Kan jeg trikse til "gromlyd" på denne måten?

Prat om tung MC.
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Fantomet wrote:Jeg mener du skal gjøre det du vil for å få høy, grom lyd. Tenk på alle harleyene som bråker høyt allerede. Skal mye til for å overdøve enkelte av de!
Tenk på alle morderene som går rundt omkring, skal mye til å gjøre noe verre enn det, så man kan gjerne utføre den kriminaliteten man vil.

Vet det er en drøy sammenlikning, men det at andre er verre har aldri vært noe godt argument for å gjennomføre noe.

AtW
Fantomet
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!

Post by Fantomet »

For noe tull!
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
skralle

Post by skralle »

Hei
lydpotta er som oftet punktsveiset bak på potta og da må du skråskjære forran punktene. gjorde det på en v65 magna og skal si det virket. Men husk at du kan bli stoppet og må du da inn å vise sykkelen på biltilsynet så er det db målingen som avgjør om lovligheten. du bør med andre ord ha et orginalt anlegg i bakhand.
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Hva med å bytte innmat i pottene? Jeg vurderer å gjøre det med min. Pottene er av kevlar, og innmaten er bare poppet fast. Må jeg dyse om? Pottene mine er åpne originalt... Beklager hvis jeg "overtar", men tenkte jeg skulle spør her i stedet for å starte en ny tråd...
Fantomet

Post by Fantomet »

åpen pott - større dyser. kjør på!
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
moppen

Kan jeg trikse til gromlyd på denne måten

Post by moppen »

Jeg har ei uoriginal potte på mopeden min, en ZXR. Den bråker i meste laget, selv uten pådrag. Grom lyd. Det går glatt i kontroller, selv om lyddemperen er påført "Not for road use". Demperen sto på sykkelen da jeg kjøpte den, og siden jeg ikke er så god i engelsk, kjører jeg da med den. Men jeg gruer meg til jeg blir satt på bakken i en kontroll. Det blir jo pinlig å stå der med kjøreforbud på mopp’en, sjøl om jeg skaffer meg ei original potte i reserve.
Kawasaki er en livsstil, alle de andre er bare motorsykler
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Fantomet sieråpen pott - større dyser. kjør på!
Jeg tror ikke jeg trenger større dyser, fordi pottene er åpne dvs. man kan se rett igjennom dem. Ca 1/3 er rør med masse hull i og glassfiber rundt, mens de siste 2/3 er bare rør med hull i. Jeg tenker på å erstatte alt sammen med et rør. Hva er best å bruke? alu eller stål? Vil helst ikke ha stål da det ruster og er tungt, men alu tåler vel ikke så godt varme, og det er verre å sveise.
Fantomet

Post by Fantomet »

Dette kan jeg egentlig for lite om til å uttale meg seriøst. Men jeg tror det er mange her som har god peiling på slike ting.
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
dammed

Post by dammed »

hva med stål så bruker du klar varmelakk fra motip?

lyd må man bare prøve seg med. Mitt tips er å kutte litt av stoffet inne i lydemperen kanskje 1/3 og så tar du mer hvis du vil ha høyere lyd. :)
Toyota Celica T23

x Honda SFX 82ccm
sorrow

Post by sorrow »

Finnes vel noen nettsider spredt rundt som har mp3-lydklipp av diverse potter montert. Er du heldig kanskje du finner noe.
CBR 900 RR 2001 Silver
Post Reply