Alder: 25 år
Kjønn: Macho macho man
MC: 1986 GPZ900R "Ninja" (Sport / Sport touring)
Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil?
Har ikke kjørt nyere R sykkel, men selv min gamle Ninja har en god del futt og gode kjøreegenskaper. Merker at det er "håpløst" å overholde fartsgrensen, særlig på kjente veier. Fartsgrensene er satt på en måte som gjør at selv en Lada fra 1982 kan sette nåla på fartsgrensen - på holkeføre. Og da blir det for tamt å kjøre så "sakte" med en sprek sykkel.. Kjører litt offensivt forbi bilister i rushtrafikken, men tar det helt piano dersom forholdene (sikt, føre, vær) ikke er optimale. Er alltid oppmerksom og hensynsfull i trafikken, så jeg ikke skaper farlige situasjoner eller "skremmer" noen..
Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom?
Kjører roligere med custom, rett og slett fordi hverken motor eller styregeometri inspirerer til frisk kjøring.
Hva er mc for deg?
MC er for meg (som de fleste andre motorsyklister) myyye mer enn et fremkomstmiddel. Det er utrolig givende, både med og uten passasjer. Herlig følelse å kjenne motorvibrasjonen, høre lyden, merke at dekksiden klistrer seg fast i asfalten på svingete veier..
Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har?
Det er forsåvidt JEG som har valgt å kjøre sport-touring, men alle (inkludert meg) blir jo naturligvis påvirket av miljøet i større eller mindre grad..
Mc type
Re: Mc type
'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Alder? 31 år
kjønn? Mann
Hvilken mc har du/kjører du? R1
Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil? Jeg har hatt en sport/touring før (Thunderace), og jeg hadde akkurat den samme kjørestilen. Eneste forskjellen nå er vel at jeg kommer raskere opp i høy hastighet
Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom? Nei
Hva er mc for deg? Det er først og fremst et fremkomstmiddel. Bruker den til jobb (Oslo). Så er det ikke minst en hobby.
Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har? Det var meg. Har dårlig med venner som kjører MC.
kjønn? Mann
Hvilken mc har du/kjører du? R1
Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil? Jeg har hatt en sport/touring før (Thunderace), og jeg hadde akkurat den samme kjørestilen. Eneste forskjellen nå er vel at jeg kommer raskere opp i høy hastighet

Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom? Nei
Hva er mc for deg? Det er først og fremst et fremkomstmiddel. Bruker den til jobb (Oslo). Så er det ikke minst en hobby.
Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har? Det var meg. Har dårlig med venner som kjører MC.

Alder? 34
kjønn? Mann
Hvilken mc har du/kjører du? Yamaha Virago 1100
Har ikke R-sykkel, men har prøvd og merket da at dette kan jeg ikke ha pga kjørestilen. Ble mye adrenalinkick.
Ja. Har en mye mer avslappet kjørestil, noe som jeg trives med.
Hva er mc for deg?
En frihet. Brukest mest frem og tilbake til jobb, men og som en liten tur her og der. Er ennå så fersk innen mc at jeg ikke har hatt de store turene ennå.
Det var meg. Har vært bevisst på hvilke type sykler jeg vil ha siden første sykkelen jeg leide da jeg tok lappen i 1991. (virago 1100)
Har ellers i bekjentskapskretsen både chopper, R-sykkel og motard.
kjønn? Mann
Hvilken mc har du/kjører du? Yamaha Virago 1100
Har ikke R-sykkel, men har prøvd og merket da at dette kan jeg ikke ha pga kjørestilen. Ble mye adrenalinkick.
Ja. Har en mye mer avslappet kjørestil, noe som jeg trives med.
Hva er mc for deg?
En frihet. Brukest mest frem og tilbake til jobb, men og som en liten tur her og der. Er ennå så fersk innen mc at jeg ikke har hatt de store turene ennå.
Det var meg. Har vært bevisst på hvilke type sykler jeg vil ha siden første sykkelen jeg leide da jeg tok lappen i 1991. (virago 1100)
Har ellers i bekjentskapskretsen både chopper, R-sykkel og motard.
Last edited by Synnis on 01 Sep 2006 03:45, edited 1 time in total.
----------------------------
2002 Suzuki DL1000 V-Strom
88 - Yamaha Virago 1100 US modell
2002 Suzuki DL1000 V-Strom
88 - Yamaha Virago 1100 US modell
- pelle
- MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Alder: 48 år
Kjønn: Mann
MC: 1992 Honda Shadow US modell.
Har ikke kjørt R-sykkel
Kjører rolige med custom, rett og slett fordi jeg er ute for å kose meg og ikke stresse når jeg kjører sykkel
Hva er mc for deg?
MC er for meg er et transportmiddel frem og tilbake fra jobb. Men også til å kose seg på når været er bra.
Det er meg som bestemte type sykkel og det gjorde jeg nok mye på grunn av at jeg likte utseende men også på grunn av kjøre stilling. Har ikke noen i min omgangskrets som kjører sykkel.
Kjønn: Mann
MC: 1992 Honda Shadow US modell.
Har ikke kjørt R-sykkel
Kjører rolige med custom, rett og slett fordi jeg er ute for å kose meg og ikke stresse når jeg kjører sykkel
Hva er mc for deg?
MC er for meg er et transportmiddel frem og tilbake fra jobb. Men også til å kose seg på når været er bra.
Det er meg som bestemte type sykkel og det gjorde jeg nok mye på grunn av at jeg likte utseende men også på grunn av kjøre stilling. Har ikke noen i min omgangskrets som kjører sykkel.
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
Jeg husker noen hadde forsket litt på dette før, og fant det jaggu hos NMCU:
http://www.nmcu.org/publ/ssb_1995/index.html
Her er det rett fram "bevist" at R image faktisk gir 3 ganger mer ulykker, mot tilsvarende effekt på en touring sykkel. Tenkte kanskje det kunne være interessant hvis dere ikke allerede har sett den
http://www.nmcu.org/publ/ssb_1995/index.html
Her er det rett fram "bevist" at R image faktisk gir 3 ganger mer ulykker, mot tilsvarende effekt på en touring sykkel. Tenkte kanskje det kunne være interessant hvis dere ikke allerede har sett den

Alder?
17
kjønn?
gutt
Hvilken mc har du/kjører du?
Husqvarna sm-125s (supermotard)
Føler meg ikke vel på en R-sykkel pga smalt styre og sittestilling, så jeg kjører veldig forsiktig.
Kjører ikke så friskt i svingene.
Hva er mc for deg?
Frihet og følelsen av å meste kjøretøyet (wheelies, stoppie, kraftige nedlegg etc.)
Vanker ikke i noe mc-miljø.
edit. Og der la jeg merke til å denne tråden var i tung MC forumet. :oops:
17
kjønn?
gutt
Hvilken mc har du/kjører du?
Husqvarna sm-125s (supermotard)
Føler meg ikke vel på en R-sykkel pga smalt styre og sittestilling, så jeg kjører veldig forsiktig.
Kjører ikke så friskt i svingene.
Hva er mc for deg?
Frihet og følelsen av å meste kjøretøyet (wheelies, stoppie, kraftige nedlegg etc.)
Vanker ikke i noe mc-miljø.
edit. Og der la jeg merke til å denne tråden var i tung MC forumet. :oops:
Mvh
Yngve
Husqvarna sm-125s
Yngve
Husqvarna sm-125s