Derbi GPR fulleffekt?
Jepp, jeg har en tendens til å poste innlegg uten å lese hele tråden...Kriz wrote:så sant så sant, men motstand aliansen hadde jo ikke kommet med innlegg før du sendte det, har bare lagt merke til at du har gjort det 2-3 ganger nå :pTDK wrote:Jepp, men man tror vel mer på to, enn på en... Jo flere jo bedreKriz wrote:Tdk: du er flink til å gjenta meg
EDIT: Men jeg leste faktisk ikke innlegget ditt først...
Dermed blir det gjerne repitisjon av hva en annen har skrevet....
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Kan jo hende at den får 32hk med derbi klistremerker på...Cornholio wrote:den har den samme motoren som sitter i yamaha dtr/dtx tzr, sachs xtc, ktm lc2 o.s.v. altså minarelli 2takt.
det vil si 28hk.
jeg har forstått det sånn at før var motoren på ca25hk, men etter 04 er den oppgitt til 28 (på dt verfall)

2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Seriøst? Det er jo litt jalla...Cornholio wrote:Noen som har lagt merke til at derbi merket på motordekselet faktisk er ett klistremerke?ChristR wrote: Kan jo hende at den får 32hk med derbi klistremerker på...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
jepp. så på en gpr på en mc butikk, så kikka jeg ned for å se på motoren da så jeg en stor glip mellom merket og motordekselet, pirka litt i det å fant ut at det var ett eksklusivt klistremerkeTDK wrote:Seriøst? Det er jo litt jalla...Cornholio wrote:Noen som har lagt merke til at derbi merket på motordekselet faktisk er ett klistremerke?ChristR wrote: Kan jo hende at den får 32hk med derbi klistremerker på...

Kjører: Dt125re '04
-
- Posts: 105
- Joined: 30 Apr 2005 10:09
- Location: Sandnes
derbi replica plombering?
kan noen fortelle meg hva jeg må gjøre for å fjærne den eletriske plomberingen på min derbi gpr replica ?:) trenger hjelp snarest!
-
- Posts: 31
- Joined: 26 Jun 2006 12:34
her er va du skal jør for å få fullefekt på sachs xtc 02model å under(over 02 er firtakter fra suzuki) du får vertfall 28 hk. er ikke noe katalysator lr sikring på sachse.Cornholio wrote:den har den samme motoren som sitter i yamaha dtr/dtx tzr, sachs xtc, ktm lc2 o.s.v. altså minarelli 2takt.
det vil si 28hk.
jeg har forstått det sånn at før var motoren på ca25hk, men etter 04 er den oppgitt til 28 (på dt verfall)
når du har tatt plomberinga, da har du 28 hk.
1. Fjern eksosanlegget.
2. Ta ut plomben som sitter i enden(svanehalsen helt oppe med utgangen), ve4d å slipe bort sveisepunktene.
Vær nøye med at det ikke blir noe slipestøv igjen i anlegget, slik at det dras inn i sylinderen)
3. Forgasseren må dyses om og nytt forgasserstempel må inn.
-Skift til dyse 52
-Skift til stempel 30
NB! Dette er viktig for ikke å skjære motoren.
4. Flytt forgassernåla til 2. trinn fra toppen.
5. Skift tennplugg til BR9ES.
6. Før du monterer eksosanlegget, sei inn i eksosporten, slå på tenninga og sjekk om du får full åpning på porten før den stenger.
7. Juster wirene hvis det trengs.
8. Stramm ikke wirene for hardt.(Servomotoren skal gå, summe lett)
9. Resultat 21kW/28hk
Lurer på om det med tennpluggen er viktig? BR9ES, for når jeg skulle skifte så spurte ekspeditøren hvorfor jeg skulle ha R, for det var bare for sykler med radio...så jeg har B9ES.. smile.gif
det er for så vidt enn ganske populer motor som er brukte i mange sykkler.
men der er sikkert ikke plombering i eksosanlegge på derbida da. er heller ditta me sikringa som er plomberinga der + katalysatoren da seff. men dej fjerner hester uansett(helt til du tar den vekk)

sachsen gjikk ganske bra også. hadde 160 på 11 000 o\min men då fikk ikke ej den opp i høgere turtall da. å sachsen veger 14x kg. så derbin skal sikkert gå godt den. er sjukt dreiemoment på dissa motorane.
sachs xtc 125 2002 model
fullefekt 28 hk ;P
krjæsja editon.
nå vet ej vertfall at sachs ikke går fra purke bilane(kansje caravellene da) thihi:P
fullefekt 28 hk ;P
krjæsja editon.
nå vet ej vertfall at sachs ikke går fra purke bilane(kansje caravellene da) thihi:P
passer all trim til yamaha dt 125 på gpr`en?
som den 170cc sylinderen på http://www.crash.no? og vist den passer hvor mye effekt gir det?
som den 170cc sylinderen på http://www.crash.no? og vist den passer hvor mye effekt gir det?

polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
http://crash.alphadesign.no/Database/de ... er.oid=359 denne sylinderen 

polaris 700 sportsman, goped,honda cr 80. thump minicrosser 110cc:p(fun) Aprilia Rs 125 1997 model:d
Fy f*** for noen jalla triks du kommer med,skal vell ikke bare "bytte ut luftfilteret med ett "KM-filter" eller hva det heter, samt setter den på ett rør/slange etc. helt fremme i "grillen" øker du antall hester med 10-20%." som du nevner i en annen tråd....Eller bare sette på et effektanlegg?Honda-Spirit wrote:Ha en flaske med 100% oksygen rett i forgasseren
Lover deg, det gjør susen![]()