Nå er det da opprettet en egen hjemmeside for de som vil støtte Mads og hans familie i en kamp for å få han hjem, håper så mange som mulig kan hjelpe til!
Dominator wrote:Moralen må bli: Sjekk forsikringen før du legger ut på tur... spesielt i jalla-land...
Ja, men er det så lett? Han hadde jo reiseforsikring, og hvordan sjekker man om en eller annen lokal sjappe i thailand har ordentlig forskikring? Tror ikke jeg kunne avgjort det med sikkerthet i et land med fremmed språk, kultur og regler.
Jeg hadde aldri, aldri leid eller kjørt noe som helst kjøretøy i et korrupt land som i tillegg vel er helt ko-ko når det gjelder trafikkregler, promillegrenser, veistandard osv.
Når jeg tenker meg om, er vel Thailand det siste sted på jord jeg kunne tenke meg å reise til, men det er en helt annen sak
Dominator wrote:Moralen må bli: Sjekk forsikringen før du legger ut på tur... spesielt i jalla-land...
Ja, men er det så lett? Han hadde jo reiseforsikring, og hvordan sjekker man om en eller annen lokal sjappe i thailand har ordentlig forskikring? Tror ikke jeg kunne avgjort det med sikkerthet i et land med fremmed språk, kultur og regler.
AtW
Første bud er å leie bil/MC av et internasjonalt kjent leiebyrå á lá Avis, Hertz e.l. Da er sjansen stor for at muntlig og skriftlige avtaler foregår på engelsk. Før du signerer leiekontrakten må du forsikre deg om at ihvertfall ansvarsforsikring er i orden. I USA er f.eks. ikke ansvarsforsikring obligatorisk. Er du det minste i tvil om alt er i orden er det bare å drite i hele opplegget. Jeg har kjørt leiebil i New York og L.A. uten betenkeligheter, men i Kina var jeg j**** glad vi holdt oss til drosje...
Men nå som han er tilbake i Norge, behøver han vel ikke betale 5 øre? Skal vel mye til at noen kommer fra Thailand for å kreve disse pengene inn, og en norsk rett ville vel aldri godta utbetalinger i en sak der korrupsjonen var så tydelig?
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Så vidt jeg har forstått,så har han allerede betalt 350 000,- Selvom det bare er halvparten av det opprinnelige kravet,så synes jeg uansett det er en stiv pris for å bli påkjørt