
Pirelli Diablo Strada, bra valg?
Pirelli Diablo Strada
Ja, det er kanskje også noe for meg: bremse mer med bremsa i stedet for motoren. Billigere med bremseklosser enn med motorer... Hvis jeg skal peise på for å få bort pinglestreken, kan det hende jeg får en pysestrek i trusa til slutt. 

Kawasaki er en livsstil, alle de andre er bare motorsykler
Et 190/50 er tilpasset 6-toms bredde på felg, 180/55 tilpasset 5,5 toms. Montert på sine respektive anbefalte felgbredda vil man ikke merk forskjell på to like dekk-merka/type.Keihin wrote:190 er typisk 50 profil, mens 180 er 55. Altså er 190 et flatere dekk og dermed lettere å bli kvitt pysestreken på
Et eksempel:
190/50 på 5,5-toms felg får mye større kyllingstripa enn 180/55 på samme felg. Dekket blir rett og slett for bredt for felgen.
Ellers tror jeg det er endel begrepsforvirring her. Ser at en og samme person sier at Pilot Power har dårlig levetid. I neste sekund omtaler han samme dekk som Pilot Sport. Dette er to helt forskjellige dekk, hvor Pilot Power har vesentlig bedre levetid enn sin forgjenger Pilot Sport.
03 GSX-R 1000
Jeg snakker selvfølgelig om dekk montert på riktig felg...Joda wrote:Et 190/50 er tilpasset 6-toms bredde på felg, 180/55 tilpasset 5,5 toms. Montert på sine respektive anbefalte felgbredda vil man ikke merk forskjell på to like dekk-merka/type.Keihin wrote:190 er typisk 50 profil, mens 180 er 55. Altså er 190 et flatere dekk og dermed lettere å bli kvitt pysestreken på
Et eksempel:
190/50 på 5,5-toms felg får mye større kyllingstripa enn 180/55 på samme felg. Dekket blir rett og slett for bredt for felgen.
Og ja, de færreste merker forskjell, men den er der. Jeg har sett 190 dekk brukt i RR, men da var det 190/60 .
Tilbake til topic. Har snakket litt med noen erfarne nurnburgringrever på et blackbird-forum, og de hever at kombinasjonen DIABLO i front, og DIABLO STRADA bak gir meget bra grep, og helt akseptabel økonomi..! Har tenkt å gå for denne løsningen til neste sesong..
'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
-
- Posts: 249
- Joined: 31 Jul 2006 08:08
- MC: `00 929 Fireblade
- Location: Averøy v/Kristiansund
- Contact:
Fikk faktisk samme råd fra en dekkforhandler her om dagen. Han hevder at man får omkring 10.000 km på det fordekket. Jeg satte på et Diablo foran i første omgang. En bekjent har en 2006 Fireblade, og den er originalmontert med Diablo Corsa. Den sykkelen er gått i overkant av 7K, og framdekket ser ut til at det lett greier 10K. Dermed er det ikke umulig at man får i overkant av 10K ut av et Diablo - på en Fireblade vel å merke.
Ikke prøvd på bane, men utprøvd på vei
Joa, de sitter de og jeg har ikke merket noe til slipp eller noe, men jeg er ingen ekspert :oops: De satt ihvertfall bra nok for meg, og de er retningsstabile, men jeg vil ha noen med mykere gummi som sitter bedre, og har en annen profil. Kan føles litt tungt av og til og legge ned.

Du har ikke merket antydning til slipp, og så skal du bytte til noe som har mykere gummi og som sitter bedre..?Gixxerman wrote:Ikke prøvd på bane, men utprøvd på veiJoa, de sitter de og jeg har ikke merket noe til slipp eller noe, men jeg er ingen ekspert :oops: De satt ihvertfall bra nok for meg, og de er retningsstabile, men jeg vil ha noen med mykere gummi som sitter bedre, og har en annen profil. Kan føles litt tungt av og til og legge ned.

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125