Hei Lurte på om noen kunne gi meg noen råd om hvordan jeg skal trimme den nye yamaha tzr min.. Kanskje noen som har efaring ved trimming av en Tzr og om ka som funker bra?
Er drit lei av folk som jogger og sykler fortere enn meg i oppover bakker så no ska den endelig trimmes
TZR har AM6 motor(samme som RS50, RS2, RX og div. andre mopeder), disse er det MYE trim til,
Du kan begynne med å ta ut plombene.
Hvis du vil trimme noe mer enn det kan du ta en titt @ speedoptions.no
Personlig ville jeg fyrt på fulltrim med hyper-racing sylinder og det hele med en gang, TZR er en tung moped
Spørs på hva du vil det. AM6 er genialt, mange deler som sagt.
Vil du ha noe lett og ikke så dyrt kjøper du deg et effektanlegg beregnet på org. sylinder, drever om og kjøper en trimforgasser, om du vil.
Ellers kan du sette på en mild trimsylinder, mid-race. Disse trenger mindre vedlikehold enn Hyperracing, og det er også større marginer for å unngå skjæring. Man slipper også å justere squish, dvs. avstanden fra sylindertoppens ytre kant og stempelet når det er helt på topp. Topp posisjonen for stempel kalles ofte
TopDeadCentre, ofte forkortes denne betegnelsen til TDC.
okai takker
mye digg på http://www.speedoptions.no
Har egentlig fint lite peiling på ka eg bør bruke.. kunne noen gi meg et bra oppsett for ca 4000.-kr +-? Er ute etter en toppfart på ca 110kr mn bra akks er viktigst, ka bør eg ha for å oppnå dette?
Litt over 8000, så har du Bidalot Racing replica og Metrakit ProRace veiv, noen bedre balanse mellom holdbarhet/effekt skal du lete lenge etter.
Ta en titt i tråden jeg lagde når jeg skulle trimme mopeden min etter den skjærte seg, eneste du trenger vesidenav det som står der er gasser og clutch
Lover deg, ett sånt oppsett vil DEFINITIVT gi deg råeste mopeden i byen
På den annen side endte jo jeg opp med å kjøpe lett-MC istedenfor ett sånt oppsett
Eike_Oak wrote:Litt over 8000, så har du Bidalot Racing replica og Metrakit ProRace veiv, noen bedre balanse mellom holdbarhet/effekt skal du lete lenge etter
Vet du om noen som har eller har hatt denne sylinderne lenge? Har han kjørt lenge med den, slik at du vet holdbarheten er bra? Tror nok at det er mange trimsylindere som er vel så holdbare. Den sylinderen der er jo ganske sterk også.
Mange vil jo på den annen side si at TP er det beste med tanke på holdbarhet og effekt. Den har helt forferdelig bra holdbarhet visst nok, noe som er "bevist" pga. så mange har hatt den opp gjennom tidene. Vet om en i nærheten som kjørte sin Furia med TP i 12 000 km uten å vedlikeholde noe som helst. Han kjørte hardt hele tiden og lenge
Eike_Oak wrote:Litt over 8000, så har du Bidalot Racing replica og Metrakit ProRace veiv, noen bedre balanse mellom holdbarhet/effekt skal du lete lenge etter
Vet du om noen som har eller har hatt denne sylinderne lenge? Har han kjørt lenge med den, slik at du vet holdbarheten er bra? Tror nok at det er mange trimsylindere som er vel så holdbare. Den sylinderen der er jo ganske sterk også.
Mange vil jo på den annen side si at TP er det beste med tanke på holdbarhet og effekt. Den har helt forferdelig bra holdbarhet visst nok, noe som er "bevist" pga. så mange har hatt den opp gjennom tidene. Vet om en i nærheten som kjørte sin Furia med TP i 12 000 km uten å vedlikeholde noe som helst. Han kjørte hardt hele tiden og lenge
Nei, kjenner ingen som har hatt denne sylinderen spesielt lenge.
Men det er og blir en replica sylinder, disse er lagd med det formål av å forbinde holdbarhet/effekt i skjønn harmoni
Kjører med TP selv nå, går for sakte + at den skjærte seg nylig, så då mast jeg all lyst til å kjøre med den
Yamaha TZR er vel en av de dyreste mopedene å trimme? men en jysla fine sykkel..tror du må ut med en god del for å få deen opp i haster heter mot 100 -150 km/t
Til dette oppsettet er effektannlegg ett must? Har en Tzr selv som jeg vil trimme Hva mer trenger man av div forsterkninger osv?
Eike_Oak wrote:Litt over 8000, så har du Bidalot Racing replica og Metrakit ProRace veiv, noen bedre balanse mellom holdbarhet/effekt skal du lete lenge etter.
Ta en titt i tråden jeg lagde når jeg skulle trimme mopeden min etter den skjærte seg, eneste du trenger vesidenav det som står der er gasser og clutch
Lover deg, ett sånt oppsett vil DEFINITIVT gi deg råeste mopeden i byen
På den annen side endte jo jeg opp med å kjøpe lett-MC istedenfor ett sånt oppsett