Vinterlagring og pakninger

Prat om tung MC.
Post Reply
Olav'en
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*

Post by Olav'en »

Det pleier å vere romtemperert.
At pakninger osv skal gå i stykker i oppvarmede lokaler? Rart dei ikkje renner vekk om sommeren da! :lol:
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Dette lurer jeg også på. Lurer på om jeg skal ha sykkelen innendørs i vinter. Ville ment det er bedre for sykkelen jeg, så lenge den ikke står inntil vedovn, panelovn osv og får temperaturer over 30 grader.
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Trenger ikke stå spesielt varmt. De magiske ordene her er tørt og i stabil temperatur.

Pakninger tåler selvsagt varme. Hvordan skulle de ellers greie seg gjennom en varm sommer. Motoren har også en tendens til å opparbeide seg en viss temperatur når sykkelen kjøres. Slik er det i hvertfall på mine sykler.

:lol:
Jalmar

Post by Jalmar »

Tipper det siktes til pakninger på kjøretøy som står lenge slik at pakningene tørker ut. Da kan det skje at enkelte ting lekker etter svetter litt en stund når man begynner å kjøre igjen. Dette vil normalt gi seg når pakningene igjen har fått fuktigheten sin. Jeg opplevde dette på rørene mellom forgasserne på Gamle Blå og på innsugsmuffene av gummi. Men da snakker vi om lang lagring på over ett år. Vinterlagring i temperert lokale i 4-6 måneder skal ikke ha noe å si.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
adoniz

Post by adoniz »

da tenker de nokk paa over mye lengre tid enn en vinter ja. aassen taaler bilene/mc i feks spania ellers varmen?

Som det ble nevt over. Toert og stabilt :)
Post Reply