NØDKRISE: Kjedeskrue Honda CBR 125R

Prat om lett MC.
Post Reply
mdanielsen

NØDKRISE: Kjedeskrue Honda CBR 125R

Post by mdanielsen »

Hei! :(

Har en Honda CBR 125R sykkel (2006 modell) hvor det hele tiden, siden den ankom fra butikk har hatt løst kjede. Tenkte jeg skulle rette det opp i dag, men sannelig brakk skruen rett av bare jeg var nær med skrutrekkern :O

Se på bildet her:
Image

Er dette noe jeg kan fikse selv? Kan jeg bare bytte skrue eller må den inn på reperasjon?

Haster! Takker på forhånd for all hjelp :)
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

Skrudde du opp mutterene på sidene da?
mdanielsen

Post by mdanielsen »

Ja. Skrudde opp de først akkurat som det stod i brukerhåndboka. Mutteren satt løst også, så skruen må ha vært gammel for den var liksom bøyelig først.
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Løsnet du bakakslingen (bolten som går gjennom hjulet) da? Hvor hardt tok du i helt ærlig? Du skal ikke trenge å bruke makt på kjedestrammerene. Hvis den bare knakk uten noen god grunn og du gjorde alt riktig så går du tilbake til forhandleren og sier: "Bytt!". For da er det garantisak og det er gratis.
mdanielsen

Post by mdanielsen »

Ja jeg er allerede klar over at det er en garanti sak om nødvendig. Skruen så gammel ut og var bøyelig:S den brakk ikke i et knekk. Det virket som gummi. Men forhandleren er 40 min unna, og jeg vet ikke om den er trygg å kjøre helt dit.

Derfor håpet jeg å kunne fikse dette selv.
Kriz

Post by Kriz »

da jeg hadde prob med sykkelen min etter service ringte jeg nedpå mc sjappa og de kom å henta den på dagen.. så bare be dem hente den
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Du skal ikke se bort ifra at degår på garantien.
Nå er jeg ikke helt sikker, men jeg vil anta at det skal gå greit hvis du kjører pent og forsiktig. Bare pass på at du ikke ahr løsna på bolten som går gjennom hjulet, den holder vel det meste av trykket.
Evt. kan du jo bli kjørt dit i bil og hente\bestille den delen som er ødelagt og sette den på selv...
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Skal vel gå ann å finne en erstatningskrue foreløpig?

Ikke kjør uten ihvertfall :lol:
- Skyt her -
Post Reply