FZR1000 1993 - 130 bakhjulshester. Leo Vince slip-on og KN-filter...

Har noen triks på lager og skal hente ut noen flere hester i løpet av nærmeste framtid. Blir spennende å se...
Damn straight!adoniz wrote:tror har mente at det bare ble bedre aks..
kommer ann på hvordan man behandler de detGixxerman wrote:Ikke verst for en så gammel sykkelDe blir jo slitne med åra vettu
La oss si, to identiske sykkler, begge har fullt effekt anlegg, PC3, KN filter, monterer du air funnels på den ene, vil den gå merkbart bedre enn den andre, dette er selv testet ut, de utgjør som sagt, en del. man kan mikse me de som du sier, 2 korte og 2 lange eller 4 korte osv.. jeg påpekte aldri de de mer effekt OG toppfart, det var du som trakk den konklusjonenJoda wrote:Her var det jaggu en som har lest seg "kunnskapsrik".
Fenomentet, om man kan si det slik, kalles for mye rart, bl.a. air stacks. På sykler med en felles luftfilterboks for alle innsugene så er det trakter som lufta blir dratt gjennom på vei til gassere og innsprøytninga. Uforminga og lengden på disse KAN utgjøre 2-3 hk forskjell på enkelte modeller, ENTEN i form av sterkere mellomregister ELLER toppeffekt, avhengig av utformingen og fabrikkens design. Altså ikke begge deler. Jeg gjentar, KAN utgjøre 2-3 hk. På firesylindrere motorer i racing brukes det ofte 2 lange og 2 korte trakter for å få det beste fra begge verdener.
Dette er heller ikke effekt som merkes av føreren, siden det treng opptil 10% økning før det virkelig blir merkbart. Noe annet bli bare synsing. De fleste føler jo at sykkelen går mye bedre bare ved å montere ei ussel potte, men i svært mange tilfeller mister man faktisk urlite effekt siden motoren ikke er justert for det. Lyden alene er nok til å lure hodet betraktelig.
I bunn og grunn føler jeg at dette er en svært lite bang-for-the-buck modifikasjon.
BTW: grei effekt på en så gammel sykkel!
Du mener man ikke merker 2-3 hesters effektøkning, greit. Det er fordi det varierer fra folk til folk, det eneste som er ett faktum er man man kan oppnå en effektøkning på 2-3 hk.Joda wrote:Du merker ikke en effektøkning på 2-3 hk veldig godt. Å påstå det er bare latterlig. Du FØLER kanskje at det går bedre siden hodet lett lures av følelser, lyder og synsinntrykk.
Hvilke sykler har du testet dette på? Har du bremsepapirer? Sammenligningsgrunnlag? Hvor mye tungsykkel har du kjørt?
Foreslår at du heller bruker pengene på en banedag enn slike innsugstrakter, så får du mye mer igjen for pengene.