Er det virkelig mulig !

Prat om tung MC.
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

(Er det et viktig poeng i historien jeg har gått glipp av?)
siden vi bare har hørt den ene siden av saken har vi ca gått glipp av halvparten
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Banditbiker wrote:Hva skal man anmelde?

Mye som er dumt, men ikke nødvendigvis straffbart. Om det foreligger et kontraktsbrudd her, så er det i beste fall et privatrettslig forhold.

Det går en tråd her om hvordan man skal snyte staten for avgifter ved å benytte seg av enten falske fakturaer/summer eller få ting tilsendt som "gave". DET er straffbart, men ingen har nevnt ordet anmeldelse i den sammenhengen.

:lol:
Det er et kontraktsbrudd, som du sier. En kontrakt er da vitterlig bindene, selv om den er inngått muntlig?

AtW
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Acehole wrote: Å politianmelde en fyr for å ikke selge en sykkel går ikke. Heller ikke for å juge.
Spørs hva man juger om det. (strengt tatt kan man vel anmelde folk for hva som helst, men nå tenkte jeg på om det var ulovlig)

AtW
lassie
MC: 08 HD Fat bob

Post by lassie »

Sånt skjer, det er ikke noe å gjøre med. Du vil garantert få mange flere og større smeller enn dette i løpet av livet, så glem det. Er da ikke noe å hisse seg opp over bagateller som dette. :)

Ikke er det ulovlig, og ikke er det grovt, bare feigt og ikke si som det er.

Nei gixxer, sånne er det bare å le av....
ATWindsor

Post by ATWindsor »

lassie wrote:Sånt skjer, det er ikke noe å gjøre med. Du vil garantert få mange flere og større smeller enn dette i løpet av livet, så glem det. Er da ikke noe å hisse seg opp over bagateller som dette. :)

Hvorfor mener alle at avtalebrudd er fullt lovlig?

AtW
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Om avtalen nå kunne dokumenteres, feks ved mailutveksling e.l. stiller man vel sterkere enn ved en muntlig avtale. Der blir det gjerne påstand mot påstand.

Men, gidder noen å etterforske og påtale et slikt avtalebrudd? Neppe.

Personlig hadde jeg gjerne tatt kontakt med vedkommende og sagt at jaggu hadde han bygget den flott opp igjen, på en syrlig og sarkastisk måte...
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Den Røde Fare wrote:Om avtalen nå kunne dokumenteres, feks ved mailutveksling e.l. stiller man vel sterkere enn ved en muntlig avtale. Der blir det gjerne påstand mot påstand.

Men, gidder noen å etterforske og påtale et slikt avtalebrudd? Neppe.

Personlig hadde jeg gjerne tatt kontakt med vedkommende og sagt at jaggu hadde han bygget den flott opp igjen, på en syrlig og sarkastisk måte...
Det er jo i det minste et håp om at det kans skape en støkk i fyren, og kanskje litt bry (å bli anmeldt), slik oppførsel er latterlig.

AtW
lassie
MC: 08 HD Fat bob

Post by lassie »

ATWindsor wrote:
lassie wrote:Sånt skjer, det er ikke noe å gjøre med. Du vil garantert få mange flere og større smeller enn dette i løpet av livet, så glem det. Er da ikke noe å hisse seg opp over bagateller som dette. :)

Hvorfor mener alle at avtalebrudd er fullt lovlig?

AtW
Ja, si det du. Kanskje fordi det er lovlig å ombestemme seg i siste liten? Hvis kjøper her har hatt utlegg av betydning hadde han vel hatt rett til å få det erstattet, men ikke rett til å kjøpe. Uansett er saken en bagatell, ikke noe å få høyt blodtrykk av.
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Det er jo i det minste et håp om at det kans skape en støkk i fyren, og kanskje litt bry (å bli anmeldt), slik oppførsel er latterlig.

AtW
Hva er det man skal anmelde da, at noen har oppført seg latterlig??
Sist jeg sjekket var ikke det å oppføre seg latterlig straffbart. Det er ikke straffbart å være stein stokk dum en gang.

Som jeg skrev i et tidligere innlegg her så er dette avtalerett av privatrettslig karakter, og har ikke noe med straffeloven å gjøre i det hele tatt.

Gixxern må nå gjerne ta ut sivil stevning her, men noen sak har han neppe.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hmm, nå har jeg vært på jobb i mellomtiden, og første jeg leser om er politiannmeldelse :lol: Her skal ingen annmeldes bare for å ha det sagt. Ville bare fortelle det videre da jeg ikke fikk drømmesykkelen pga en rimelig drøy løgn. Det er sikkert flere som har hatt en drøm om akkurat én spesiell sykkel/bil eller whatever, og fargevalg og alt må være riktig. Sånn var det hvertfall for meg, og som nevnt før var dette den eneste som fantes til salgs i hele Norge. Da skjønner dere kanskje hvorfor jeg ble så skuffa som jeg ble :)
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Banditbiker wrote:

AtW
Sist jeg sjekket var ikke det å oppføre seg latterlig straffbart. Det er ikke straffbart å være stein stokk dum en gang.

Som jeg skrev i et tidligere innlegg her så er dette avtalerett av privatrettslig karakter, og har ikke noe med straffeloven å gjøre i det hele tatt.

Som jeg har sagt sikekrt 3 eller 4 ganger, avtalebrudd.

De norske lover regulerer da også kjøp og salg mellom privatpersoner? (kjøpsloven)

AtW
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Kjøpsloven??
Er det noen som har kjøpt noe som helst her da? Det var vel akkurat der problemet lå, var det ikke?
:roll:
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Banditbiker wrote:Kjøpsloven??
Er det noen som har kjøpt noe som helst her da? Det var vel akkurat der problemet lå, var det ikke?
:roll:
Om de hadde en avtale om kjøp, så gjeder jo kjøpsloven?

AtW
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Off topic: Kan ikke noen ta seg bryet med å fikse quote-funksjonen? Det er helt håpløst å finne ut hvem som sier hva her for tiden.
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

ATWindsor
Banditbiker

Som jeg har sagt sikekrt 3 eller 4 ganger, avtalebrudd.

De norske lover regulerer da også kjøp og salg mellom privatpersoner? (kjøpsloven)

AtW
Greit å se at du er en kar som mener folk skal stå for det de sier og er hjertens enig. Men det er mange "vinglete" folk i dette landet og vi hadde hatt jobben om vi skulle anmelde dem alle.

Mener nå politiet bør få bruke tia på andre ting. Spesielt når man vet det ikke hadde kommet noe ut av det uansett.

Da er jeg mer for forslaget jeg høret om å sende linken til karen. Han er jo tross alt hengt ut her med navn (sto i annonsen) og det er vel heller ikke helt kjekt.

Håper forøverig denne Quote'inga snart er oppe å går. Modifisering slik det er nå er en "utfordring" :oops:
Post Reply