Oppdysing og bensinforbruk/slitasje

Prat om tung MC.
Post Reply
TKB
Posts: 14
Joined: 17 May 2006 12:12

Oppdysing og bensinforbruk/slitasje

Post by TKB »

Er på let etter den riktige mc`n og har muligens kommet over den rette nå, lurer likevel på no.

Sykkeln er en Suzuki rf900r -99 42`km

Den har et micronanlegg samt at den er dysa opp. Lurer på om dette øke mye på bensinforbruket og vil det slite mye på motor?

Tror nok selv at det ikke betyr allverden men hva tror dere med peil.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

bruker mere bensin på aktiv kjøring.. men ikke no merkbart på pent (E6 kjøring) men er heller ikke store slitasjen ekstra på motoren.. er ikke så mye mere effekt du får..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

RF'en vekker nok litt oppsikt vil jeg tro. Ligner på en Testarossa på to hjul (lufterillene).. :lol: Er nok et bra kjøp, såfremt den er godt vedlikeholdt. Mer bensin og luft inn, og mer eksos ut = mer effekt, såfremt forgasserne er tunet inn skikkelig. Ekstra motorslitasje som følge av dette er så lite at du ikke trenger å tenke på det engang. Lykke til! 8)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
TKB
Posts: 14
Joined: 17 May 2006 12:12

Post by TKB »

Takk for svar. Var litt skeptisk pga oppdysinga.
Tror sykkeln er passa pent men den hadde vært i singeln en tur ved vask engang så noe av tapen under kåpa hadde fått seg ei skrape. Den hadde å fått borra ut en skrue ved oljepåfyllinga til/ved(?) clutchen men dette skulle han få fiksa hos et verksted. Hadde knekkt skruen da han skulle skru den opp.
Skal se på den iløpet a uka :)
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

Pass på forgasserene på de sykklene. Har hatt problemer med staget som choker gasserene.

Eller artig og sprek mc. Bry deg ikke om oppdysingen.
TKB
Posts: 14
Joined: 17 May 2006 12:12

Post by TKB »

Spørr sikkert dumt nå men hvordan sjekker jeg det staget? Bare å sjekke at choken slås på uten trøbbel..?
User avatar
shinobi
Posts: 86
Joined: 11 Aug 2006 08:29
MC: 2007 Yamaha FZ6-S
Location: Jessheim

Post by shinobi »

RF er fett. Den er faktisk raskere fra 0-100 enn Hayabusa!
- shinobi \:D/

- 1999 Kawasaki ZX6-R (sølv)
- 1998 Kawasaki ZX6-R (Full Akra med dysekit)(grønn)
- 2004 Suzuki GSXR-1000 (blå/hvit)
- 2003 Suzuki SV1000-S (sølv)
- 2006 Suzuki GSXR-600 (blå/hvit/svart)
- 2012 Suzuki SFV650 Gladius (svart)
- 2007 Yamaha FZ6-S (sølv/svart)
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

TKB wrote:Spørr sikkert dumt nå men hvordan sjekker jeg det staget? Bare å sjekke at choken slås på uten trøbbel..?
Rett og slett :)

Rfr var vel faktisk den raskeste sykkelen på 0-100 når den kom :)

Går godt. .
Post Reply