Hjelp til betaling på EBAY

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
jata

Hjelp til betaling på EBAY

Post by jata »

Har bydd på ebay på nye cylindre. men selger godtar ikke paypal på internationale ordre kun us money order eller cashiers check. hva er dette og hvordan gjør man dette? noen som har prøvd?
triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Hva har dette med Tung MC å gjøre?
Flyttes.
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

dette har jeg ikke prøvd, og vil heller ikke prøve.
Du har ingen sikkerhet slik som med Paypal.

Jeg synes det stinker hvis han har Paypal, men heller vil ha sjekk fra utlandet.
Finn heller en seriøs selger.
Keihin

Post by Keihin »

Dette er det samme som å betale kontant på forskudd. Ikke spesielt lurt.

Og please rediger tittelen på denne tråden noen. Trodde egentlig det var en SPAM... Caps lock _og_ Cola i '?' tasten...
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

*Redigert*
Ztiggi

Post by Ztiggi »

er mange kukskaller der som ikke godtar paypal inernasjonalt,

men hvis du absolutt vil kjøpe den tingen og velger og stole på selgeren så kan du spørre han om kontodetaljer og overføre utenlandsbetaling på nettbanken, koster ca 50kr i min bank.

de kaller visst en sånn vanlig overføring for "wire transfer" i usa,
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Egentlig ikke noe større problem enn å sjekke selgers tilbakemeldinger fra tidligere salg, og er det en butikk, og ikke en enkelt person som selger, så er det litt tryggere igjen. Har karen/butikken mange salg med masse positive tilbakemeldinger så ville jeg handlet om jeg absolutt MÅTTE ha varen. Har selv gjort dette via tyske ebay, og det gikk smertefritt.
Einar

Post by Einar »

Kjøpte en D-link Repeater fra USA.. på E-bay.. var litt rask på budknappen.. så i etterkant at selger ikke godtok betaling via PayPal fra internasjonale kunder.... Tenkte faaaaen.. hadde jo et så høyt maksbud at jeg var sikker på å få varen.... vant budrunden fikk opp PayNow og betalte via PayPal og D-linken kom i går...... the moral of this story is at det er ikke alltid at det som står is the truth the whole truth and nothing but the truth...... så det kan godt hende at du likevel kan betale via PayPal....
Do You Feel Lucky?
Du trenger bare 1
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Spør før du byr.

En gylden regel på eBay!
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Gixxerman

Post by Gixxerman »

En gylden regel i resten av livet også. Den som spør, den får svar :wink:
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Risikoen for en selger for å bli fralurt både penger og vare, er større ved bruk av PayPal ved internasjonalt salg fra USA. Derfor oppgir mange selgere at de IKKE tar PayPal fra kunder utenfor USA. Men om man spør dem pent og har god feedback fra andre selgere, sier de ofte ja.

Samtidig er money orders, sjekker og overføring via Western Union en ypperlig måte for uærlige selgere å fralure utenlandske kjøpere fra både penger og vare. Så der skal man sjekke feedback nøye før man handler.
-07 grell XL883R
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Men hvordan kan de bli lurt ? Det er jo bare å vente til de har fått penger på konto, og så sende varen. Om de ser at de har fått inn penger, så kan ikke disse trekkes tilbake fra kjøper.
Skjønner liksom ikke hva som er problemet :P
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Men hvordan kan de bli lurt ? Det er jo bare å vente til de har fått penger på konto, og så sende varen. Om de ser at de har fått inn penger, så kan ikke disse trekkes tilbake fra kjøper
Jo. PayPal kan trekke tilbake penger som er kommet inn. Handler man i USA fra USA er selger beskyttet mot tilbakebetaling, da man i USA kan velge å sende til kun verifiserte adresser og da blir beskyttet av PayPal. Men adresseverifisering finnes kun "over there"

http://answercenter.ebay.com/thread.jsp ... 8232131898
-07 grell XL883R
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ok, da har jeg endelig fått svar på dette med den idiotiske adresse verifiseringen som jeg ble satt i knipa for for noen måneder siden. Det teite er bare at inne på Paypal siden min står det: Norwegian - Verified... men dette har ingeting med dette å gjøre. Tullete opplegg :?
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Ja, verified og verified er to forskjellige ting :)

Sånn verified som du og jeg er, er den biten man må gjennom for å øke limiten sin-var det etter $750 eller noe?
-07 grell XL883R
Post Reply