Hurra!
- Asfaltkongen
Hurra!
Vraking av statsmidler må bety degradering eller oppsigelse:
http://www.nettavisen.no/innenriks/article800739.ece
http://www.nettavisen.no/innenriks/article800739.ece
Litt artig at de fikk med at det var en kvinnelig politibetjent.
Skulle vært artig å visst hva den såkalte råkjøreren kjørte med. Siden han tydeligvis ikke hadde problemer med å holde bilen på veien.

Skulle vært artig å visst hva den såkalte råkjøreren kjørte med. Siden han tydeligvis ikke hadde problemer med å holde bilen på veien.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
En ting jeg har lagt merke til i media, er at de bruker ordet "råkjører" altfor ofte! Ofte at de sier at en som kjører 20-30 km/t over fartsgrensen er en råkjører. Mye kommer jo ann på forholdene. Kan være 100-120 km/t i en 80 sone på en oversiktlig rett streking uten biler, midt på dagen. Jeg ser overhodet ikke på vedkommende som en råkjører. Er det snakk om 80 km/t i et tett befolka område der det er 40-50 sone er det noe helt annet.- Da er personen faktisk en råkjører, men å ligge over fartsgrensene og ellers kjøre greit ser jeg ikke i det hele tatt på som råkjøring....
Yamaha Aerox 2004

Man kan jo, i denne saken, spørre seg om hvem som egentlig råkjørte.
Var det vedkommende som klarte å holde bilen på veien og ikke forårsaket en ulykke, eller var det vedkommende som ikke klarte å vurdere førerforholdene slik at kjøretøyet kunne føres fram på en sikker måte??? I mine øyne var det kun en som råkjørte i dette tilfellet, og det var politibilen.
Var det vedkommende som klarte å holde bilen på veien og ikke forårsaket en ulykke, eller var det vedkommende som ikke klarte å vurdere førerforholdene slik at kjøretøyet kunne føres fram på en sikker måte??? I mine øyne var det kun en som råkjørte i dette tilfellet, og det var politibilen.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Helt enig med deg, Jalmar!
Dette burde hun i grunn visst eller kjent etter. Lærer jo at man skal kjøre etter forholdene, så. Våt veibane tidlig på dagen og litt kaldere på ettermiddagen og kvelden, er alltid skummelt. Av og til fryser det ikke, av og til gjør det det.Ulykken skyldes trolig at veien var glatt. Det var tidligere i dag varmegrader og vått i veibanen. Så slo det om til kuldegrader i ettermiddag, sier Myhre.
Yamaha Aerox 2004

- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Det var et innslag på Østnytt med bilder av den UP-bilen. Den lå langt utenfor Rv.4 ved Stryken. Det var en merkelig ulykke,siden veien der er av veldig god standard med veldig slake svinger. Jeg tror det hele skyldes flaks og uflaks. Flaks for den som Politiet forfulgte at han holdt bilen på veien,og uflaks at UP-betjenten havnet "åt skogen".
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

Kjørte politidama blått, altså utrykning! så kan dette få konsekvenser!
Veitrafikklovens §3
Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved veien
Kjører du utrykning kan du ikke gjøre en skit uten at du blir holdt ansvarlig. Jeg kjører selv utrykning og vet hva jeg snakker om!
Her i ålesund er det slik at politiet selv står for betaling av skader på kjøretøya sine! husker ikke hva det heter. Ålesund politikammer kjøpte seg to nye biler for så å knuse de etter 3 uker. de står enda i påvente av å bli reparert. for politiet må betale dette av egen lomme!
Men om denne lomma igjen blir fyllt av oss skattebetalerne kan hende, men slik jeg forstod det. Var ikke dette tilfelle.
Veitrafikklovens §3
Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved veien
Kjører du utrykning kan du ikke gjøre en skit uten at du blir holdt ansvarlig. Jeg kjører selv utrykning og vet hva jeg snakker om!
Her i ålesund er det slik at politiet selv står for betaling av skader på kjøretøya sine! husker ikke hva det heter. Ålesund politikammer kjøpte seg to nye biler for så å knuse de etter 3 uker. de står enda i påvente av å bli reparert. for politiet må betale dette av egen lomme!
Men om denne lomma igjen blir fyllt av oss skattebetalerne kan hende, men slik jeg forstod det. Var ikke dette tilfelle.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
ja det vet jeg godt, kom kanskje ikke så godt fram i posten min over. Men kjører du utrykning har du lov å bryte en del § i loven. Men da er du tvungen til å ta ekstra hensyn i fohold til §3 

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube