Suzuki forhandlere/importor tatt inn til avhor.

Prat om tung MC.
Ditto
Posts: 70
Joined: 28 Apr 2005 04:29

Suzuki forhandlere/importor tatt inn til avhor.

Post by Ditto »

Er det noen som vet hvem dette gjelder?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 535602.ece
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Post by KinG^KaoZ »

Sikkert moped med turtallsperre.. :P
Løgnasen
Posts: 6
Joined: 16 Nov 2006 18:14
Location: Stavanger

Post by Løgnasen »

"I tillegg har politiet grunn til å tro at forhandlere har bygget om noen av motorsyklene, slik at MC-føreren ved å trykke på en knapp kan velge om sykkelen skal ha lav- eller fulleffekt," heter det i en pressemelding.
Hørtes jo genialt ut da :P

Hvor mye er det å spare på mellomtung sykkel i stede for tung?
Eller er det mopeder det er snakk om her?
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Post by moonlit »

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/16/483161.html

ikke mopeder, nei ;)

Syns synd på de som er tatt, men man vet jo risikoen.
Dent
Posts: 39
Joined: 15 Oct 2006 23:05

Post by Dent »

Kass sykler er det snakk om her? Når eg leser på aftenposten tenker eg GSX-600R :?

So det er derfor forsikrings selskapa ikkje vil høre mellomklasse :evil:
User avatar
Jostein
Posts: 35
Joined: 19 Oct 2006 22:14
MC: 00 Ducati 748 Bip
x98 600N Bandit
Location: Oslo

Post by Jostein »

Det er snakk om GSX-R 1000
User avatar
Asfaltkongen
Posts: 318
Joined: 04 Aug 2006 17:35

Post by Asfaltkongen »

Spørsmålet er om det nå blir vanlig med dyptgående kontroller av alle 34 hk'ere... Eller enda verre, om de skal sjekke om fulleffektssykler er trimmet. Orker ikke søkelys på dette her, ender med at tom effektpotter blir forbudt...
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Dette vil også gå utover de som kjøper tunge sykler med effektbegrensning på 100 hk. Dette har jo vært et alternativ for de som klarer seg med 100 hk, og heller vil spare noen kroner i forsikring og engangsavgift.

Dessverre er slike ting en viktig årsak til økte kontroller og kanskje innføring av EU-kontroll på mc.

Godt at slike idioter blir avslørt etter min mening. :wink:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
quantumduck
Posts: 247
Joined: 25 Aug 2006 13:20
MC: Hayabusa
Location: Nesodden

Post by quantumduck »

Asfaltkongen wrote:Spørsmålet er om det nå blir vanlig med dyptgående kontroller av alle 34 hk'ere... Eller enda verre, om de skal sjekke om fulleffektssykler er trimmet. Orker ikke søkelys på dette her, ender med at tom effektpotter blir forbudt...
Er effektpotte lovlig da?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det er vel lovlig om man betaler for den økte effekten, men så skal jo potta tilfredsstille norske støy/utslippskrav også... Svært få effektpotter gjør akkurat det :wink:
User avatar
McRide
Posts: 9
Joined: 12 Dec 2006 18:27
Contact:

Post by McRide »

Tror faktisk de aller fleste forhandlere gjør dette.
De gjør det for å få solgt sykkler og selvfølgelig for å imøtekomme kundens krav.
Hva er egentlig forskjellen, om du tar plomben selv eller forhandler gjør det for deg.
Noen sykkler kommer faktisk hit til avgiftslandet Norge uten plomber.

Har selv kjøpt en Yamaha av forhandler med 100 Hk i vognkortet.
Plomben var ikke på sykkelen når den ble levert til forhandler, så hvorfor sette den på.
Nei! Jeg var glad for de 142 Hk jeg kunne få, men dette ga ingen reduksjon i forsikringspremien,
Forsikringsselskapene er fulstendig klar over dette med Hk.
Det jeg sparte var en sum på ca 15000,- ,når jeg kjøpte sykkelen med redusert antall hester på papiret.
Det er jo en sum man må trekke fra ved evt. vidresalg.

Om noen skal bli hengt for dette så bør det være kjøperen!
Det er kjøperen som avgjør hva han vil ha av hestekrefter.
Plombering av motorsykkler er i det store å hele en vits.

Plombering ned til 36hk(?) bør være mye,mye mer omfattende enn den er i dag for å opprettholde den effektsvake mellomklassen!

Kjør pent med de hk du har!

:lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

Uff... stakar staten som ikke har fått alle pengene sine... jeg blir rett og slett kvalm... :evil:
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Pollti

Post by Pollti »

Ja det er en uting ! La folk ta inn hva de vil av kjøyregreier og ikke bruk riktig dokumentasjon når det skal tolles inn. Det holder da med mopedpapirer for en 1000 kubikker. Avgift er urettferdig. Også hogger vi ned alt av skilt som indikerer fartsgrenser og nedlegger politiet og kansellerer Norges Lover også gjør alle som de vil.
Da vil jeg ha Giske som Statsminister. For han vil utnevne Ari Behn til Kulturminister.Og da behøver ingen av oss å være triste som faen noen gang mere. :P
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

Ja, var vel omtrent det jeg sa... :shock:
Avgift er kanskje rettferdig i denne saken, men synes ikke det ellers...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Borg
Posts: 1826
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

McRide wrote:Tror faktisk de aller fleste forhandlere gjør dette.
De gjør det for å få solgt sykkler og selvfølgelig for å imøtekomme kundens krav.
Hva er egentlig forskjellen, om du tar plomben selv eller forhandler gjør det for deg.
Noen sykkler kommer faktisk hit til avgiftslandet Norge uten plomber.

Har selv kjøpt en Yamaha av forhandler med 100 Hk i vognkortet.
Plomben var ikke på sykkelen når den ble levert til forhandler, så hvorfor sette den på.
Nei! Jeg var glad for de 142 Hk jeg kunne få, men dette ga ingen reduksjon i forsikringspremien,
Forsikringsselskapene er fulstendig klar over dette med Hk.
Det jeg sparte var en sum på ca 15000,- ,når jeg kjøpte sykkelen med redusert antall hester på papiret.
Det er jo en sum man må trekke fra ved evt. vidresalg.

Om noen skal bli hengt for dette så bør det være kjøperen!
Det er kjøperen som avgjør hva han vil ha av hestekrefter.
Plombering av motorsykkler er i det store å hele en vits.

Plombering ned til 36hk(?) bør være mye,mye mer omfattende enn den er i dag for å opprettholde den effektsvake mellomklassen!

Kjør pent med de hk du har!

:lol: :lol: :lol: :lol:
Nå er det vel egentlig ikke det at de tar bort plomben det slåes ned på. Det er faktisk lov, men det blir da ikke lov å bruke den på veien, men det er jo eiers ansvar.

Det det reageres på er vel heller det at det monteres en form for bryter som gjør at man kunne veksle mellom hester. Dette er jo noe som ganske klart er lagt inn for å lure myndighetene.
Post Reply