Benket FZR'en min i dag
Hadde de testet det i bremsebenk? Journalistene overdriver jo kraftig innimellom. Du har jo ingen reell erfaring med dette selv da, slik det kan fremstå ut av det du sier. Jeg tror heller ikke du har tilstrekkelig erfaringsgrunnlag til å uttale deg om slike ting. På en moped merker man nok svært godt 2-3 hk, men på en motorsykkel med over 100 hk er dette kun av akademisk interesse. Har du noen gang kjørt en 1000cc?
03 GSX-R 1000
- Asfaltkongen
Ehm, ja, har prøve kjørt fler 1000cc, blant annet gixxer 06, du tror at bare fordi jeg ikke har en 1000cc som du har at jeg ikke har erfaring, og heller ingen kunnskaper om noe, vel, sier at kritikken kommer fra rett kanon må jeg si mr.bookwormJoda wrote:Hadde de testet det i bremsebenk? Journalistene overdriver jo kraftig innimellom. Du har jo ingen reell erfaring med dette selv da, slik det kan fremstå ut av det du sier. Jeg tror heller ikke du har tilstrekkelig erfaringsgrunnlag til å uttale deg om slike ting. På en moped merker man nok svært godt 2-3 hk, men på en motorsykkel med over 100 hk er dette kun av akademisk interesse. Har du noen gang kjørt en 1000cc?
det er brukt bremsebenk på testen, med grafer, og jeg vil tro folk som har kjørt tilsammen dobbel så mye som både meg og deg sammenlagt er mer enn gode nok til å lage en helt sakelig artikkel..
Uten at jeg skal ta stilling til akkurat denne saken, så er ikke det akkurat noen garanti, se på hi-fi-journalister, de har hørt på ganske mange annlegg, men det hindrer ikke det faktumet at de fleste av de lirer av seg usannsynig mye piss som ikke stemmer.Furre wrote:og jeg vil tro folk som har kjørt tilsammen dobbel så mye som både meg og deg sammenlagt er mer enn gode nok til å lage en helt sakelig artikkel..
AtW
Joda wrote:...men hvis du hadde endel erfaring med tunge sykler så ville du ha forstått at 2-3 hk ikke er særlig merkbart.
Å joda!

LOL, er vel enig med den, 2-3 hester blir en liten dråpe i havet det altså. Nå skal ikke jeg liste opp hva jeg har kjørt og hvor lenge jeg har kjørt for å rettferdiggjøre det, men hvor mye effekt har en r6 da? ca 130? Det er ikke store %-vise økningen.. litt over to prosent da om en får tre hester.
Si at en er så uheldig at en legger på seg tre-fire kilo da? Drar sykkelen merkbart dårligere da tro?
Ang, interessejournalistikk. De skriver stort sett den en vil høre. Har lenge lest og hatt stor interesse for bl.a. musikk og mc. Som atw sier. Hi-fi bladene sier og mener bare svada!! Det er ikke hold i noe.
Leser en bike, ser det jo ut som om det ikke finnes en mindre god sykkel. De er ikke kritisk til noe. Er ikke mye hold i det som ¨står der heller...
For å gå litt tilbake til topic da;
Asfalkong: Du må sikkert ha et dynojetkit. Har det selv til gpzn. Har ikke mont enda, men det må borres å greier inni gasserene. Skal gi grei økning det.
Re: Benket FZR'en min i dag
og hva betalte du forresten for d?Asfaltkongen wrote:Hadde sykkelen min i benk hos fastbikes i dag:
FZR1000 1993 - 130 bakhjulshester. Leo Vince slip-on og KN-filter...
![]()
Har noen triks på lager og skal hente ut noen flere hester i løpet av nærmeste framtid. Blir spennende å se...
Har en -87 Fzr 1000 og en -00 R1. De to syklene er oppgitt med en effektforskjell på 20 hk.
R1 føles mye raskere, men tror det bare har med de mye bedre kjøre-egenskapene den har i forhold til FZR`en.
Har fått prøve de to syklene opp mot hverandre, R1 drar noe fra i akselerasjonen, men ikke mye. Har klart å henge meg på i slipp-streem`en av R1, og da fulgt denne med den gamle FZR`en.....
Har kjørt tung sykkel i mange år, og kjent den "enorme" forskjellen det har vært mellom de nye og gamle syklene.
I virkeligheten har det vist seg at vi vanlige folk på vanlige veier ikke klarer å utnytte disse forskjellene nevneverdig. Hadde en kjempelat FZR 600 for endel år siden, kjørte godt sammen med de større syklene alikevell. På lange strekker kunne jeg selvfølgelig lett bli frakjørt, men generelt var det ikke noe problem.
Det meste av sykler som lages idag har en hel masse "skrytehester", Yamaha er blant verstingene i så måte ifølge de fleste tidsskrifter. (Bike, Mc-avisa osv)

