Det kommer helt an på hva du skal bruke maskinen til.
Linux er glimrende i jobbsammenheng. Masse god (og gratis) programvare.
Hvis du skal spille er det bare Windows som gjelder.
Ubuntu Linux er veldig enkelt å bruke, og man kan prøve det uten å installere noe som helst (Last ned en Live-CD).
Har svært lite erfaring med Linux. Testet en live-cd av Suse Linux vers. 9 elns, og det var jo egentlig temmelig greit å se på. Var litt barnslig utseende synes jeg da men, men dette varierer sikkert mye fra Linux til Linux og kan sikkert forandres. Windows passer best for meg, hadde gjerne valgt Linux om det støttet flere programmer! =/
Bruker Debian Linux på jobb og på en server hjemme, men hvis man skal spille er det desverre bare Windows som gjelder. Det er også mer knot å få videoavspilling til å virke på Linux, spesielt hvis det er en litt sær codec.
Kosh wrote:Bruker Debian Linux på jobb og på en server hjemme, men hvis man skal spille er det desverre bare Windows som gjelder. Det er også mer knot å få videoavspilling til å virke på Linux, spesielt hvis det er en litt sær codec.
Nja, kommer jo litt an på hvilken spiller man bruker VLC (http://www.videolan.org/vlc/) eter det meste. Selv bruker jeg linux, windows og os x. Windows til spilling, de andre til alt annet
Scotch wrote:Da er Scotch direkte inne fra linux Mye kjekkere med linux! Folk må bare tørre å gi slipp på windows
Har de bildebehandlings-program der det bare er "plug and play" med digitale kamera som på Windows? I så fall kan jeg godt være med på et lite opprør mot Bill.
Det finnes et billedbehandlingsprogram som heter Gimp som er med i de fleste Linux-distribusjoner. Det finnes også på windowsplatform. Står ikke særlig tilbake for PS.
De fleste Linux-distroer nå håndterer USB-enheter uten problem som P&P.
Har forholdt meg til Linux i snart 10 år nå, men er vel å betrakte som "blandingsmisbruker" fordi jeg fortsatt benytter Win til spilling.
Scotch wrote:Da er Scotch direkte inne fra linux Mye kjekkere med linux! Folk må bare tørre å gi slipp på windows
Har de bildebehandlings-program der det bare er "plug and play" med digitale kamera som på Windows? I så fall kan jeg godt være med på et lite opprør mot Bill.
Jeg tror ikke det skulle være noe problem.. Folk må tørre å gi slipp Jeg for min del angrer ikke et sekund på å slippe å restarte pc'n 31 ganger iløpe av en dag