Ny Scooter Yamaha X-Max 250

Prat om moped & scooter.
Post Reply
125 DYLAN

Ny Scooter Yamaha X-Max 250

Post by 125 DYLAN »

Denne ser meget lovende ut, har selv en Honda Dyland 125 som er super og kjøre.
Men denne må jeg jo ha... http://www.yamaha-motor.no/produkter/mo ... max250.jsp :wink:

Hilsen en Scooter elsker. :wink: :lol:
_Adler_

Post by _Adler_ »

Den likte jeg ikke. Liker ikke store scootere, eller scootere i det hele tatt. Hadde heller brukt pengene på noe skikkelig :P

Flere på Mc-forumet som vil ha en slik eller som har en? Vet ikke hva som er poenget med innlegget ditt. Var det noe du lurte på?
Yamaha Aerox 2004

Image
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)

Post by Mantis »

_Adler_ wrote:Den likte jeg ikke. Liker ikke store scootere, eller scootere i det hele tatt. Hadde heller brukt pengene på noe skikkelig :P

Flere på Mc-forumet som vil ha en slik eller som har en? Vet ikke hva som er poenget med innlegget ditt. Var det noe du lurte på?
Enig! når man først har lappen for å kjøre en sånn og har så mye penger :lol:

tung scooter er fro pusslinger :twisted:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

_Adler_ wrote:Den likte jeg ikke. Liker ikke store scootere, eller scootere i det hele tatt. Hadde heller brukt pengene på noe skikkelig :P

Kan jo være et greit andre kjøretøy for å ture rundt i byen. Scootere er jo ganske praktiske sånn sett.

AtW
Mantis

Post by Mantis »

joho!

+ Du slipper å gire og holde inne clutchen eller sette den i N når det er rødt lys :D

- Du ser ut som en unge på en forvoks scooter, typpisk med halvhjelm

8)
Image
- BMW E39 M-tech
- Pocketbike 80cc [Død]
125 DYLAN

Post by 125 DYLAN »

mathiazz wrote:

Så-så tøffe Tom....trenger ikke noe penis forlenger jeg. Men det må vel du ... :twisted:
Nei, stor scooter er for de som er over tenårings stadie. :wink:
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

mathiazz wrote:joho!

+ Du slipper å gire og holde inne clutchen eller sette den i N når det er rødt lys :D

- Du ser ut som en unge på en forvoks scooter, typpisk med halvhjelm

8)
Man slipper å gire, men er relativt sett (kontra MC9, godt beskttet mot vær og vind, scootere ar ganske smale (når man tar i betraktningen at beina ikke stikker utenfor i det hele tatt), man har bla med plass under setet. Ganske så praktisk til bykjøring mao, om ikke det artigste.

Jeg er ikke så fantastisk opptatt av å se tøff ut på kjøretøyet mitt, så jeg klarer meg fint om jeg ikke er så kul blant 16-åringer...

AtW
Mantis

Post by Mantis »

125 DYLAN wrote:
mathiazz wrote:

Så-så tøffe Tom....trenger ikke noe penis forlenger jeg. Men det må vel du ... :twisted:
Nei, stor scooter er for de som er over tenårings stadie. :wink:
Penis? tidenes mest useriøse kommentar. Egentlig sjønner jeg ikke poenget med denne tråden :?
Er ikke dette en mellomklasse sykkel? hvorfor legger du da denne inn her som "vi som har liten penis" henger? :roll:
Image
- BMW E39 M-tech
- Pocketbike 80cc [Død]
125 DYLAN

Post by 125 DYLAN »

mathiazz wrote:
125 DYLAN wrote:
mathiazz wrote: . Egentlig sjønner jeg ikke poenget med denne tråden :?
:roll:

Er jo en ny 2006 mod dette da......hadde håpet på en diskusjon om denne scooteren, som ikke er kommer på markede enda .
Samt,....det står jo moped og SCOOTER her da, men jeg ser jo at dette virkelig er feil plass. :roll:
rufse

Post by rufse »

Jeg kjørte selv i 5 år med Peugeot Elyseo 125, og lærte alle fordelene en scooter gir. Spesielt her i Bergen hvor det piss-regner støtt, er det kjekt å unngå å bli dyvanes gjennomblaut bare for en liten tur. Dessuten går det mye raskere med aut.gir i bytrafikken, enn f.eks. en 125 m/gir. Alle vet jo at med en 125 m/gir, må man drive å gire hele tiden pga det smale effektregisteret.....

Men selvsagt kan det til tider bli gørr kjedelig. Så hvorfor ikke ha i pose og sekk? Utenom Elyseo'en min, hadde jeg (har fortsatt) en Suzuki DR 350 SE.

