Fjerne plomberingane i X-Race

Prat om moped & scooter.
Post Reply
xrace

Fjerne plomberingane i X-Race

Post by xrace »

Veit nåke kor plomberingo ligg i potta på mopeden?
rufse

Post by rufse »

Det ligger en skimse ytterst på veiven...den må vekk (farts/turtallssperren)!!!
xrace

Post by xrace »

mellom potta og sylinderen då elle?
_Adler_

Post by _Adler_ »

rufse wrote:Det ligger en skimse ytterst på veiven...den må vekk (farts/turtallssperren)!!!
Jaha? :P Hvor befinner den seg da? Ytterst på veiven vil da på en girmoped bli svinghjulet, og jeg har aldri hørt om noen plombering der! På den andre siden er det neppe en plombering, for da må man opp med clutchdekselet og littavhvert. Har heller aldri hørt om at en veiv har en plombering :lol:
Yamaha Aerox 2004

Image
rufse

Post by rufse »

_Adler_ wrote:
rufse wrote:Det ligger en skimse ytterst på veiven...den må vekk (farts/turtallssperren)!!!
Jaha? :P Hvor befinner den seg da? Ytterst på veiven vil da på en girmoped bli svinghjulet, og jeg har aldri hørt om noen plombering der! På den andre siden er det neppe en plombering, for da må man opp med clutchdekselet og littavhvert. Har heller aldri hørt om at en veiv har en plombering :lol:
Svinghjulet ja....ikke veiva :oops: om en tar av ytterdekselet, skrur av mutteren på svinghjulet, så ta vekk den ytterste skimsen. Forøvrig gjelder dette Peugeot Speedfight.
Dette er turtallssperren - og om man kaller det sperre eller plombering, tja spiller det for noen rolle da?
_Adler_

Post by _Adler_ »

Nei, spiller ikke noen rolle hva man kaller det. Var ikke klar over at det fantes slike turtallsperrer, jeg :? Tviler på at det gjelder Derbi. Har aldri hørt om det i alle fall. Speedfight er en scooter, så.
Yamaha Aerox 2004

Image
terye

Post by terye »

en kamerat av meg har en x-race.plomba satt inne i potta på den, så han kjøpte seg bare eff. anlegg :D
terye

Gilera rcr:D
Evje

Post by Evje »

Gå inn her du ;)

http://www.tormorgan.be/Moped/montering ... _derbi.htm

Det er også en plombering over luftfilterboksen. Den har tre hull. Ta en finger i hvert hull og dra den opp.

Dys opp til ca 70-75 dyse.
Hei
Post Reply