Ja jeg synes man bør bli medlem. Så de hadde passert 200 medlemmer. Virker som om det blir mest smak og behag ang. VFR ja. Jeg er ihvertfall helt sikker på at det blir VFR på meg. Om jeg ikke avslutter denne sesongen på en så skal jeg ihverfall begynne neste på en. Jeg er i Nittedal ja. Vi er en del av NRBR (nedre romerike) så totalt sett dekker vi i overkant av 100.000. Nittedal alene er ca 20.000. Vi har Bjørn Bakkhaug som sjef. Han kom jo fra Ålesund. Dette ble veldig off topic, men men.LordShaft wrote:
Nei jeg er ikke medlem i "Pyroriders" enda, men har vurdert det
Mye av det som kommer fram her er minimale forskjeller som igrunn går på smak og behag.
Honda VFR er steike gode sykkler som du nok kommer til å få det mye gøy med!
Nittedal brannvesen? stort eller?
Mvh
-Shaft-
VFR800
Kjøpte meg nettopp en 98mod vfr, etter 6-7 år med harley. Og jeg må bare si at jeg er kjempefornøyd. Utrolig lettkjørt og fin å se på. Selv blir jeg ikke helt fortrolig med utseende på den nyere modellen, og vtec systemet har ikke akkurat fått mest skryt. Dessuten tror jeg nok systemet med tannhjulsdrift på kamene er bedre enn kjededrift. Du må selvsagt ta med i regnestykket at jeg bare har hatt denne sykkelen i 1,5 uke (100mil) men jeg brukte lang tid til å lese div. brukttester før jeg bestemte meg for hva slags sykkel min første "ikke harley" skulle være. Så langt kan den ihvertfall anbefales fra min side.
Da var sykkelen på plass
Det ble en 2002 VFR800 vtec. Sykkelen er sølv, med sølvlakkerte felger. Hentet den på fredag og har fått lagt noen mil bak meg. Jeg er superfornøyd. Denne sykkelen er jo helt fantastisk lettkjørt
, og dekker helt klart de kravene jeg satte. Personlig synes jeg denne modellen ser bedre ut enn den forrige. Ble positivt overasket over vtec'en. Har jo hørt litt delte meninger, men synes det som skjer ved 7000 bare er deilig krydder, og ikke det ubehagelige rykket noen vil ha det til at det er. Nå er det bare å håpe på en sen vinter og flere fine mc-dager.



, og dekker helt klart de kravene jeg satte. Personlig synes jeg denne modellen ser bedre ut enn den forrige. Ble positivt overasket over vtec'en. Har jo hørt litt delte meninger, men synes det som skjer ved 7000 bare er deilig krydder, og ikke det ubehagelige rykket noen vil ha det til at det er. Nå er det bare å håpe på en sen vinter og flere fine mc-dager.
veldig fin sykkel, eneste du mangler no er kvite lykter, litt tona (mørkere) vindskjerm og sete deksel 
Så er du godt på vei
2006 modellen leveres med kvite lykter så dette får du kjøpt orginalt
Mvh
-Shaft-

Så er du godt på vei

2006 modellen leveres med kvite lykter så dette får du kjøpt orginalt

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Takk Shaft. Setedeksel har jeg. Hadde vært fint å byttet ut blinkersene ja. Har sett de som er på 2006 mod. Det er i alle fall lakkerte felger på den, dette kom jo egentlig først i 2005. Har også planer om å modde displayet i vinter. Bytte ut til blå leds (se link)
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... opic=12148
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... opic=12148
Det der så jævlig porno ut
Slikt kunne jeg også tenkt meg......

Slikt kunne jeg også tenkt meg......

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Ja det er en høydare det der. Heldigvis for deg er det mye lettere på din sykkel. Du har led-pærer som kan nappes rett ut, uten lodding. Og mye færre pærer. Her er en link til 98-01 mod.LordShaft wrote:Det der så jævlig porno ut![]()
Slikt kunne jeg også tenkt meg......
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... l=blue+led
Konge.....takk skal du ha 
Blir nok litt mekking i vinter

