Parkering av MC

Prat om tung MC.
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Hvis man allikevel må betale flere avgifter for EN plass, da må man jo bare begynne å bruke en plass pr sykkel da. Skal de være vanskelig så får vi være vanskelig.

Sier han som ikke har sykkel enda. Men irriterer seg grenseløst over vill vest kulturen når det gjelder parkeringsplasser i dette landet.

Mvh Alas
Kosh

Post by Kosh »

Europark i oslo er blandt di strengeste i allefal ;) dem bøtelegger i hytt og gevær her..
Da har du ikke parkert i parkeringshus slik jeg beskrev.
V4 fun
Flydude
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Dominator: Dette gjelder ikke bare private parkeringsselskaper, men også trafikketaten i Oslo kommune.

Hvis flere parkerer i samme rute, må ALLE betale avgift. Dessverre.

Kilde: http://www.trafikketaten.oslo.kommune.no/parkering/mc/
Har ikke sett på linken, men står sikkert der.. Passe idiotisk når det står svart på hvitt i lærerboken for MC-opplæring at man betaler pr plass og ikke pr kjøretøy.. Flere kjøretøy (MC el Smart, whatever) betaler ÈN billet for plassen
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
torstebo

Post by torstebo »

Jeg har fått parkeringsbot, og ble mektig forbannet. Hadde nemlig fått vite av Europark at det var lov å parkere på deres plasser der hvor det ikke var oppmerket, og der hvor man ikke stod i veien for trafikk. Det jeg ikke visste var at dette ikke gjaldt hos Trafikketaten, eller det offentlig. Hos private parkeringsselskaper lar de altså sykler parkere gratis der det ikke er oppmerket. Vel, dette var i Oslo.

Torstein
torstebo

Post by torstebo »

RH Racing --> Europark i oslo er blandt di strengeste i allefal dem bøtelegger i hytt og gevær her..

Den påstanden er jeg definitivt ikke enig i. Har ringt og snakket med dem, samt spurt dem et par ganger når jeg har sett dem på parkeringsplasser. Bare å parkere utenfor oppmerkede felt, og ikke i veien for biler når de skal kjøre til sine plasser.

Men men, når jeg tenker etter. Det har kanskje litt å si hva slags sykkel man kjører..hehe :D
Keihin

Post by Keihin »

Dette gjelder ikke bare private parkeringsselskaper, men også trafikketaten i Oslo kommune.

Hvis flere parkerer i samme rute, må ALLE betale avgift. Dessverre.

Kilde: http://www.trafikketaten.oslo.kommune.no/parkering/mc/
Takk for den. Tydelig at ting har forandret seg til det værre.

Dette er jo bare helt utrolig! Jeg blir passe forbanna når jeg leser slike ting. At staten har gitt denne _mafiaen_ (ja, ordet passer bra) slik makt så er det bare enda et bevis på hvor udugelige de folkevalgte er.

Jeg oppfordrer herved _alle_ til å _aldri_ sette mer enn en sykkel pr. plass. Og ja, stem på et parti som vi ikke har "prøvd før". Kanskje det hjelper...

Jeg lurer nå bare på om dette betyr at jeg kan parkere bilen min over 2 ruter og bare betale for én? ;)

Edit: Jeg måtte høre med NMCU ang. dette, og fikk umiddelbart svar! De er på saken og er involvert i en høring hvor samferdseldepartementet prøver å få til landsdekkende felles P regler. Jeg fikk til og med vedlagt deres "innlegg" til denen høringen. Er vel unødvendig å nevne at de har argumentert bra =)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model

Post by medic1136 »

1. det er fult mulig å få kjøpt billettholdere som kan låses fast på mc.

2. som nevnt over gjelder de samme reglene for mc som for bil.

3. Bruker du hodet når du parkerer mc i oslo skal det mye til å få bot, å parkere på fortau i side gatene til K johansgt forteller bare p-vaktene at du er lat og ikke gidder å gå 100m,Tverr/skrå parkering på fortau forteller også p-vaktene at du gir f... bare du får parkert slikt blir belønnet med bøter. ikke så veldig rart synes jeg.

4. kanskje på tide at noen gir beskjed til NMCU om hva som står i læringsplannen for mc (om det er riktig som noen påstår her).

