Jævla idioter!!!!!

Prat om tung MC.
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Post by medic1136 »

ATWindsor wrote:Ja, ok, men som jeg sa, på økonomisk kriminalitet har straffer god effekt, det er det jo ingen(?) uenighet om.

Det er greit å begrense voldssaker, men straffenivået ser ikke ut til å gjøre det særlig godt heller.

AtW
Stemmer at singapor ikke lenger er noe fattig land, men mens krimianliteten fikk herje var de det. Singapor gjorde mer enn å bare gi strenge straffer, de gjorde også noe med kriminaliteten.

Hva gjør norge for å få ned antall kriminelle??? mindre politi, mindre sykehusplasser. (ja disse 2 tingene har med hverandre å gjøre. på sykehus får de kriminelle adferdsbehandling). Og forøvrig så er norge faktisk et rikere land en singapor også i dag.

Og ja Straffe nivået på økonomisk kriminalitet er høy, men likevel øker antall slike saker hvert år. Økokrim er ikke akkuratt arbeidsledige, og kommer heller ikke til å bli det. Men er enig med deg at det er lite av det i norge i forhold til mange andre land. Og da ser du også at det har en vis efekt med strenge straffer.

Siden du liker å sammen ligne oss med usa, så se litt på texas. de innførte veldig strenge straffer og tøffe soningsforhold. i fengsel der blir man lenket sammen med rom kammeratet sin, til en av dem har sonet straffen sin(med håndhjern).og uansett hva man skal der så må man ha med seg romkammeraten sin. det har virket.De har heller ikke celler men telt å sove i. i texas har kriminaliteten sunket med over 30 %.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

medic1136 wrote:
ATWindsor wrote:Ja, ok, men som jeg sa, på økonomisk kriminalitet har straffer god effekt, det er det jo ingen(?) uenighet om.

Det er greit å begrense voldssaker, men straffenivået ser ikke ut til å gjøre det særlig godt heller.

AtW
Stemmer at singapor ikke lenger er noe fattig land, men mens krimianliteten fikk herje var de det. Singapor gjorde mer enn å bare gi strenge straffer, de gjorde også noe med kriminaliteten.

Hva gjør norge for å få ned antall kriminelle??? mindre politi, mindre sykehusplasser. (ja disse 2 tingene har med hverandre å gjøre. på sykehus får de kriminelle adferdsbehandling). Og forøvrig så er norge faktisk et rikere land en singapor også i dag.

Siden du liker å sammen ligne oss med usa, så se litt på texas. de innførte veldig strenge straffer og tøffe soningsforhold. i fengsel der blir man lenket sammen med rom kammeratet sin, til en av dem har sonet straffen sin(med håndhjern).og uansett hva man skal der så må man ha med seg romkammeraten sin. det har virket.De har heller ikke celler men telt å sove i. i texas har kriminaliteten sunket med over 30 %.
De økonomiske forholdene i et land har mye å si for hvor mye kriminalitet det er, når singapor da går fra å være et fattig land i økonomisk kaos, til et velstående land, så spiller det antakelig ganske mye inn på kriminalitetsnivået.

Det samme kan man si norge har gjort for å holde kriminaliteten nede, vi har god økonomi, og det er få fattig, og godene er relativt jevnt fordelt, dette er ting som ganske sikkert spiller inn på hvor mye kriminalitet det er.

Har du en lenke til denne nedgangen i texas? Hvordan har det spillt inn på voldskriminalitet? Er det tatt hensyn til andre faktorer? Jeg har ihvertfall lest flere undersøkelser der straffeniveåt virker til å ha lite å si for voldskriminalitet. (når man tar hensyn til andre faktorer såklart)

AtW
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Samma det, ATW, dette begynner å bli for dumt.

Tror vi tar kvelden med denne debatten... :wink:
Muffinman
Posts: 249
Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:

Post by Muffinman »

*Sjekke topic*

Oisann...noen som bør opprette en egen tråd kanskje? I riktig kategori

Ikke pent å kuppe threaden til Ulv Odin på denne måten. Husk at han er skummel og har maange skumle venner...

:D
User avatar
Ulv666
Posts: 49
Joined: 22 Aug 2005 00:43
Location: Kristiansund N.
Contact:

Post by Ulv666 »

Muffinman wrote:*Sjekke topic*

Oisann...noen som bør opprette en egen tråd kanskje? I riktig kategori

Ikke pent å kuppe threaden til Ulv Odin på denne måten. Husk at han er skummel og har maange skumle venner...

