LordShaft: Så fint ut der!

Jeg bor selv ikke så fryktelig langt unna Ålesund-området. Nærmere bestemt øya Gossen, Aukra kommune, ved Molde. Du ligna forresten skikkelig mye på sjefen min 8en fra Vestnes)

Jobber på kjøkkenet i kantina for arbeiderene som bor på Ormen Lange arbeidsleieren. Gassilandføringsanlegget som er under bygging.
Det som er med kaffe er at det ikke er så godt på begynnelsen. Man må bli vant til det. Når jeg var yngre drakk jeg kun kaffe (med mye melk i) på julaften

Nå er det

:
Ang. kaffemaskiner, lik den typen som det var bilde av her, så er det visst nok ikke vits med slik maskin om denne ikke er skikkelig bra, gjerne dyr. Hvis ikke så blir kaffen man lager i vanlig kaffetrakter bedre.
Til alle interesserte og nysgjerrige så er linken til
Norsk Kaffeinformasjon fin! Fine linker:
Kaffetraktertest og
Test av espressomaskiner Er fryktelig mange ikke godkjente kaffetraktere på det norske markedet!
Bestill gratis brosjyrer
HER Bare å sende en mail

Har gjort dette selv 2 ganger. Senest for noen dager siden. Fikk brosjyrene og det i løpet av noen få dager. Veldig interessant og lærerikt! Man får også med en vareprøve på produktet "Clean Drop", et rensemiddel for kaffetraktere, man jevnlig bør bruke! Har gjort dette selv, og det blir en del avleiringer etter hvert. Vannet som går gjennom systemet er temmelig misfarget etter siste rensing som var for 3-4 måneder siden! Man får også med kaffebønner, slik at hvis man er heldig så kan man dyrke sitt eget kaffetre. Prøvde dette selv og holdt på i 2 måneder. Spirte litt, men kom aldri noe ut av jorden. Var for tørt, glemte å vanne av og til. Skal prøve igjen snart!

Anbefaler alle til å bestille. Helt gratis!
Hvilken kaffetrakter har dere da? Gjerne bilde! Vi har en Moccamaster, gull:
Godkjent av Norsk Kaffeinformasjon