5. hvorfor parkere 5 mc på en plass når vi må betale for 5 plasser.

tror det er på tide at vi kanskje går noe ut av det. er ikke værre enn at alle her inne begynner å bruke 1 plass for 1 mc når de parkerer. parker da også på en slik måte at det ikke er mulig for andre å benytte denne plassen.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

"medic1136"
tror det er på tide at vi kanskje går noe ut av det. er ikke værre enn at alle her inne begynner å bruke 1 plass for 1 mc når de parkerer. parker da også på en slik måte at det ikke er mulig for andre å benytte denne plassen.
Dette gjør jeg hver gang! passer også på at biler ikke kan være "uheldig" å komme borti heller!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

torstebo wrote:RH Racing --> Europark i oslo er blandt di strengeste i allefal dem bøtelegger i hytt og gevær her..

Den påstanden er jeg definitivt ikke enig i. Har ringt og snakket med dem, samt spurt dem et par ganger når jeg har sett dem på parkeringsplasser. Bare å parkere utenfor oppmerkede felt, og ikke i veien for biler når de skal kjøre til sine plasser.

Men men, når jeg tenker etter. Det har kanskje litt å si hva slags sykkel man kjører..hehe :D
UTENFOR oppmerkede plasser ja. dem er det da gjerne ikke betaling for heller da! så...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Flydude
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Må trekke meg litt tilbake fra det jeg sa om at det står svart på hvitt i læreboken for mc.
Veien til førerkortet: MC
Reglene for parkometre er laget for at flest mulig trafikanter skal få anledning til å parkere over kortere tid.
Vi kan derfor si at det regnes å være meget hensiktsmessig dersom flere motorsykler parkerer innenfor samme parkometer. Påse at alle syklene står innenfor oppmerkingen og at avgift er betalt. Parker aldri mellom to parkometerplasser.
Blir ikke klokere den ene eller den andre veien av det der.

Det jeg derimot er helt 100% bombesikker på er at kjørelæreren min, under det obligatoriske 3 timers sikkerhetskurset, sa at om flere MCer parkerer på samme plass, betaler de kun èn billet, for plassen. Dette er jeg helt sikker på at han sa. (Tok lappen i fjor)

Keihin:
Jeg lurer nå bare på om dette betyr at jeg kan parkere bilen min over 2 ruter og bare betale for én? Wink
Ville på ingen måte gjøre dette. Da får du parkeringsbot uansett om du har betalt en eller to plasser. Husk at de hvite stripene er heltrukne (sperrelinjer)
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Kosh

Post by Kosh »

Tror ikke de hvite stripene rundt parkeringsfelt kan tolkes som sperrelinjer, da hadde det ikke vært lov til å kjøre inn i dem. Det blir heller ikke helt det samme med parkeringsplasser som med parkometer, siden ikke det er mulig å betale mer enn en gang for en plass der.
Last edited by Kosh on 06 Oct 2006 21:34, edited 1 time in total.
V4 fun
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model

Post by medic1136 »

Flydude wrote:Ville på ingen måte gjøre dette. Da får du parkeringsbot uansett om du har betalt en eller to plasser. Husk at de hvite stripene er heltrukne (sperrelinjer)
merkingen på p-plasser er ikke sperrelinjer. de er et suplamang til skiltet, for å få fles mulig plasser på en avgiftstreknin.
Acehole
MC: Kawasaki Versys

Post by Acehole »

Parker i P-hus med bom (der man får en lapp før bommen går opp og man betaler før man drar).
Det har jeg gjort og da står det "Uten bil, ingen bilett" i displayet, men man kommer seg forbi bommen med sykkel.
Når man skal dra kjører man på samme måte ved siden av bommen.
Helt gratis :D

Eneste aberet er at man kanskje er mer utsatt for hærverk inne i et p-hus..
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

er nok lite med hærverk på sånne steder, men er ikke lov å snike forbi bommen... man kan risikere bot på dette ...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Scotch

Post by Scotch »

Dominator wrote:Det komiske er at de oppfordrer til at flere MC parkerer i samme rute. Men alle må betale avgift selvfølgelig. Hvor grådig går det an å bli??
Hvis jeg skulle betalt for å parkere i en rute hadde jeg satt den midt i ruta selvfølgelig :wink:
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
Post Reply