kjøpe kawasaki zzr, noen med erfaring...?

Prat om tung MC.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kjenne noen, som kjenner noen, som kjenner noen, som vet hvordan man trykker på de rette knappene på forsikringskontoret :wink: :D :D
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Post by bandit »

Neida, trenger bare å være totalkunde hos Gjensidige for å få 50% startrabatt. Tror det er 3 hovedforsikringer du må ha hos dem for å få denne statusen. Jeg har samlet alle forsikringene der...
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

bandit wrote:Neida, trenger bare å være totalkunde hos Gjensidige for å få 50% startrabatt. Tror det er 3 hovedforsikringer du må ha hos dem for å få denne statusen. Jeg har samlet alle forsikringene der...
Funker dette selv om man er under 25?
bandit

Post by bandit »

Jepp :wink:
'05 Honda CBR 1000RR

Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

bandit wrote:Jepp :wink:
Nja, er det helt sant det da?

Det har jo noe å si hvor mye bonus / evnt skade du har på bil (om du har) og om du er gammel nok til å ha kunnet spare opp til 50 %.

19 år og 3 forsikringer = totalkunde hos IF men tviler på om det holder til 50 % startbonus. Correct meg if æ e wrang :roll:

Men fikk selv vite da jeg ringte IF at jeg fikk 50 % startbonus siden jeg var totalkund og hadde 75 % bonus på bilen :D I motsettnig til hos Gjenstridige hvor det virket som de priset seg ut med vilje (over dobbelt så dyre).
bandit

Post by bandit »

Sist jeg sjekket, var Gjensidige det billigste alternativet for MEG. Men det er jo helt individuelt hvilket forsikringsselskap som lønner seg. Kommer an på hvor man bor, hvor gammel man er, hvilke doninger som skal forsikres osv osv..
'05 Honda CBR 1000RR

$tine

Post by $tine »

adoniz wrote:
$tine wrote:Nå har jeg funnet en måte og ordne meg 50% startbonus på og, det kommer godt med! .
Åssen da? :)

Yrkessjåfør, kjørt skadefritt siste 5 årene, attest fra arbeidsgiver... De godtok ikke dette på motorsykkel hos if, men terra gjør det, så bytter over dit, (får en litt dyrere forsikring på 50% der enn med 20% i if da!)men beholder den en liten stund før jeg flytter over til if igjen, da får jeg med meg de 50%'ene og får brått en meget god pris.. :) Litt frekt, men syns jeg betaler nok for det jeg. Har til dags dato aldri trengt hjelp av forsikringsselskapet...
$$- Super Stine :D
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Yrkessjåfør, kjørt skadefritt siste 5 årene, attest fra arbeidsgiver... De godtok ikke dette på motorsykkel hos if, men terra gjør det, så bytter over dit, (får en litt dyrere forsikring på 50% der enn med 20% i if da!)men beholder den en liten stund før jeg flytter over til if igjen, da får jeg med meg de 50%'ene og får brått en meget god pris.. :) Litt frekt, men syns jeg betaler nok for det jeg. Har til dags dato aldri trengt hjelp av forsikringsselskapet...
Ikke noe frekkt dette!!!
Vi betaler nå rikelig nok i forsikring om vi ikke skal kunne "utnytte" systemet litt!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
torstebo

Post by torstebo »

--->Neida, trenger bare å være totalkunde hos Gjensidige for å få 50% startrabatt. Tror det er 3 hovedforsikringer du må ha hos dem for å få denne statusen. Jeg har samlet alle forsikringene der...<---

Jeg har 3 hovedforsikringer hos Gjensidige og fikk kun 20% i startbonus. Er 31 år. Jeg vil gjerne snakke med den konsulenten hos Gjensidige som gir 50% :D Uansett, 20000 kr i året er det verdt å betale for å få satt ræva på en R1 (ingen foran, ingen ved siden av) :wink:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Yrkessjåfør, kjørt skadefritt siste 5 årene, attest fra arbeidsgiver... De godtok ikke dette på motorsykkel hos if...
Det gjorde de for meg :lol: Som jeg har sagt før: Det hjelper å snakke med den rette :wink:
Furre
MC: MV Agusta F4

Re:

Post by Furre »

Gixxerman wrote:Latterlig, ikke skjønner jeg at de kun har en slik pris kalkyle :shock: Meeeeeen, de fortalte jo MEG at de absolutt ikke ville ha forsikra min gamle -93 GSXR750 OM jeg hadde bodd i Oslo. Jeg bor i Asker rett utafor, såikke skjønner jeg helt hva de driver med. Jeg skulle jo bare ansvarforsikring så ikke vet jeg hva de mente med det, for jeg er jo daglig innom Oslo selvom jeg bor i Asker som kuner 2 mil utafor :roll: :smt017 :smt102

Har ennå ingen forståelse på hvorfor de ikke skulle forsikre deg om du hadde bodd i oslo, om noen vet noen begrunnelser eller muligens har noen synspunkter på dette så fyr løs, det må da finnes noen faktorer på at de kan komme med slike kommentarer :-k
Super-blackbird
MC: Yamaha R1

Re:

Post by Super-blackbird »

torstebo wrote:--->Neida, trenger bare å være totalkunde hos Gjensidige for å få 50% startrabatt. Tror det er 3 hovedforsikringer du må ha hos dem for å få denne statusen. Jeg har samlet alle forsikringene der...<---

Jeg har 3 hovedforsikringer hos Gjensidige og fikk kun 20% i startbonus. Er 31 år. Jeg vil gjerne snakke med den konsulenten hos Gjensidige som gir 50% :D Uansett, 20000 kr i året er det verdt å betale for å få satt ræva på en R1 (ingen foran, ingen ved siden av) :wink:
må si det er forskjell.. betalte 8000,- med full-kasko på 2008 mod yamaha r1 full effekt. er 28 år 70% bonus.
forsikret 2 biler i tillegg til sykkelen for da ble jeg total kunde.

nå betaler jeg 2480,- på blackbirden med full kasko som er en 98 mod. denne har 165 hk...bor ca. en time fra kr.sand på iveland

er ganske mange her inne som betaler sykt mye i forsikring har jeg intrykk av eller? er pruttefaktoren vekk????

hos de fleste forsikringselskap får en 50% bonus på kjøretøy nr.2 visst ditt kjøretøy nr.1 har 50% eller mer.
20% får alle.

og visst du har bil med høyere bonus bytter du rundt på dem
offpist
MC: Yamaha R1 07.

Re:

Post by offpist »

torstebo wrote: Jeg har 3 hovedforsikringer hos Gjensidige og fikk kun 20% i startbonus. Er 31 år. Jeg vil gjerne snakke med den konsulenten hos Gjensidige som gir 50% :D Uansett, 20000 kr i året er det verdt å betale for å få satt ræva på en R1 (ingen foran, ingen ved siden av) :wink:
20 000 kr? Jeg betaler 2900 kr i forsikring på en fulleffekt R1 08 ;) Kun ansvar riktig nok.
Får ikke en dritt om jeg velter eller om den blir stjålet, så det er litt risiko.
Men med låst garasje, 2 veis alarm, kamera overvåking, gps-tracking og kjetting/lås/anker så sover jeg godt om natta likevel..
Super-blackbird
MC: Yamaha R1

Re: kjøpe kawasaki zzr, noen med erfaring...?

Post by Super-blackbird »

hehe. du burde minelegge hele tunet og :twisted:
Post Reply