Kan jeg trikse til "gromlyd" på denne måten?
Kan jeg trikse til "gromlyd" på denne måten?
Er det mulig å nappe ut lyd dempingen i orginalpottene på virago 1100' en, for å få gromlyd?
Planen var å nappe de ut, og skråskjære enden for å få en bedre "look&lyd".
Planen var å nappe de ut, og skråskjære enden for å få en bedre "look&lyd".
Last edited by Synnis on 13 Sep 2006 10:43, edited 3 times in total.
----------------------------
2002 Suzuki DL1000 V-Strom
88 - Yamaha Virago 1100 US modell
Bra argument det, siden jeg bor i ett byggefelt og starter opp sykkelen kl 06 hver morgen. Men tar såpass hensyn at jeg triller sykkelen ned en bakke før jeg starter den. Har spurt naboer om jeg vekker de, og noen hørte meg om morgene da jeg startet sykkelen utenfor huset. Men ingen var plaget av det. Ene naboen trodde jeg hadde forsovet meg da hun ikke hadde hørt meg en morgen. men det var etter jeg begynte å trille sykkelen ned bakken før jeg startet, så det funker.ATWindsor wrote:Et argument imot er at du skaper unødvendig mye støy, og således plager mange mennesker.
AtW
Ja, bare husk at du kjører forbi ganske mange flere i løpet av en dag, enn bare de som bor i byggefeltet ditt.Synnis wrote:Bra argument det, siden jeg bor i ett byggefelt og starter opp sykkelen kl 06 hver morgen. Men tar såpass hensyn at jeg triller sykkelen ned en bakke før jeg starter den. Har spurt naboer om jeg vekker de, og noen hørte meg om morgene da jeg startet sykkelen utenfor huset. Men ingen var plaget av det. Ene naboen trodde jeg hadde forsovet meg da hun ikke hadde hørt meg en morgen. men det var etter jeg begynte å trille sykkelen ned bakken før jeg startet, så det funker.ATWindsor wrote:Et argument imot er at du skaper unødvendig mye støy, og således plager mange mennesker.
AtW
AtW
Nå må du ikke ødelegge den gleden folk ønsker å få da. Hva DU mener er gromlyd, behøver ikke være representativt for ALLE
Jeg er enig at du nok vil få masse bråk om du har planer om modifisering av pottene, så jeg vil heller foreslå å spandere et effektanlegg for å få en mer dempet, men mer brumle lyd.
Lykke til

Lykke til

hva med å modde den ene?Gixxerman wrote:Nå må du ikke ødelegge den gleden folk ønsker å få da. Hva DU mener er gromlyd, behøver ikke være representativt for ALLEJeg er enig at du nok vil få masse bråk om du har planer om modifisering av pottene, så jeg vil heller foreslå å spandere et effektanlegg for å få en mer dempet, men mer brumle lyd.
Lykke til
Trimme motoren og hive på effektanlegg, da hører man at det virker.
Men å ha effektanlegg på en slapp motor blir bare unødvendig bråk.
Standard Virago er en slapp motor som låter best i dempet versjon.
Men jeg har hørt en trimmet Yamaha v-twin med usedvanlig rå lyd, så det er absolutt et potensiale der.
Men å ha effektanlegg på en slapp motor blir bare unødvendig bråk.
Standard Virago er en slapp motor som låter best i dempet versjon.
Men jeg har hørt en trimmet Yamaha v-twin med usedvanlig rå lyd, så det er absolutt et potensiale der.