Silikon av ett slag til å tett igjen eksos?
- orion
- Posts: 652
- Joined: 26 Apr 2005 17:09
- MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02 - Location: Nærbø
Silikon av ett slag til å tett igjen eksos?
hvor kan jeg få tak i silikon eller lignende til å tette igjen eksos lekase rundt der fremre delen av eksos anlegget er festet til sylinderen? Noe som tåler høye temperaturer ivertfall vil jeg anta..
Turbo Dream<3
er det lekk ved pakningen der eller på selve røret? ville brukt eksospasta der om det var i pakninge det lekker... men ingen vits i å smøre det utenpå.. bør demontere, gjerne ny pakning smurt med sånn pasta
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Vanlig svart eller rød pakningssilikon (f.eks. Biltemas) funker helt perfekt til slike koblinger. Du får en fleksibel kobling som er lett å demontere, samtidig som den er tett. 

Yamaha FJ1314 '86
BSA 650 Super Rocket '60
Honda XL250 Motosport '73
Honda Dax ST50 '73
Tempo Avanti '89
og en haug prosjekter...
BSA 650 Super Rocket '60
Honda XL250 Motosport '73
Honda Dax ST50 '73
Tempo Avanti '89
og en haug prosjekter...
Det er i så fall den røde pakningssilikonen til Biltema som tåler varme. Men anbefales ikke på overflater som blir varmere enn 300 grader. Tror kanskje derfor at det blir mindre suksess å bruke denne type tetningsmasse på et eksosanlegg. Da ville jeg i hvert fall prøvd på et ufarlig sted først. Risikoen er stor for at det bare blir en svidd klump igjen av silikonen. Men for all del, jeg har ikke prøvd så det blir bare en tanke fra min side. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Det er en type aluminiumstape som er å få kjøpt på Biltema. Kanskje et par runder rundt det indre røret før du skyver på plass det ytre røret kan gjøre det tett. Da ville det også bli en viss grad av fleksibilitet i skjøten.
Hvis dette er en original skjøt på sykkelen, kan det kanskje være en ide å sjekke i verkstedshåndboka hvordan fabrikken har tettet dette originalt.
Hvis dette er en original skjøt på sykkelen, kan det kanskje være en ide å sjekke i verkstedshåndboka hvordan fabrikken har tettet dette originalt.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Denne siden;http://www.onlineconversion.com/ er "kjekk å ha". Der ble 1100 grader Fahrenheit til 593,333333 grader Celsius,så du var "nära nog".Jalmar wrote:Mener å huske at eksostemp ved optimal forbrenning er rundt 1100 Fahrenheit, eller omtrent 590 grader Celsius (Hvis jeg har regna riktig og husker riktig.)

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo
