STOR forskjell? Yamaha R1 og Yamaha R6...

Prat om tung MC.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

"Oh ye of little faith!"...... Desmosedicien som brukes i MotoGP har 4 sylindre,men den har veiv og tenningsrekkefølge som gjør at den leverer kreftene på samme måte som "L-Twinnen" har gjort. De har med andre ord laget en 4-sylindret motor som oppfører seg som en twin. :lol:
Utdrag fra info om DesmosediciRR (gateversjonen);

Desmosedici engine features:• 200+ hp with racing exhaust kit (supplied with every bike)• 989cc L-Four cylinder, Twin Pulse configuration• Desmodromic, with 16 titanium valves (Desmosedici)• quadruple 12 hole ‘micro-jet’ fuel injectors• Double overhead cams, gear driven• titanium connecting rods• cassette transmission• sand cast engine cases with magnesium covers• 4 into 2 into 1 vertical exit, “ducted exhaust” system• dry ‘Slipper’ clutch
:wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
inunf
Posts: 4946
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

ALLE syklene i MotoGP har vel BigBang-tenning? Det er vel så vidt jeg vet vanlig i i superbike VM også. Og Honda VFR 750 RC 30 og RVF 750 RC 45 er jo masseproduserte mc'er med BigBang-tenning, så DET er ikke spesielt for Ducati Desmosedici, hverken GP-versjonen eller gateversjonen.
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Topic! :smt018
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
torstebo
Posts: 80
Joined: 06 May 2006 23:23
Location: Oslo

Post by torstebo »

Kjøp R1 :D Jeg kjøpte R1 etter 3 måneder med en Thunderace (145 hk). Hadde veldig lite erfaring med kjøring av sykkel. Og hva betyr erfaring? Greia er vel heller mer å ha litt selvkontroll når det gjelder å vri på gassen. I tllegg er man vel er observant og kjører mer forsiktig i starten når man har kjørt lite. Det er vel når man har "erfaring" at man starter ta litt sjanser osv...eller er noen uenige? hehe

Torstein
torstebo
Posts: 80
Joined: 06 May 2006 23:23
Location: Oslo

Post by torstebo »

Jeg ville sjekket ut denne linken R1 vs R6

http://www.mc-avisa.no/Webdesk/netblast ... l?id=91283
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

Styr unna 600. Blir FORT kjedelig. Kjørte selv 03 R1 i hele helga. Går godt, men blir fort vant til de hestene også. . R1 har 105 nm og ca 150 hester orig, Fin effetkurve, ingen overraskelser. . LEtt og kontrolere godt drag i bunnen.
Post Reply