille bremseklosser så jeg får dem i Posten?
Hvor kan jeg bestille bremseklosser så jeg får dem i Posten?
Trenger nye klosser til sykkelen min. hvor kan jeg bestille det og få det i posten?
Jeg brude vel også bytte bremse veske når jeg først er i gang. aldri gjort det før, noe spess jeg bør passe på?
Jeg brude vel også bytte bremse veske når jeg først er i gang. aldri gjort det før, noe spess jeg bør passe på?
passe på å få luftet skikkelig godt.. og og det ikke er noe luft i den ene eller den andre siden.. http://www.bikerman.no grei side med mye stæsj
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Du kan bestille bremseklosser hos: http://www.mc-artikler.no/
Der får du slitedeler til en fornuftig pris.
Når du skal skifte bremsevæske må du først ta lokket av reservoaret (der bremsehendelen sitter), så fjerner du all gammel bremsevæske og tørker bort eventuell skitt som ligger i bunn.
Fyll så på ny bremsevæske med riktig DOT-nummer. Sett en gjennomsiktlig plastslange på luftenippelen som sitter på bremsekabilaren. Slangen må være så lang at den kan føres til bunnen av et glass etc. Det beste er å bruke lufteutstyr som du får kjøpt på f.eks. BILTEMA, disse har tilbakeslagsventil som hindrer lufta å komme tilbake gjennom slangen.
Så åpner du litt på lufteskruen og nå kan du pumpe med bremsehendelen til det kommer klar og ren bremsevæske ut gjennom slangen. Pass på at det ikke dras luft tilbake gjennom slangen. Pass også på at bremsebeholderen ikke blir tom, for da kommer det luft inn i bremsesystemet.
Der får du slitedeler til en fornuftig pris.
Når du skal skifte bremsevæske må du først ta lokket av reservoaret (der bremsehendelen sitter), så fjerner du all gammel bremsevæske og tørker bort eventuell skitt som ligger i bunn.
Fyll så på ny bremsevæske med riktig DOT-nummer. Sett en gjennomsiktlig plastslange på luftenippelen som sitter på bremsekabilaren. Slangen må være så lang at den kan føres til bunnen av et glass etc. Det beste er å bruke lufteutstyr som du får kjøpt på f.eks. BILTEMA, disse har tilbakeslagsventil som hindrer lufta å komme tilbake gjennom slangen.
Så åpner du litt på lufteskruen og nå kan du pumpe med bremsehendelen til det kommer klar og ren bremsevæske ut gjennom slangen. Pass på at det ikke dras luft tilbake gjennom slangen. Pass også på at bremsebeholderen ikke blir tom, for da kommer det luft inn i bremsesystemet.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
En DOT4 bremsevæske er og blir en DOT4 bremsevæske. Det jeg mener er at kokepunktet bestemmes av nettopp denne klassifiseringen, og ikke hvilket merke det står på flasken. Dersom du kjører SÆRDELES "inspirert" til vanlig, eller kjører en del på bane, kan det være en ide å kjøpe DOT5 bremsevæske, som har en del høyere kokepunkt. Biltema DOT4 fungerer aldeles utmerket til "normal" kjøring, og vel så det.. 
PS. Hvis du kjører Yamaha, Honda, Kawa, Suzuki eller Aprilia får du ALT av deler fra MC-1 i england. De har ikke fått opp nettbutikken ennå, men de skaffer alt på forespørsel (e-post). Er norske folk som jobber der, og de har normalt en utrolig bra leveringstid (svært lager)..

PS. Hvis du kjører Yamaha, Honda, Kawa, Suzuki eller Aprilia får du ALT av deler fra MC-1 i england. De har ikke fått opp nettbutikken ennå, men de skaffer alt på forespørsel (e-post). Er norske folk som jobber der, og de har normalt en utrolig bra leveringstid (svært lager)..

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Dot4 er ikke altid dot4. dot4 står får vannfasteheten og hvor godt den tåler klima endringer. Dot4 biltema væske er ikke så kokopunkt tålig som div "racing" væsker.. super blue racing er spesial utviklet for hard kjøring og tåler en trøkk. denne er og Dot4 væske. vi skifter til denne på alle posrchene vi har innom på jobben, og di som bruker bilene på bane og hardt på vei er alle fornøyde.. denne inneholder ikke silicon som væskene fra biltema og Castrol gjør. dvs at kjører du med org.bremseslanger vil ikke disse tæres som di gjør på org væske (tema. evt org) kjører du med stålomspunnede teflonslanger vil ikek dette ha noe å si..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Her ryr det på med misforståelser og usannheter ja 
Nei, Dot5 er ikke "strictly racing", og nei Biltema og Castrol er ikke silikonbasert...
Jeg får prøve meg på litt fakta. Blir vel hengt til tørk om noe blir feil nå
- Dess høyere dot klasse dess bedre (høyere kokepunkt)
- Dot 3, 4 og 5.1 er basert på samme "lest", og kan blandes.
- Dot 5 er silikonbasert, og kan _ikke_ blandes med de andre.
Greit å også merke seg at dot klassen bare forteller hva væsken minimum må klare, og dermed ikke skiller de beste fra de dårligere.
Får forresten Dot 5.1 tilnærmet gratis på f.eks. BilXtra om jeg ikke husker feil.

Nei, Dot5 er ikke "strictly racing", og nei Biltema og Castrol er ikke silikonbasert...
Jeg får prøve meg på litt fakta. Blir vel hengt til tørk om noe blir feil nå

- Dess høyere dot klasse dess bedre (høyere kokepunkt)
- Dot 3, 4 og 5.1 er basert på samme "lest", og kan blandes.
- Dot 5 er silikonbasert, og kan _ikke_ blandes med de andre.
Greit å også merke seg at dot klassen bare forteller hva væsken minimum må klare, og dermed ikke skiller de beste fra de dårligere.
Får forresten Dot 5.1 tilnærmet gratis på f.eks. BilXtra om jeg ikke husker feil.