R1 føles mye raskere, men tror det bare har med de mye bedre kjøre-egenskapene den har i forhold til FZR`en.
Har fått prøve de to syklene opp mot hverandre, R1 drar noe fra i akselerasjonen, men ikke mye. Har klart å henge meg på i slipp-streem`en av R1, og da fulgt denne med den gamle FZR`en.....

Har kjørt tung sykkel i mange år, og kjent den "enorme" forskjellen det har vært mellom de nye og gamle syklene.
I virkeligheten har det vist seg at vi vanlige folk på vanlige veier ikke klarer å utnytte disse forskjellene nevneverdig. Hadde en kjempelat FZR 600 for endel år siden, kjørte godt sammen med de større syklene alikevell. På lange strekker kunne jeg selvfølgelig lett bli frakjørt, men generelt var det ikke noe problem.
Det meste av sykler som lages idag har en hel masse "skrytehester", Yamaha er blant verstingene i så måte ifølge de fleste tidsskrifter. (Bike, Mc-avisa osv)
Heisann og velkommen til forumet
Hadde i høst en GSXR750 -93 mod med oppgitte 118hester på veiva. Har nå samme sykkelen, bare en -00 modell med oppgitte 141hester på veiva. Denne har dog fått på litt godsaker så den har 134hester på hjulet nå. Vil si at jeg merker ganske stor forskjell i aks, og da snakker jeg rett frem. Kjøreegenskapene er selvsagt en annen verden, men det har da ingenting å si for aks rett frem.
Føler man seg tryggere i en sving med én sykkel kontra en annen, så vil man naturlig nok kjøre raskere gjennom den svingen. Og jeg vil tørre å påstå at jeg var mer forsiktig med den gamle "tømmerstokken" kontra den nye

Hadde i høst en GSXR750 -93 mod med oppgitte 118hester på veiva. Har nå samme sykkelen, bare en -00 modell med oppgitte 141hester på veiva. Denne har dog fått på litt godsaker så den har 134hester på hjulet nå. Vil si at jeg merker ganske stor forskjell i aks, og da snakker jeg rett frem. Kjøreegenskapene er selvsagt en annen verden, men det har da ingenting å si for aks rett frem.
Føler man seg tryggere i en sving med én sykkel kontra en annen, så vil man naturlig nok kjøre raskere gjennom den svingen. Og jeg vil tørre å påstå at jeg var mer forsiktig med den gamle "tømmerstokken" kontra den nye

- Asfaltkongen
I dag har jeg drevet ned hele 2 tenner på framdrevet, fra 17 til 15 tenner. Strammet kjedet etterpå og har vært ute og testet litt nå. Merker faktisk ikke store forskjellen gitt, faktisk ingen forskjell i det hele tatt. Er to tenner ned forran muligens ikke så drastisk som mange skal ha det det til...? Hvor mye forskjell kan man forvente??
Husk at du har en effektforskjell på 18% da. Det er jo mye i forrhold til det vi snakket om tidligere her..Gixxerman wrote:....Vil si at jeg merker ganske stor forskjell i aks, og da snakker jeg rett frem.
Den aller største forskjellen på dagens kontra 10 år gammle sykkler er i hovedsak vekta og kjøreegenskapene. Motorene er selvsagt sterkere men, som det sies her. Ikke alle som utnytter dette.