Blir nok litt mekking i vinter

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Tar meg friheten til å dra frem en gammel tråd igjen jeg.
Nå tror jeg det er ganske definitivt at jeg er på utkikk etter en VFR800. Har kikket mye rundt, men finner egentlig ingen gode konkurrenter fra andre merker som ligger i samme prisleie forsikringsmessig.
På lørdag var jeg en tur til speed mc i sandefjord og kikket på denne sykkelen. I siste nummer av Bike ligger 2001-mod VFR800 med en veiledende bruktpris på 92000. På sykkelen i sandefjord er det satt på nye potter som ligger oppunder bakskjermen. (usikker på om det er snakk om effektanlegg). I tillegg er det med sidevesker, toppboks og bagster-trekk. Bakdekket så ganske så nytt ut. Noen små riper på kåpe og bakskjerm var det også. Hvor mye dette ekstrautstyret utgjør i kroner og øre er jeg ikke helt sikker på. Jeg røsket litt i bakskjerm/baklykt, og syns dette var litt løst. Selgeren mente dette var pga den uoriginale eksosen, og at man antakeligvis kunne få festet dette bedre ved å legge imellom noen gummipakninger. Ellers så observerte jeg at det ikke var noen innerskjerm på sykkelen, hvilket skulle bety at det blir et helvete å holde reint. Selgeren var ikke sikker på hvorvidt det var mulig å få montert innerskjerm med det eksosanlegget som stod på nå. I hvertfall ikke noe originalt, og mest sannsynlig ikke noe i plastikk...
Når det gjelder kilometerstanden så er vel 55.000km verken mye eller lite for en VFR-sykkel? Så da blir jo spørsmålet: Tror dere denne sykkelen er verdt 98.000kr?
Slik været er nå så er det jo et ganske stort problem at jeg rett og slett ikke får prøvekjørt sykkelen. Forhandleren mente han hadde solgt i snitt 2 sykler i uka siden nyttår. Alle uten at de var prøvekjørt på forhånd.
Jeg er jo klar over at forhandlere generelt sett ligger litt høyere i pris enn privatmarkedet, men i og med at jeg ikke har noe kjøreutstyr så skulle de få satt sammen en totalpris som jeg visstnok kunne være veldig fornøyd med.
Nå tror jeg det er ganske definitivt at jeg er på utkikk etter en VFR800. Har kikket mye rundt, men finner egentlig ingen gode konkurrenter fra andre merker som ligger i samme prisleie forsikringsmessig.
På lørdag var jeg en tur til speed mc i sandefjord og kikket på denne sykkelen. I siste nummer av Bike ligger 2001-mod VFR800 med en veiledende bruktpris på 92000. På sykkelen i sandefjord er det satt på nye potter som ligger oppunder bakskjermen. (usikker på om det er snakk om effektanlegg). I tillegg er det med sidevesker, toppboks og bagster-trekk. Bakdekket så ganske så nytt ut. Noen små riper på kåpe og bakskjerm var det også. Hvor mye dette ekstrautstyret utgjør i kroner og øre er jeg ikke helt sikker på. Jeg røsket litt i bakskjerm/baklykt, og syns dette var litt løst. Selgeren mente dette var pga den uoriginale eksosen, og at man antakeligvis kunne få festet dette bedre ved å legge imellom noen gummipakninger. Ellers så observerte jeg at det ikke var noen innerskjerm på sykkelen, hvilket skulle bety at det blir et helvete å holde reint. Selgeren var ikke sikker på hvorvidt det var mulig å få montert innerskjerm med det eksosanlegget som stod på nå. I hvertfall ikke noe originalt, og mest sannsynlig ikke noe i plastikk...
Når det gjelder kilometerstanden så er vel 55.000km verken mye eller lite for en VFR-sykkel? Så da blir jo spørsmålet: Tror dere denne sykkelen er verdt 98.000kr?
Slik været er nå så er det jo et ganske stort problem at jeg rett og slett ikke får prøvekjørt sykkelen. Forhandleren mente han hadde solgt i snitt 2 sykler i uka siden nyttår. Alle uten at de var prøvekjørt på forhånd.
Jeg er jo klar over at forhandlere generelt sett ligger litt høyere i pris enn privatmarkedet, men i og med at jeg ikke har noe kjøreutstyr så skulle de få satt sammen en totalpris som jeg visstnok kunne være veldig fornøyd med.
Det er vel få sykkler som holder seg så godt i pris som VFR 800.
Har selv en 98 modell som er gått 52.000, denne har en listepris på 75.000,-
Men jeg mener at prisen på denne sykkelen er en anelse høy. Jeg ville heller ha ventet litt, for det kommer alltid mange VFR'r til salgs om våren.
Det er godt mulig å gjøre seg ett godt kjøp på rundt 80.000,-
50.000 er lite for en vfr. det er jo ei turmaskin som holder nesten evig med godt vedlikehold!
Mvh
-Shaft-
Har selv en 98 modell som er gått 52.000, denne har en listepris på 75.000,-
Men jeg mener at prisen på denne sykkelen er en anelse høy. Jeg ville heller ha ventet litt, for det kommer alltid mange VFR'r til salgs om våren.
Det er godt mulig å gjøre seg ett godt kjøp på rundt 80.000,-
50.000 er lite for en vfr. det er jo ei turmaskin som holder nesten evig med godt vedlikehold!
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Synes det var litt stivt jeg da... Kjøpte selv en 99 i fjor med 43k på telleren. Ikke sidevesker, kun toppkoffert riktignok. Men effektanlegg, klarlakk og bagster. Seriøst ikke en eneste ripe. Jeg ga 78k. Da synes jeg 98 er for høyt for en som har gått lenger og ikke er strøken. Hadde gitt max 85k, og da skal 48k servicen være tatt. Hvis ikke originalanlegg og innerskjerm følger med, bør du bruke det til å prute med...
Ellers en sykkel jeg ikke kan få fullrost:-) Fint drag, hyggelig forsikring og karakteristisk lyd pga de tannhjulsdrevne kammene og V4. Anbefales!
Ellers en sykkel jeg ikke kan få fullrost:-) Fint drag, hyggelig forsikring og karakteristisk lyd pga de tannhjulsdrevne kammene og V4. Anbefales!