Egen erfaring av lett mc
Egen erfaring av lett mc
Her kan du poste erfaring av sykler du har eller har prøvd.. gjerne ta med bilde og tekniske spesifikasjoner
-
- Posts: 360
- Joined: 07 May 2005 20:39
- MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
- Location: Egersund , Rogaland
har også hat mito så enig i alt på + siden, i tillegg bremsene, at d er dyre deler syns jeg ikke, delene til mito er billigere enn til både nsr,rs og xtc faktisk. jeg fikk alt løvaas ikke hadde inne fra mad-motorrad.demito2001 wrote:MITO:
+god kjørestilling
+bra motoreffekt
+ekstreme kjøreegenskaper
+stilig utseende
+meget spesiell sykkel (pga. antallet)
-dyre
-dyre deler (synes jeg)
-dårlig lyd (org)
-
- Posts: 360
- Joined: 07 May 2005 20:39
- MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
- Location: Egersund , Rogaland
når jeg satte på orginalsvana med MIG lyddemper (uten blomberinger såklart) så hørtes d også ut som en moped, så må få på potte.mito2001 wrote:jeppz, orginalyden er helt ræ*** venter på shark jeg og nå.... så jeg gleder meg til å få høre den.. btw den høres ut som en skamtrimma mopped med org. lydemper :oops:
yamah dt125re:
+
tåler mye juling
lett å trimme
går godt
rått utseende
-
litt dårli sal på lange turer
for myke dempere til å kjøre på crossbane
fiselyd i den originalt
Jeg bare digger den!!
Honda cbr:
+
går godt til å ha 13hk
bra bunndrag
potta
lyden
helt greie bremser
-
pittepitteliten
ikke så pen etter min mening for smal
dyr å trimme
+
tåler mye juling
lett å trimme
går godt
rått utseende

-
litt dårli sal på lange turer
for myke dempere til å kjøre på crossbane
fiselyd i den originalt
Jeg bare digger den!!

Honda cbr:
+
går godt til å ha 13hk
bra bunndrag
potta
lyden
helt greie bremser
-
pittepitteliten

ikke så pen etter min mening for smal
dyr å trimme
Kjører: Dt125re '04
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Siden jeg da Kjører CBR:
+ Den har orntli potte.
+ Lyden, som er den beste 125 lyden. (hos "R" sykler)
+ Godt bunndrag.
+ Behagelig demping.
+ Gode seter.
+ Fine kjøreegenskaper.
+ Sittestilling som er behagelig både for korte og lange turer.
++ bruker lite bensin.
+ Billig sykkel.
+ Hondas kvalitet og delesortimang.
+ Gode lykter, med tøfft design.
+ Rattlås; kjekt å ha.
- Bare 13HK.
- Lavere toppfart enn andre sykler. (men går fortsatt veldig bra!)
- Bakdekket er så smalt.
- Sykkelen minner litt om en moped i størrelsen.
- Speedometer som går til 200Km\t når sykkelern bare går litt over halvparten er unødvendig.
- En irriterende detalj er at "dashbordet" lager en plagsom vibrering ved 9000omd+.
- Litt liten lyktekåpe; og sidekåpene burde vært sånn at sykkelen ble breiere.
- kunne godt hatt girteller..
, men det kunne alle sykler da...
Ellers er den 4-takt på godt og vondt; har speila på styret, noe som gir bedre sikt, men som ikke gir et så racing-prega utseende mens utseende ellers enten blir likt eller hata.
Veldig god å kjøre med, lager ikke mye støy men mye "musikk". (Musikk i mine ører)
Lettkjørt...
+ Den har orntli potte.
+ Lyden, som er den beste 125 lyden. (hos "R" sykler)
+ Godt bunndrag.
+ Behagelig demping.
+ Gode seter.
+ Fine kjøreegenskaper.
+ Sittestilling som er behagelig både for korte og lange turer.
++ bruker lite bensin.
+ Billig sykkel.
+ Hondas kvalitet og delesortimang.
+ Gode lykter, med tøfft design.
+ Rattlås; kjekt å ha.
- Bare 13HK.
- Lavere toppfart enn andre sykler. (men går fortsatt veldig bra!)
- Bakdekket er så smalt.
- Sykkelen minner litt om en moped i størrelsen.
- Speedometer som går til 200Km\t når sykkelern bare går litt over halvparten er unødvendig.
- En irriterende detalj er at "dashbordet" lager en plagsom vibrering ved 9000omd+.
- Litt liten lyktekåpe; og sidekåpene burde vært sånn at sykkelen ble breiere.
- kunne godt hatt girteller..

Ellers er den 4-takt på godt og vondt; har speila på styret, noe som gir bedre sikt, men som ikke gir et så racing-prega utseende mens utseende ellers enten blir likt eller hata.
Veldig god å kjøre med, lager ikke mye støy men mye "musikk". (Musikk i mine ører)
Lettkjørt...
Tar her et lite sitat av ChristR fra nmcf forumet
Aprilia RS 125
Pluss:
-God kvalitet
-Går rimelig godt orginalt.
-34 Hk Fulleffekt.
-Lett å få tak i deler, både trim, styling og orginalt
-Bra aerodynamik. Lufta treffer nesten ikke fører.
-Deilig sitte stilling, når man blir vant.
-Polert aluminium ramme
-Den letteste lett sykkelen i racing klassen (Tørrvekt)
-Gode bremser, har 4 stempels bremser foran og 320mm skive.
-Får all informasjon du trenger ved hjelp av "kjørecomputeren" (temp, batt. spenning og klokke)
-Stoppeklokke med start og stopp på styret.
-Bensin krana er plassert slik at man lett kan slå den av å på mens man kjører uten å miste oppmerksomhet og kontroll.
-Brede og gode dekk
-Den nyeste sykkelen i r-klassen.
-Meget bra retningsstabilitet
-Kåper som tåler litt mere enn f.eks glassfiber osv.
-Stort oppbevaringsrom
-Stor tank
-Har blitt ganske billig i innkjøp nå.
Minus:
-Veldig dyr forsikring
-Dyre deler
-Går igrunn dårlig med bare effektanlegg
-Finnes mange like i 50ccm
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter