Speedfigth II -03 mod. 50cc har stått lagret et halvt års tid.
Satte inn ny laddet batteri men scooteren starter ikke, sjekket pluggen den var våt.
Tørket den ren og sjekket om der var gnist, men nei ingen gnist når den snurrer på starteren.
Hva kan det være ?
Mangler gnist
- Lasseleeten
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
Følgende komponenter trengs for å lage gnist:
Svinghjul
Tennplate
Ledninger til CDI/coil (inkl startsperre/tenning)
CDI/coil
Pluggledning
Pluggehete
Plugg
Må være noe gale med en av de tingene. Hvis ikke noen andre har noen bedre tips kan du like gjerne begynne feilsøkingen med en gang, jeg ville begynt nederst og arbeidet meg oppover i listen
Svinghjul
Tennplate
Ledninger til CDI/coil (inkl startsperre/tenning)
CDI/coil
Pluggledning
Pluggehete
Plugg
Må være noe gale med en av de tingene. Hvis ikke noen andre har noen bedre tips kan du like gjerne begynne feilsøkingen med en gang, jeg ville begynt nederst og arbeidet meg oppover i listen
- Skyt her -
Nei ikke startproblem før den ble satt bort, mulig det var dumt men batteriet ble ikke frakobblet.
Scooteren stod inne i en tørr garasje, så fukt kan ikke være årsaken.
Skal skru av flere deksel å sjekke kobblinger og ledninger, er det startsperre på denne ?
Har det noe å si om jeg kobbler fra batteriet ? eller drar ut el. kobblinger for å sjekke ?
Scooteren stod inne i en tørr garasje, så fukt kan ikke være årsaken.
Skal skru av flere deksel å sjekke kobblinger og ledninger, er det startsperre på denne ?
Har det noe å si om jeg kobbler fra batteriet ? eller drar ut el. kobblinger for å sjekke ?
Fant feilen
Feilen var dårlig kontakt på kontakten i cdi boksen som ligger ved batteriet.
Hurra no går den igjen

Hurra no går den igjen