Så når "mathiazz" kommer putrende rundt på sin lille moped, ja da kan jeg blåse forbi han med begge mc'ene mine :D
Forøvrig skulle jeg klare å blåse forbi han på bakhjulet med Suzukien, om så var... 8)

Scooter = utrolig grei i regnvær
Scooter = praktisk kjøretøy i bytrafikken.
Scooter = kjedelig på langturen
Scooter = kjedelig under akselerasjon (går tregt samt ingen fet lyd)

Det kan også nevnes at når jeg hadde scooteren, satt min datter foran meg - med ditto panoramautsikt!!!
Det blir meget upraktisk på en vanlig mc.....
rufse

Re: Ny Scooter Yamaha X-Max 250

Post by rufse »

125 DYLAN wrote:Denne ser meget lovende ut, har selv en Honda Dyland 125 som er super og kjøre.
Men denne må jeg jo ha... http://www.yamaha-motor.no/produkter/mo ... max250.jsp :wink:

Hilsen en Scooter elsker. :wink: :lol:
Men når det gjelder tråden i innlegget, så liker jeg ikke den 250'en.....spesielt ikke når Yamaha har en 500...!

Skal man først ta steget opp i tungmc-klassen, hvorfor da nøye seg med den svakeste i klassen?
Da ville jeg heller beholdt 125'en.....
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

For å holde tråden seriøs, så må jeg si at hvis du ikke er ute etter en fartsmaskin eller noe å kaste inn i hver eneste sving, så er det jo en genial liten greie da.

Automat (godt i kø), lite rom under setet til å ha ting, behagelig å kjøre?, slipper så mye oppmerksomhet (positivt og negativt, kommer an på om det er fjortisser eller politiet som ser på :P). Pluss at den ikke er 50ccm og dermed klarer å holde følge i trafikken.

Må du holde deg mer fast med armene, siden du ikke har mulighet til å klemme beina rundt scooteren? Og de er vel registrert for to, men har du lov til å ha datteren foran? (Ikke negativt ment, men bare regnet med at det ikke var lov). Funker forresten fett å sitte på foran på crossere, det har jeg gjort mye i min barndom :)
Hawken
MC: Ducati SS 750

Post by Hawken »

Var ikke den fineste scooteren å se på, men scooter generelt er jo et genialt framkomstmiddel som jeg overhodet ikke har noe imot. Mer praktisk skal man lete lenge etter :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
rufse

Post by rufse »

demons wrote:For å holde tråden seriøs, så må jeg si at hvis du ikke er ute etter en fartsmaskin eller noe å kaste inn i hver eneste sving, så er det jo en genial liten greie da.

Må du holde deg mer fast med armene, siden du ikke har mulighet til å klemme beina rundt scooteren? Og de er vel registrert for to, men har du lov til å ha datteren foran? (Ikke negativt ment, men bare regnet med at det ikke var lov). Funker forresten fett å sitte på foran på crossere, det har jeg gjort mye i min barndom :)
Mange gode fordeler med scooter ja. Men til pkt. ang. passasjer, så står det i vognkortet; ant. pass.foran 2 (de kan jo ikke skrive i baksete, når sete (sadel) er i et stykke).
Min tolkning blir da at man like gjerne kan ha pass. foran som bak. :)

Når det gjelder crossere, så er det stooor forskjell på å crosse litt på bane med pass. foran, kontra å kjøre i trafikken. I tillegg er det en viss forskjell på å ha en jente sittende foran enn en gutt....!
ChoppersAreGay

Post by ChoppersAreGay »

Så utrolig mange barnslige kommentarer det var her.

Det er påfallende hvor snevert og lite variert norsk MC-miljø er. Det eneste som gjelder er liksom størst mulig motor, R-sykkel eller harley. Mens i resten av europa kjører flere og flere folk scooter i alle størrelser og fasonger tviholder trauste nordmenn på store upraktiske og ikke minst forurensende sykler.

Det er ikke stor forskjell på en ny klassisk MC fra 2006 og en 30 år gammel sykkel ut over designen. Moderne sykler har nesten ikke hatt noen teknologisk utvikling de siste åra, mens store scootere blir bare bedre og bedre.

Jeg synes store skutere er kule for det de er. Denne X-maxen synes jeg ser litt sidrompa ut, men den er grei nok. Det er en egen latmannseleganse over sånne sofa-skutere som jeg synes er mye mer sympatisk en det der wannabe skurke-imaget til Harleygutta eller r-sykkelgutta som kler seg som de har så dårlig tid.

Gilera Nexus er en kul skuter. Og den føles langt sprekere enn sine 40 hester skulle få deg til å tro.
http://www.scooter-station.com/Gilera-500-Nexus.html

Ellers er jo den nye 850cc Gilera-en ganske kul også. Begynner å ligne en r-sykkel, men har fortsatt alle fordelene til en skuter. Lenger ned på sida er det også bilde av en 500cc skuter med to framhjul ikke ulikt forsøket til norske Brudeli, men langt mer praktisk. Mye bedre å stoppe med også.
http://2strokebuzz.com/index.php/?cat=64

Som du ser ligger skuterne langt mer framme i forhold til design og nyvinninger. Eneste fordelen med å kjøre harley eller superrask R-sykkel er at du får litt lengre penis.
Post Reply