Ellers lurer jeg på hvor du får denne påstanden fra? Er det glia-celler du mener?LordShaft wrote: 70% av hjernen din består av fettceller
AtW
Det siste der er også min erfaring. Folk som har røykt litt for mye og ofte, virker aldeles løsemiddelskadd i forhold til dem som heller tok seg en øl eller tre mens de andre røykte. Nå snakker jeg om forholdsvis unge mennesker, gamle alkiser stiller i en annen klasseLordShaft wrote: Det er gjort masse studier rundt dette. å det er ingen tvil om at folk som har røyket hasj har tatt større skade enn en som har drukket tilsvarende alkohol!
Vel, forskningens "erfaring" er at langtidseffektene av avhengighet av hasj er langt mindre enn av avhengighet av alkoho. (Dvs nå virker det som du sammenlikner avhengig av den ene gruppen, med folk som tar seg en øl en gang i blant). Kronisk avhengighet av alkohol fører jo også ofte til ganske så massive hjerneskader.Den Røde Fare wrote:Det siste der er også min erfaring. Folk som har røykt litt for mye og ofte, virker aldeles løsemiddelskadd i forhold til dem som heller tok seg en øl eller tre mens de andre røykte. Nå snakker jeg om forholdsvis unge mennesker, gamle alkiser stiller i en annen klasseLordShaft wrote: Det er gjort masse studier rundt dette. å det er ingen tvil om at folk som har røyket hasj har tatt større skade enn en som har drukket tilsvarende alkohol!
Du burde vite godt at "jeg drikker, jeg har ikke psykiske problemer, en jeg kjenner røyker, og han har det" ikke er noe godt argument. Det er ikke noe problem å finne eksempler på at en som drikker er "tullerusk i hodet" og en som røyker ikke er det heller, man må jo se på større grupper.LordShaft wrote:Jeg har flere GODE venner. her snakker vi fler enn jeg kan telle på ei hånd som har tatt seg en blås i stede for drikke på fest!
Å ikke en av de er helt tilregnlig i dag! de er sløv, det går usannsynlig treigt med de! spør de om ett avansert regnestykke eller de får ei tenkeoppgave på jobb. blir de bare stående å stirre tomt ut i lufta!
En som røyket regelmessig ett par år! da snakker vi en eller to nesten hver helg!
Og jeg som drakk meg drita, hvertfall en dag hver helg i ett år! Han har vært inn å ut av psykriatrien! han har slete noe sinnsykt.......en periode trodde han at han var homo...litt etter fant han ut at han var kristen og begynte på bibelskole! han er helt tullerusk i hodet!
Å se på meg! hvis vi trekker fra all ironien som vil følge etter dette! Men jeg er helt fin! jeg sliter ikke med psyken, jeg har heller ingen problemer med å tenke klart, regne ut vannskelige oppgaver osv! jeg drakk jo mer sprit enn han røyka hasj!
Jeg har også jobbet nattavakt på ungdomspsykriatrien. Der er mye mørketall for hasjrøykerne. å skal DU komme å fortelle meg at hasj er omtrent like farlig som alkohol? hvilke erfaringer har du rundt emnet?
Baserer du dine uttalelser på hva en forsker har sagt eller ikke sagt? hva du kan finne på nettet av info om dette?
Inntil du klarer å spa opp noen referanser så stiller vi alle i samme kategori; synsereATWindsor wrote:Jeg baserer meg på det en slik diskusjon burde basere seg på, nemlig forskning gjort av biopsykologer og andre typer fagpersonell, istedet for subjektiv synsing, uten kjent årsak/virknings-forhold.
AtW
Sant nok, og jeg har aldri sett en som har vært i hasjrus hisse seg på samme måten som en i alkoholrus.Gixxerman wrote: ... men nå var vel denne diskusjonen en gang om: alkohol avler vold
Jeg er veldig travel i dag og i morra, fint om du minner meg på det fredag, så skal jeg grave fram noen referanser.Keihin wrote:Inntil du klarer å spa opp noen referanser så stiller vi alle i samme kategori; synsereATWindsor wrote:Jeg baserer meg på det en slik diskusjon burde basere seg på, nemlig forskning gjort av biopsykologer og andre typer fagpersonell, istedet for subjektiv synsing, uten kjent årsak/virknings-forhold.
AtW
Det er ikke sikkert. Folk kunne også bare begynt å gå seinere ut, blitt fullere hjemme, hvor det er billigere, og vi har samme problemet med at hele massen med folk skal hjem på samme tid. En stor andel av folk idag er ikke på utestedene mer enn 2-3 timer uansett.LordShaft wrote:Jeg tror helt klart beste måten er å la utesteda holde oppe lengre! folk begynner som oftest å gå lei i 3 tida! hadde de hatt muligheten til å holde åpent til 5 så hadde vi sluppet all køa pluss at alle samles utenfor ved ett gitt tidspunkt!