Må si jeg har et litt ambivalent synspunkt på trådstarter. På den ENE siden, så er det jo ille at trådstarter har blitt TATT i å bryte lappengrensen to ganger på kort tid (hvilket tilsier at han mer eller mindre ALLTID kjører altfor fort). Promillekjøring er IDIOTI, men nå er jo dette tre år siden, og vi får håpe trådstarter ikke gjør dette lenger..
På den annen side, så er ikke det å kjøre i 171 i 80-sonen nødvendigvis uforsvarlig etter mine begreper. Må selv innrømme at jeg har "testet" Blackbirden ved en og annen anledning. Da er det snakk om å vri på rulla noen ganske få sekunder bortover en oversiktelig flate, for å kjenne suget i magen, vinden mot visiret, og det adrenalinkicket som medfølger. Da sykkelen øker med ca 15 km/t i sekundet fra 100kmt sier det seg selv at det er lett å havne over lappengrensa en gang imellom. Hvis man har over 150hk mellom beina, og påstår man aldri har kjørt over 80kmt.. Fat chance!

Spør du meg er det stor forskjell på uforsvarligheten av dette, og det å foreta kneskrapersvinger over overgangsfelt i nærheten av en barneskole i 30-sona (for å sette det HELT på spissen). Poenget er at høy fart i seg selv ikke nødvendigvis er så farlig. Men i kombinasjon med lite erfaring, dårlige dekk osv osv kan det selvfølgelig bli skummelt det og..
"Dessverre" er det ikke slik at man har lov til å kjøre i 171 hvis man selv mener det er forsvarlig. Fartsgrenser er fartsGRENSER, og hvis man blir ferska i å bryte loven er det bare å "suck it in". Ingen vits i å legge skylda på snutjävlar osv..