Høst, regn og løv i veibanen vs wheelies = BAD

Prat om tung MC.
Post Reply
rufse

Høst, regn og løv i veibanen vs wheelies = BAD

Post by rufse »

Det er sikkert mange som vil si "men dette vet alle". Allikavel klarte jeg det stooore :lol:

På vei til jobb i forrige uke, tidlig på morra, bare måtte jeg på bakhjulet. Gikk jo helt fint på 2 gir.....men da jeg la inn 3.gir...ja da gikk det ikke lengre. Føltes som langsom-kino der jeg "lå" i luften et par sek. før jeg ufrivillig måtte lande. Tipper jeg hadde en ca. 40-50km/t da det inntraff, så jeg skled/rullet ganske mange meter på asfalten.

Og skader? Ingen :D Med topp sikkerhetsytstyr på meg, slapp jeg unna uten så mye som et blåmerke.... Mc'en, som også hadde seg en "flygetur", slapp med skrekken; forbremsehendelen bøyde seg og gasshåndtaket revnet (bra jeg ikke kjørte sånn plastikk R sykkel)

Så for meg var det bare å reise meg opp, gå bort å reise mc'en opp igjen - å kjøre videre. Og selvsagt måtte jeg ved første annledning på bakhjulet igjen :D

PS: 2 dager senere, om morgenen, kom jeg til å slå foten i dørkarmen på toalettet. Da klarte jeg å brekke lilletåa. Det viste seg å være et komplisert brudd. Så nå kan jeg ikke kjøre mc på mange mange mnd....!

Så hva lærte jeg av dette :?:
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Ikke gå på do uten fullt kjøreutstyr? :wink:

Synd med lilletåa, men du hadde vel kanskje brukt opp flakskvoten for denne måneden. Du kom jo fra den andre hendelsen ganske bra høres det ut som, og det er jo gjerne det viktigste.

Mvh
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg må bare le jeg :lol:

Det du lærer av slikt er at de fleste ulykkene skjer i heimen, og så har jeg et fint ordtak på lur: Den som intet våger, intet vinner :D Så nå blir du nok en rev på hjulet :wink:
moppen

Høst, regn og løv

Post by moppen »

Har du en plastrakett, er trikset å komme seg under sykkelen når den lander, slik at du fendrer mellom, og unngår at sykkelen blir skadet.
Kawasaki er en livsstil, alle de andre er bare motorsykler
sammyboy

Post by sammyboy »

wheelies har jeg aldri helt forstått vitsen med.... en power wheelie i ny og ne kan være gøy men å kjøre lengre strekker på bakhjulet virker unaturlig og meningsløst...?

Godt at du klarte deg uten skader, skikkelig utstyr er enormt viktig men treffer du en annen bil, autovern, tre eller fjellvegg er du tett på fint ferdig om du holder 50 km/t.....
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Jeg skjønner hvorfor han vil kjøre på bakhjulet.

Jeg syns dette ser jævlig tøft ut. klart det er farlig å rissikofullt, men er drit tøft å se en sykkel gjør seg klar for forbikjøring eller lignende også bare dra den opp på bakhjulet.

Det ser tøft ut, men om det er like tøft å gjøre det vet jeg ingen ting om :wink:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Rimelig nybegynner selv, og neste sesong skal det øves. Må bare finne et bra sted, og komme meg forbi stadiet hvor man er redd for kjøretøyet :x Vil helst lære meg å gire mens den er oppe, så vi får se. Klarer første til fjerde gir på brutters motard men ikke prøvd giring på min. Blir liksom bare opp på andre og ned igjen :oops:
orion
MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02

Post by orion »

apropos uhell,, fikk min første "highside" på min kjære KTM 525 i dag, fan for no dritt, det var vått på bakken, jeg har enduro hjul på, og jeg ville "drifte" rundt svingen.. vell, jeg kom halveis å vips så hvar rompa forran meg, og når bakhjulet ville ta tak i asfalten, måtte jeg fly uten fallskjerm, landa på sia med en baklengs rull bortover. gikk bra med meg, 2 skraper på velteklossen bak på hjulet og ett hakk i hendelbeskytteren. Det kaller jeg udødelig sykkel! GO KTM! 8)
Turbo Dream<3
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Re: Høst, regn og løv i veibanen vs wheelies = BAD

Post by bandit »

rufse wrote:Det er sikkert mange som vil si "men dette vet alle". Allikavel klarte jeg det stooore :lol:
Kjører du gjennom danmarksplass (fra sentrum mot fjøsanger) hver morgen, sånn rundt 0730? Har nemlig sett en gærning på motard som ofte kjører forbi bilene på ett hjul i det siste..! :wink:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
rufse

Re: Høst, regn og løv i veibanen vs wheelies = BAD

Post by rufse »

bandit wrote:
rufse wrote:Det er sikkert mange som vil si "men dette vet alle". Allikavel klarte jeg det stooore :lol:
Kjører du gjennom danmarksplass (fra sentrum mot fjøsanger) hver morgen, sånn rundt 0730? Har nemlig sett en gærning på motard som ofte kjører forbi bilene på ett hjul i det siste..! :wink:
Gærning? :D Ikke meg, sikkert en med Husaberg 400....har sett han ofte i den tiden. Men jeg kjører alltid på bakhjulet ut av det krysset.....!

Litt knall of fall må man regne med. Men å bli satt ut av et toalett-besøk, urrk :( Det fine er jo at nå får mc'en sin første hel-vask siden jeg kjøpte den :)

Lærdommen av dette, er vel at alt kan skje når du minst venter det + at sikkerhetsutstyr aldrid er overflødig på mc.
Post Reply