NOS på racing sykkel?

Prat om tung MC.
Post Reply
dammed

NOS på racing sykkel?

Post by dammed »

Hei!

Jeg skal snart gå på innkjøp av en Kawasaki ZX-6r 98 mod. og nå sitter jeg og drømmer om ekstra utstyr, har blant annet funnet ut hvilke mc klær jeg skal kjøpe. Og hvilken potte osv osv.

Men så kom jeg på at jeg har sett custom sykler med NOS systemer og det jeg lurte på om noen har sett eller vet noe om det er mulig med NOS systemer som denne på racing mc'er som den jeg skal ha?

Var ikke så gal pris 4200kr fra usa, må sjekke om jeg finner dette produktet i tyskland, slik at jeg slipper toll. :)
Toyota Celica T23

x Honda SFX 82ccm
sorrow

Post by sorrow »

Kjenner ikke til NOS men synes monteringen ser teit ut. Det blir som å kjøre med kaffetermosen festa med strips på tanken :P

Når du fyrer av en NOS-ladninger så holder vel en slik boks ikke særlig lenger heller. Det blir jo dyr morro. Nei, spar pengene og kjøp mere hk på neste sykkel er mitt råd !
CBR 900 RR 2001 Silver
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kortvarig glede - Dyr glede...

Oppgrader lommeboken istedenfor, og kjøp en sykkel med mer krefter.
Keihin

Post by Keihin »

I motsetning til hva mange tror, så gir ikke NOS allverden effekt. Maksimalt 30-40%.

I tillegg så er det "eksplosiv" effekt. Du må ha full gass og over et visst turtall, eller så sprenger du toppen av motoren. Finnes variabel lystgass, men tror du må minst doble prisen.

Kompis har testet dette på en 1000ccm, med høyst variabel effekt. Fikk det til å funke, men å trykke på knappen i noe annet enn 3. gir og oppover var livsfarlig. Kommer så brått at den spretter opp.

Han hadde en 1kg flaske hengende på utsiden, og den varte jaggu ikke mange strekkene. Tok ikke lang tid før det sprutet både olje og vann ut fra toppakninga heller...

Så må si meg enig med Sorrow etc. her. En 1000ccm har like mye effekt som en 600 med gass. For ikke å nevne at en 600 med turbokit fra MC-Xpress har 160 bakhjulshester, og 750 har 190-200hk.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Kjøpte NOS fra USA over ebay, og det var vel bare moms vi måtte betale?

Husker ikke. Lenger kom ikke det prosjektet, motorsprenging er dyrt :wink: En bekjent hadde på sin Harley, tror han trykket på knappen to ganger. Var visst en noget angstfylt opplevelse :lol:
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
dammed

Post by dammed »

ok da glemmer vi det.

Jeg er litt redd for turbokit fordi jeg nedlastet en video fra bearshare av en gsx-r 750 med turbo, og hver gang sykkel kommer over 8000 rpm så hjuler den....

Ble litt redd når jeg så det... Filmen var forresten innspilt i norge, nord for trondheim et sted.

Tror jeg holder meg til dysekit, usperret cdi og yoshimura system. Og _kanskje_ en mild og fin turbo.
Toyota Celica T23

x Honda SFX 82ccm
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Lystgass er festlig på fest da :smt081
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
dammed

Post by dammed »

Så lenge ingen røker så går det bra... :shock:
Toyota Celica T23

x Honda SFX 82ccm
buchern

Post by buchern »

Sikkert gøy og ha. Men kjøp deg en nyere sykkel!

Du skriver at det er en racing sykkel. Da er det bortkastede penger! Lær deg å bruk sykkelen først.
X

- Yamaha R6 2002 Supersport
- Ktm 525 03 "smr" (solgt)
- Gsxr 600 2001 mod (Vraket og solgt)
- Aprilia Rs 125 2003 mod (Stjålet)
dammed

Post by dammed »

jeg har ikke penger til en nyere sykkel...

mest lyst har jeg på en nyere gsx-r 750 (jubelium mod, tror det var 04 eller 05 mod)

Men det koster som sagt, har maks 40000kr til mc.... :cry:
Toyota Celica T23

x Honda SFX 82ccm
Keihin

Post by Keihin »

dammed wrote:ok da glemmer vi det.

Jeg er litt redd for turbokit fordi jeg nedlastet en video fra bearshare av en gsx-r 750 med turbo, og hver gang sykkel kommer over 8000 rpm så hjuler den....

Ble litt redd når jeg så det... Filmen var forresten innspilt i norge, nord for trondheim et sted.
Jeg har kjørt den sykkelen, og oppførselen du ser på videoen er sjåførens verk, ikke sykkelen ;) Holder du full gass på en sykkel med 200hk på hjulet må du regne med at det løfter. Som du ser har han ikke noe problem med å kontrollere effekten. Sykkelen hadde også high/low switch som på min, men den var absolutt på high hele den filmen...

Jeg har 3 sesonger på turbo R1 nå, og må si det er de absolutt best anvendte pengene jeg har brukt... Vil du få en total ende på "mye vil ha mer" følelsen, er dette løsningen :)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Alt har en tilvenningsprosess tror jeg vi sier. Tror nok det er best han starter med en standard ZX6R og arbeider seg opp derfra jeg. :)
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Post by bandit »

Gixxerman wrote:Alt har en tilvenningsprosess tror jeg vi sier. Tror nok det er best han starter med en standard ZX6R og arbeider seg opp derfra jeg. :)
+1

Selv om det er fristende å hoppe på det sprekeste du har råd til med en gang, vil jeg ikke anbefale det. Greit nok at du ikke vil begynne på en 40hk sykkel, men en ca. 1995 modell CBR600F (100hk) er nok litt mindre "giftig" enn Kawaen, og er samtidig mer enn sprek nok som førstesykkel (spør du meg). 8)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

come on!!! put på nos og turbo... få deg en god kjøredress og legg i vei.. ikke no problem det? helt til du står med hjulet i lufta, 180km/t uerfaren bak styret og den sportsbilen kommer jææævlig fort i di fil nedover den trange veien ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
dammed

Post by dammed »

Keihin: Ok det er litt betryggende å høre. :) Hvordan var den å kjøre? :D Regner med at med åra så blir det turbo på sykkelen. :twisted:

Gixxerman: jeg kommer selvsagt til å starte med org ZX-6R (34 hk, mellomtung) med yoshimura potta. Og så etter en stund så flyr den plomba ut (regner jeg med) og så etter noen år etter, så blir det dysekit, cdi og turbo. :)

bandit: CBR 600F og ZX-6R er bare 10 hk forskjell, med kawaen er mye penere... :smt055

RH racing. jaja selvsagt og så skal jeg endre mitt virkelige navn til ghostrider Jr. Og prøve å kjøre mer på bakhjulet mitt enn på begge! :) :shock:
Toyota Celica T23

x Honda SFX 82ccm
Post Reply