MC-bukse i dongri.

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Keihin

Post by Keihin »

Tumbleweed wrote:Pussig...folk her på forumet driter i fartsgrenser og devaluerer bilister og politi så det holder, og mener seg berettiget til å kjøre så svinete de bare vil uten å bli tatt for det.

Men sikkerhetsutstyr skal de ha.
Jepp, heelt enig. Skal man kjøre idiot kan man i det minste kjøre i shorts og T skjorte. #-o
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hva er rart med det ? Man verdsetter vel seg selv høyest :smt115 Av og til har du noen rare utspill, tumbleweed :lol:
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Gixxerman wrote:Hva er rart med det ? Man verdsetter vel seg selv høyest :smt115 Av og til har du noen rare utspill, tumbleweed :lol:
Det kan jo se ut som du skjønner hva jeg vil frem til. Tror allikevel det gikk over hodet på deg.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Så du mener at man er en jævla egoist om man vrir litt ekstra på rulla, fordi da verdsetter man ikke livene til andre i trafikkbildet ? :smt017

... og da kan man jo bare kjøre i boxern, fordi man skal føle et smell ekstra godt om det går galt, fordi man er en egoist :)
Keihin

Post by Keihin »

Hva kjøreutstyr har med respekten for trafikkregler å gjøre tror jeg vi alle trenger en bedre forklaring på Tumlehasj.

Jeg tolker det slik at hvis jeg bryter noen regler og/eller rakker ned på politi/trafikanter fordi de utsetter meg for fare så har jeg ingen grunn til å spandere på meg skikkelig beskyttelse? Ca. like relevant som om jeg skulle ha lastet ned ulovlig mp3 faktisk.

Skinnhellighet er et fint dyr. Aldri brutt noen trafikkregler du kanskje?
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Rolig i svingene nå gutter. Trafikkregler og sikkerhetsutsyr _er_ to forskjellige ting.
Vi oppfatter vel alle oss selv som ansvarlige personer?
Men den enkelte oppfatter hva som er sikkert kjøreutstyr på sin måte. Personlig mener jeg at ATGATT er eneste alternativ, andre kjører i shorts. Om han/hun i shorts samtidig bryter en traffikkregler har jo ikke det noe med at han/hun tar en større sjanse med ikke å kjøre med fullt utstyr.
Vi kan lage en større diskusjon om prinsipper, logikk og psykologi forbundet med det å bryte trafikkregler med og uten kjøredress, men jeg tror det er en diskusjon som hører hjemme på et forum for adferdspsykologi eller tilsvarende. Men vi kan ta den her òg, for all del. Noen som vil starte en sånn tråd?
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Keihin wrote:Hva kjøreutstyr har med respekten for trafikkregler å gjøre tror jeg vi alle trenger en bedre forklaring på Tumlehasj.

Jeg tolker det slik at hvis jeg bryter noen regler og/eller rakker ned på politi/trafikanter fordi de utsetter meg for fare så har jeg ingen grunn til å spandere på meg skikkelig beskyttelse? Ca. like relevant som om jeg skulle ha lastet ned ulovlig mp3 faktisk.

Skinnhellighet er et fint dyr. Aldri brutt noen trafikkregler du kanskje?
Om du forventer et seriøst svar på dette, kan du begynne med å bruke riktig navn.

Tumbleweed
Keihin

Post by Keihin »

Tumbleweed wrote: Om du forventer et seriøst svar på dette, kan du begynne med å bruke riktig navn.

Tumbleweed
Skavisee - Vent litt - - :-({|= - - Nope.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Jeg skal ikke blande meg så mye inn i denne diskusjonen. Men....

I 250 - 300 km/t som sikkert mange av R-syklene går, er det ingen vits i sikkerhetsutstyr. Da går det mest sannsynlig skikkelig gærn't uansett.
Det er vel det Tumbleweed snakker om her.

Men selvsagt skal også de som kjører hissigere beskytte seg. De kjører ikke sånn hele tia, og når uhellet er ute er det bedre sjangs for at det går bra.

Personlig synes jeg det er synd at noen bedriver slik villmannskjøring, og ødelegger MC-førernes rykte, og gjør at forsikringer blir dyrere osv.
Men på en annen side skjønner jeg at det er steike moro. :twisted:
Har selv kjørt skikkelig tulling med bil, men man blir eldre og 'feigere' etterhvert. :oops:

Et godt tiltak hadde vært å ha flere åpne baner, med muligheter for at flere kunne kjøre villmann på 'sikret' område.

Blir nok en som bare putrer søndagsturer jeg. Har ikke sykkel til noe annet heller. Men det er nok for meg.
Synnis

Post by Synnis »

shinobi wrote:kun skinn som gjelder for meg, selv på korte turer. noe annet ville jo være å gamble på at man ikke faller. "nei i dag er det varmt så da faller jeg ikke, jeg tar på meg olabuksa bare.." Hva er det for noe liksom?
For ikke å nevne hvor lekker du er i skinndress da! :lol:
----------------------------

2002 Suzuki DL1000 V-Strom
88 - Yamaha Virago 1100 US modell
LemonDog
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.

Post by LemonDog »

Lindstrands har kommet med en MC-bukse i dongeri med mulighet for å legge inn CE-godkjente beskyttere. Se Jofama.se - Lindstrands Jet.
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Det spørs på fasongen da. Om det er ei bukse man kan bruke f.eks. på jobb, slik at man slipper å bytte om etter kjøringa. Jeg ser ikke for meg selv i klasserommet blant barna med skinnbukse akkurat :)

Den på Cruiser var nede i 299,- nå. De får vel ikke solgt den, tenker jeg.
For egen del har jeg gått for skinnklær.
TheDuke2

Post by TheDuke2 »

Lindstrands sine bukser kan man nok bruke til vanlig , er myke og ser ut som ei helt vanlig olabukse.

Image

Prisen ligger på 1295,-
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Jeg venter på en blå Jet bukse....... Var litt "plunder" hos folket i Hunndalen,men nå bør den komme snart. Så skal dere få høre hva slags inntrykk den buksa gir, når jeg får den. :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
TheDuke2

Post by TheDuke2 »

Tenkte å bestille ett par selv på GMS ,skulle hatt ei sort Jet og ei Fokker bukse :)
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
Post Reply