Kan jeg trikse til "gromlyd" på denne måten?

Prat om tung MC.
Synnis

Kan jeg trikse til "gromlyd" på denne måten?

Post by Synnis »

Er det mulig å nappe ut lyd dempingen i orginalpottene på virago 1100' en, for å få gromlyd?
Planen var å nappe de ut, og skråskjære enden for å få en bedre "look&lyd".
Last edited by Synnis on 13 Sep 2006 10:43, edited 3 times in total.
----------------------------

2002 Suzuki DL1000 V-Strom
88 - Yamaha Virago 1100 US modell
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Et argument imot er at du skaper unødvendig mye støy, og således plager mange mennesker.

AtW
Synnis

Post by Synnis »

ATWindsor wrote:Et argument imot er at du skaper unødvendig mye støy, og således plager mange mennesker.

AtW
Bra argument det, siden jeg bor i ett byggefelt og starter opp sykkelen kl 06 hver morgen. Men tar såpass hensyn at jeg triller sykkelen ned en bakke før jeg starter den. Har spurt naboer om jeg vekker de, og noen hørte meg om morgene da jeg startet sykkelen utenfor huset. Men ingen var plaget av det. Ene naboen trodde jeg hadde forsovet meg da hun ikke hadde hørt meg en morgen. men det var etter jeg begynte å trille sykkelen ned bakken før jeg startet, så det funker.

ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Synnis wrote:
ATWindsor wrote:Et argument imot er at du skaper unødvendig mye støy, og således plager mange mennesker.

AtW
Bra argument det, siden jeg bor i ett byggefelt og starter opp sykkelen kl 06 hver morgen. Men tar såpass hensyn at jeg triller sykkelen ned en bakke før jeg starter den. Har spurt naboer om jeg vekker de, og noen hørte meg om morgene da jeg startet sykkelen utenfor huset. Men ingen var plaget av det. Ene naboen trodde jeg hadde forsovet meg da hun ikke hadde hørt meg en morgen. men det var etter jeg begynte å trille sykkelen ned bakken før jeg startet, så det funker.
Ja, bare husk at du kjører forbi ganske mange flere i løpet av en dag, enn bare de som bor i byggefeltet ditt.

AtW
Synnis

Post by Synnis »

quote]

Ja, bare husk at du kjører forbi ganske mange flere i løpet av en dag, enn bare de som bor i byggefeltet ditt.

AtW[/quote]
point taken. :)
Er det noen som har tips om dette lar seg gjøre?

pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

det blir ikke gromlyd av en Virago, samme hva som gjøres med eksosanlegget. Med åpen potte blir det bare masse bråk

Skal man ha gromlyd må man først og fremst ha en sykkel som lager den.
F.eks Norton Commando, Ducati eller gammel Triumph kommer det mye gromlyd ut av.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nå må du ikke ødelegge den gleden folk ønsker å få da. Hva DU mener er gromlyd, behøver ikke være representativt for ALLE :) Jeg er enig at du nok vil få masse bråk om du har planer om modifisering av pottene, så jeg vil heller foreslå å spandere et effektanlegg for å få en mer dempet, men mer brumle lyd.
Lykke til :)
Synnis

Post by Synnis »

Gixxerman wrote:Nå må du ikke ødelegge den gleden folk ønsker å få da. Hva DU mener er gromlyd, behøver ikke være representativt for ALLE :) Jeg er enig at du nok vil få masse bråk om du har planer om modifisering av pottene, så jeg vil heller foreslå å spandere et effektanlegg for å få en mer dempet, men mer brumle lyd.
Lykke til :)
hva med å modde den ene?

Gixxerman

Post by Gixxerman »

Øh :lol:
Synnis

Post by Synnis »

Gixxerman wrote:Øh :lol:
prøver å finne løsninger, men skjønner det var en dårlig ide. hehe

jaja,. det kommer nok effekt anlegg eterhvert. :) takker for tilbakemeldinger alle sammen.

pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

Trimme motoren og hive på effektanlegg, da hører man at det virker.
Men å ha effektanlegg på en slapp motor blir bare unødvendig bråk.
Standard Virago er en slapp motor som låter best i dempet versjon.

Men jeg har hørt en trimmet Yamaha v-twin med usedvanlig rå lyd, så det er absolutt et potensiale der.
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Går det ikke å sette på noe fra Harley Davidson som en Screaming Eagle eller noe sånt da?
Den går i allefall rett på Savage'n...
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Vance 'n Hines lager også mye moro :)
Furre
MC: MV Agusta F4

Post by Furre »

HD = Ingen lyddemping (skal hvertfall ikke være :p )

like grom lyd som HD får du nok neppe, men alle motorsykkler hørs hlt annerledes ut bare man ikke har lydemping ;)
Fantomet
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!

Post by Fantomet »

Jeg mener du skal gjøre det du vil for å få høy, grom lyd. Tenk på alle harleyene som bråker høyt allerede. Skal mye til for å overdøve enkelte av de!
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Post Reply