Suzuki forhandlere/importor tatt inn til avhor.
Hørtes jo genialt ut da"I tillegg har politiet grunn til å tro at forhandlere har bygget om noen av motorsyklene, slik at MC-føreren ved å trykke på en knapp kan velge om sykkelen skal ha lav- eller fulleffekt," heter det i en pressemelding.

Hvor mye er det å spare på mellomtung sykkel i stede for tung?
Eller er det mopeder det er snakk om her?
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/16/483161.html
ikke mopeder, nei
Syns synd på de som er tatt, men man vet jo risikoen.
ikke mopeder, nei

Syns synd på de som er tatt, men man vet jo risikoen.
- Asfaltkongen
Dette vil også gå utover de som kjøper tunge sykler med effektbegrensning på 100 hk. Dette har jo vært et alternativ for de som klarer seg med 100 hk, og heller vil spare noen kroner i forsikring og engangsavgift.
Dessverre er slike ting en viktig årsak til økte kontroller og kanskje innføring av EU-kontroll på mc.
Godt at slike idioter blir avslørt etter min mening.
Dessverre er slike ting en viktig årsak til økte kontroller og kanskje innføring av EU-kontroll på mc.
Godt at slike idioter blir avslørt etter min mening.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
- quantumduck
- MC: Hayabusa
Tror faktisk de aller fleste forhandlere gjør dette.
De gjør det for å få solgt sykkler og selvfølgelig for å imøtekomme kundens krav.
Hva er egentlig forskjellen, om du tar plomben selv eller forhandler gjør det for deg.
Noen sykkler kommer faktisk hit til avgiftslandet Norge uten plomber.
Har selv kjøpt en Yamaha av forhandler med 100 Hk i vognkortet.
Plomben var ikke på sykkelen når den ble levert til forhandler, så hvorfor sette den på.
Nei! Jeg var glad for de 142 Hk jeg kunne få, men dette ga ingen reduksjon i forsikringspremien,
Forsikringsselskapene er fulstendig klar over dette med Hk.
Det jeg sparte var en sum på ca 15000,- ,når jeg kjøpte sykkelen med redusert antall hester på papiret.
Det er jo en sum man må trekke fra ved evt. vidresalg.
Om noen skal bli hengt for dette så bør det være kjøperen!
Det er kjøperen som avgjør hva han vil ha av hestekrefter.
Plombering av motorsykkler er i det store å hele en vits.
Plombering ned til 36hk(?) bør være mye,mye mer omfattende enn den er i dag for å opprettholde den effektsvake mellomklassen!
Kjør pent med de hk du har!

De gjør det for å få solgt sykkler og selvfølgelig for å imøtekomme kundens krav.
Hva er egentlig forskjellen, om du tar plomben selv eller forhandler gjør det for deg.
Plomben var ikke på sykkelen når den ble levert til forhandler, så hvorfor sette den på.
Nei! Jeg var glad for de 142 Hk jeg kunne få, men dette ga ingen reduksjon i forsikringspremien,
Det jeg sparte var en sum på ca 15000,- ,når jeg kjøpte sykkelen med redusert antall hester på papiret.
Plombering ned til 36hk(?) bør være mye,mye mer omfattende enn den er i dag for å opprettholde den effektsvake mellomklassen!

Ja det er en uting ! La folk ta inn hva de vil av kjøyregreier og ikke bruk riktig dokumentasjon når det skal tolles inn. Det holder da med mopedpapirer for en 1000 kubikker. Avgift er urettferdig. Også hogger vi ned alt av skilt som indikerer fartsgrenser og nedlegger politiet og kansellerer Norges Lover også gjør alle som de vil.
Da vil jeg ha Giske som Statsminister. For han vil utnevne Ari Behn til Kulturminister.Og da behøver ingen av oss å være triste som faen noen gang mere.
Da vil jeg ha Giske som Statsminister. For han vil utnevne Ari Behn til Kulturminister.Og da behøver ingen av oss å være triste som faen noen gang mere.

Nå er det vel egentlig ikke det at de tar bort plomben det slåes ned på. Det er faktisk lov, men det blir da ikke lov å bruke den på veien, men det er jo eiers ansvar.McRide wrote:Tror faktisk de aller fleste forhandlere gjør dette.
![]()
![]()
![]()
Det det reageres på er vel heller det at det monteres en form for bryter som gjør at man kunne veksle mellom hester. Dette er jo noe som ganske klart er lagt inn for å lure myndighetene.