Drev, aks og hk.
Drev, aks og hk.
Når man drever om for høyere aks, hvilket drev skal man "fjerne" tagger på? Og får man høyere utslag på antall HK i en dynobenk ved å dreve om?
Nei det må du ikke.R wrote:Om jeg fjerner en tann på fordrevet, må jeg gå opp tilsvarende på bakdrevet? .
Kommer ann på. Måles farten fra framhjulet trenger du ikke det. Måles farten på feks. girkassen, blir det litt feil ja. Men det er sikkert ikke helt rett orginalt heller, så er du heldig blir det mere rett etter drevbytte..Hva med speedometeret, viser det over eller under faktisk hastighet om jeg drever ned forran.
jepp!rmxråner wrote:ei tann mindre foran er det samme som 2 mer bak.rerell wrote:Det ska visst vara skonsammare (= mindre slitage på kedja och drev) att öka bak än att minska fram, har jag hört. En tand mindre fram motsvarar ca 3 tänder mer bak (beroende på förhållandet i storlek mellan fram- och bakdrev).
bla
er dere her bare for å spamme?IGNiTiON wrote:jepp!rmxråner wrote:ei tann mindre foran er det samme som 2 mer bak.rerell wrote:Det ska visst vara skonsammare (= mindre slitage på kedja och drev) att öka bak än att minska fram, har jag hört. En tand mindre fram motsvarar ca 3 tänder mer bak (beroende på förhållandet i storlek mellan fram- och bakdrev).
Rerell har helt rett, og det er ikke nødvendig å korrigere noe som er riktig