eller er det den som lyser opp speedometeret du tenker på? dra innom ett bilverksted..vet vi har mange forskjellige på jobben, men jeg har ferie om dagen så jeg får ikke sett hvilke vi har..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Neh, den ene lyser, som er 1,7watt. Også satte jeg i 3w. Lyser like sterkt og blir like varme. Så går for den jeg. Orker ikke bestille lyspære osv........... Så mye pes for ei lita pære.
Det lønner seg å bytte alle pærene i instrumentpanelet samtidig. Når først en har røket, kan du være sikker på at det ryker flere så snart du har kjørt et par timer.
RH racing wrote:om du går opp på W styrken kan og ledninger og jordingspunker bli for varme og ryke..
Å gå opp fra 1,7watt til 3watts er risikabelt altså? Det er jo ganske lite watt i utgangspunktet. Den ene 1,7w pæra virka, sammenlignet 3 watts pæra. De lyste like sterkt og ble like varme.
RH racing wrote:om du går opp på W styrken kan og ledninger og jordingspunker bli for varme og ryke..
Å gå opp fra 1,7watt til 3watts er risikabelt altså? Det er jo ganske lite watt i utgangspunktet. Den ene 1,7w pæra virka, sammenlignet 3 watts pæra. De lyste like sterkt og ble like varme.
det er nesten en dobling av watt, ergo du trekker dobbelt så mye milli amper, tversnittet på disse ledningene er veldig lite, og det er en sjanse å ta med henhold til kabelenes strømføringsevne, men opp til deg, jeg hadde byttet alle til orginale, er som regel det lureste.
Det anbefales å bruke wattstyrken som er gitt originalt. Kjenner altfor mange som har fått smeltet saker og ting pga "bare litt mer watt kan ikke skade, det blir da bare mer lys".
regner med at dette er sånne pærer med plastik sokkel? som vries rundt på platikplaten bak i instrumentet? der den har to koblingspunker i den plastfolien? om så.. ville jeg ikke byttet til annen pære.. mange har gjort dette på biler da dem f.eks bytter plater til fargede etc. disse slipper ikke gjennom så mye lys så dem setter i sterkere pærer.. dette medfører kortslutninger og i værstefall brann.. vi hadde en Toyota Supra på jobben dette var gjort med, denne brant helt opp pga dette. (dvs: brann startet i instrumentpanel)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!