MC lappen og Import

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Jak

MC lappen og Import

Post by Jak »

Hei

Jeg er forferdelig interresert i men har ennå ikke lappen. Tenkte å ta den til våren. Nu er jeg 30 og syntes det var på tide.
Men er der nogen der kan give en rask opplæring i at kjøre mc i løbet av høsten, så jeg har mulighet for å prøve en sykkel før jeg kjøper den? Det er kansje litt ulovlig, men men.... :? Jeg bor i Kr.sand.

Jeg spekulere også på om det kan betale seg å importere MC fra tyskland, sverige eller england. Er der nogen der ved noget om import?
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Jeg ville tatt turen til en som driver med mc opplæring! Få deg en dobbeltime på bane. Der vil du lære deg litt å håndtere sykkelen! Men å gjøre noe slikt bare for å "få prøve" sykkelen før du kjøper den vil jeg ikke anbefale!

Da ville jeg heller ventet til du har fått lappen!

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Jak

Opplering

Post by Jak »

Det er sikkert en god idè. Jeg er bare veldig utålmodig.. :)
Lasseleeten
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

Du har vel sett noen av filmene på youtube? Folk som bare skulle prøve uten å ha lappen ^^
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Hva med å dra nedover med en kompis som du stoler på som har lappen? Han kan prøvekjøre og finne ut om sykkelen er bra, evt ta deg med på en tur på sykkelen? Er vel iallefall bedre enn ingenting..

Så får du bare forte deg til våren :)
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

du har jo lov til å øvelses kjøre med en som er over 25 og hatt lappen i over 5år, og ha komunikasjonsutstyr ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Kosh

Post by Kosh »

De som skal selge sykkelen vil neppe la deg få prøve den når ikke du har lappen, siden de må gå ut fra at du ikke er spesielt god til å kjøre. I tillegg gjelder ikke forsikringen, slik at det kan bli mange ganger så store problemer for både selgeren og deg hvis det går galt, og ikke er det lov heller.
V4 fun
Lasseleeten
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

Det beste er vel å bestille noen kjøretimer fra en trafikkskole, blir mye morsomere når du vet hva du holder på med og har en som har litt peiling ved siden av ^^,
Post Reply