punktstrekk er vel noe som er lettest å få med for stramt kjede? eller tar jeg da feil!?
Har du for stramt kjede, hiver en kompis bakpå, kjører på en hump? å vips!
Ujevnt drag i sykkelen
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Joa, men se for deg at kjedet er altfor slakt. Se for deg gyroeffekten som får kjedet til å kaste seg selv rundt drevene. Husker jeg bøffelånte peden til brutter i moppetiden. Kjedet på den falt av stort sett hele tiden, og det kjedet tror jeg hadde sett sine bedre dager. Sykkelen får en veldig rykkete gangene, og om kjedet er slakt nok, så vil det faktisk glippe på drevene ved for mye pådrag. Da herper man kjedet rimelig fort, og drev óg for den saks skyld.
Ingen som helst fare med å ha så mye slakk på kjedet at det ser ut som en hengebru. Hopper ikke over før du har knekkt tennene... Kjedet kan skrape opp diverse og sykkelen blir litt ekkel pga dødgangen, men det er alt.
For strammt er 10 ganger værre, da du risikerer å ta livet av lagrene på utgående aksel, med resulterende overhaling av girkasse...
Uansett så er jeg rimelig sikker på at vi i denne tråden egentlig burde snakket om justering av gassere på oljebrennere (2 takter). For meg høres det ut som et symptom på mager blanding på nåla eller noe. Men nå er jeg jævlig rusten på 2 takter
For strammt er 10 ganger værre, da du risikerer å ta livet av lagrene på utgående aksel, med resulterende overhaling av girkasse...
Uansett så er jeg rimelig sikker på at vi i denne tråden egentlig burde snakket om justering av gassere på oljebrennere (2 takter). For meg høres det ut som et symptom på mager blanding på nåla eller noe. Men nå er jeg jævlig rusten på 2 takter

På howstuffworks tror jeg det står en artikkel om forgassere. På slutten av artikkelen kommer det opp linker til andre sider med mer informasjon. Mener å huske at der var en artikkel om forgasserjustering (hoveddyse, nåldyse&dysenål og pilotskrue). Jeg fikk stor hjelp av denne artikkelen da jeg justerte forgasseren på NSR'en min for 2 år siden.