Yamaha TDM

Prat om tung MC.
Post Reply
Mr.kane

Yamaha TDM

Post by Mr.kane »

Hei ! Lurer på å kjøpe meg ein Yamaha TDM 850 el. 900. Noen som har ein sånn el. har hatt og kan si litt om dei er el. va fornøyd med den. Skal jo på noen langturer så den må jo fungere til det og.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Han her kjører TDM 850 hvertfall :)
jandreas

Re: Yamaha TDM

Post by jandreas »

Mr.kane wrote:Hei ! Lurer på å kjøpe meg ein Yamaha TDM 850 el. 900. Noen som har ein sånn el. har hatt og kan si litt om dei er el. va fornøyd med den. Skal jo på noen langturer så den må jo fungere til det og.
Hei Mr. Kane, :D her er'n, Jandreas, som nå venter på å starte sin 8.de sesong på TDM 850! Den har nå passert 11 000 mil så det sier vel sitt om hva jeg mener om den. Den er omtrent som ei potet, kan brukes til allt!
Den har sine pluss og minus men minusene kan jeg leve med, de oppveies av plussene! Den dekker mine behov for en MC, kan brukes på langtur uten å bli for støl i baken, artig å ta med på bane (f.eks. Rudskogen) holder følge med de fleste (hvis du tør) takket være bra med moment, koser meg på svingete små-veier, sitter oppreist og har god oversikt og kjører deg sikkert innover skog/fjellveier til de beste fiskeplassene. Men, smaken er som baken som kjennt så jeg anbefaler deg å prøve flere før du bestemmer deg! Jeg har ingen erfaring med 900'en men den har noen fler Hk. har injection, litt bedre girkasse og bremser men er en god del dyrere da. (jeg vil ikke bytte) Jeg vil også opplyse deg om at jeg "litt eldre" (66) og har vel litt andre syn og behov en de yngre! Hvis du ønsker fler opplysninger så bare mail meg!
Jandreas :D
Mr.kane

Post by Mr.kane »

Sorry, nå er jeg blitt Ducati mann, og angrer ikkje på det.Fy Fillern for ein sykkel og den lyden 8) :lol: .Lurte på TDM, men fant ut at eg ville være ungdom litt til.
Mr.kane

Post by Mr.kane »

Ducati 750ss (supersport) 94 mod, kan ikkje sei at eg har fått så mye erfaring, kjørte den heim fra butikken, litt over ein times kjøring.
Spilte bedriftsfotball, øydelagte venstre handledd så det va jo kjempe gøy, ny sykkel å alt.Hadde dei planene sku visse den til alle å få kjørt litt før sesongen va over, men men det blir nok ikkje noko meir kjøring på meg før neste år. Får komme sterkere tilbake da.
I FEEL THE NEED, THE NEED.......FOR SPEED !

Ducati 750 ss
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

AJ_900, du som kjører TDM. Du har vel ikke prøvd FZ6-S (Fazer) vel?

Går å kikker på den og var så vidt innom TDM'en også, men står nærmest FZ6-S.
Borg
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

AJ_900 wrote:
Borg wrote:AJ_900, du som kjører TDM. Du har vel ikke prøvd FZ6-S (Fazer) vel?

Går å kikker på den og var så vidt innom TDM'en også, men står nærmest FZ6-S.
Nei, den har jeg ikke prøvd, men jeg må si den ser bra ut. Den oppreiste kjørestillingen er vel langt på vei den samme som på TDM'en. Og det er en av de tingene som betyr en god del for meg. Så sånn sett kunne jeg lett ha vurdert Fazer'n.

Men det er rart med det; jeg hadde bestemt for en tosylindret MC og vurderte flere (Aprilia Caponord, Suzuki Vstrom, Ducati, MZ 1000 SF osv.), men falt altså ned på TDM'en.

Jeg tipper Fazer'n er en svært lettkjørt sykkel, ser ut som et godt bygg og bra med krefter (men neppe samme bunndraget som TDM'en...). Det ser ut som at den kan egne seg som touring sykkel også. Og så ha den jo utseendet med seg :-)
Ja det er nesten som å høre meg snakke, bortsett fra at jeg ikke har et must på tosylindret. Men liker V motorene :)

Sitter oppreist på BMW'en per i dag og har vel ikke så veldig lyst til å bøye meg fremover... Det som gjør at jeg går for FZ6-S i stede for TDM har med pris. Samt, jeg kjører for det meste alene og kan vel heller trekke litt på registeret i stede for å nyte draget fra bånn av :D
Borg
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Nei, nå er jeg jo familiefar med minstemann på 11 måneder, så argumenta for å bruke alt for mye på to hjul står ikke akkurat i kø :roll:

Men det går ett skritt av gangen :D Det neste blir vel å argumentere for en tur til Nürburgring 8) Men, må nå få den nye tohjulingen i hus først... samt tilfredsstille resten av gjengen, feriemessig, først :roll: :?
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

Kjøpte akkurat en TDM850. Første sykkelen jeg eier selv. Fikk kjørt opp 4 tanker på to uker, så kom vinter'n.

Jeg ville ha en sykkel som var gøy å kjøre på svingete veier, som også kan brukes til langpendling og som orker tur med en bakpå.

Så langt er jeg VELDIG fornøyd.

Nå går jeg rastløs og venter på våren.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Borg
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Galilee wrote:Kjøpte akkurat en TDM850. Første sykkelen jeg eier selv. Fikk kjørt opp 4 tanker på to uker, så kom vinter'n.

Jeg ville ha en sykkel som var gøy å kjøre på svingete veier, som også kan brukes til langpendling og som orker tur med en bakpå.

Så langt er jeg VELDIG fornøyd.

Nå går jeg rastløs og venter på våren.
Du får flytte til Stavanger. Her kan du omtrent kjøre året rundt :D

Men du må tåle litt regn da :cry: Men i dag var det opphold (nesten) ehhh ... i hvertfall etter min standard :P

TDM 850 var også høyt oppe på lista mi ei stund, men i øyeblikket er førsteplassen opptatt :smt048
Post Reply