:D

:twisted:
F.T.W.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Da ruller vi inn og diskuterer tema ... dersom dere ønsker å diskutere straffepolitikk må dere gjerne opprette en egen tråd for dette..
-- Honda VFR (04) --
User avatar
magnus
Posts: 26
Joined: 02 May 2005 12:31
MC: Honda CX500 1978 - under ombygging til cafe racer
Honda PA50 Camino S 1985 - brukssykkel
Location: Trondheim

Post by magnus »

Skjønner ikke hva det går av folk. Var et suppehue som velta cxen min i sommer. Tror han hadde prøvesittet den og blitt overraska over at støtta spratt opp av seg selv. Skjønner ikke poenget med å prøvesitte andres sykler om du ikke er sikker på at du klarer det uten å ødelegge den. Fikk heldigvis ikke verdens største skader, riper i topplokk, liten bulk i taken, riper på blinklys. Hadde jeg tatt jævelen på fersken skulle jeg slept han etter øra de gode to kilometrene ned til politistasjonen. Jævla vandaler.
Fred ut macere!
Honda CX 500 1978
User avatar
Adlertag
Posts: 140
Joined: 07 Dec 2006 20:05
MC: Honda Transalp 600
Location: Tønsberg

Post by Adlertag »

Image
Politiet har endelig frigitt bildene, og her ser vi Ulv jager idioten som velta Harly'en hans :D
Honda TransAlp
I am a mountain climbing cowboy, on a mountain climbing steel horse I ride.
User avatar
Ulv666
Posts: 49
Joined: 22 Aug 2005 00:43
Location: Kristiansund N.
Contact:

Post by Ulv666 »

For å gi dere slutten på historien, så gikk gjerningsmannen fri. De hadde ikke bevis på at det var han som gjorde det. Litt rart med tanke på at jeg så hva som skjedde, samt at jeg "holdt" han fast til politiet kom....

Så jeg gir egentlig en god faen i hele saken..........

Som tidligere jeg oppfordret til, så gå ut i gata - fuck opp alle biler og mc dere ser - for dere blir faktisk ikke straffet for det likevel.... Kanskje to dager på intensiven pga eier, men litt må man jo lide for å ha det gøy.... :?

Gled dere alle til våren som snart kommer og nyt livet - men kom for nær min harley, så må du regne m å blø....... :twisted:

Takk for alle svar, både saklige og usaklige. :D

Ulv666
FMCNW
F.T.W.
User avatar
Asfaltkongen
Posts: 318
Joined: 04 Aug 2006 17:35

Post by Asfaltkongen »

Jeg er ikke overrasket, og det er meget negativt. Møkkaland hvor d r fritt fram for møkkaoppførsel for alle med promille og lite intelligens.
User avatar
Doofy
Posts: 131
Joined: 24 Feb 2006 03:09
Location: Vestfold
Contact:

re:

Post by Doofy »

Ulv666 wrote:For å gi dere slutten på historien, så gikk gjerningsmannen fri. De hadde ikke bevis på at det var han som gjorde det. Litt rart med tanke på at jeg så hva som skjedde, samt at jeg "holdt" han fast til politiet kom....

Så jeg gir egentlig en god faen i hele saken..........

Som tidligere jeg oppfordret til, så gå ut i gata - fuck opp alle biler og mc dere ser - for dere blir faktisk ikke straffet for det likevel.... Kanskje to dager på intensiven pga eier, men litt må man jo lide for å ha det gøy.... :?

Gled dere alle til våren som snart kommer og nyt livet - men kom for nær min harley, så må du regne m å blø....... :twisted:

Takk for alle svar, både saklige og usaklige. :D

Ulv666
FMCNW



Tror heller jeg hjelper deg å ta neste idiot som fucker opp sykkelen din enn å ødelegge den.., sykkler er litt spesielt for meg kanskje, men jeg mener nå de har sjel. Tar du vare på sykkelen din så tar den vare på deg.. slik er det bare.. :)
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
User avatar
speedfreak
Posts: 399
Joined: 27 Jan 2007 17:56
MC: 00`mod Yamaha YZF R6.
88`mod Yamaha RD 350 LC YPVS F2.
86`mod Yamaha RD 125 Lc YPVS.
55`mod Jawa CZ 150.
Location: Øyno

Post by speedfreak »

Helt enig med mesteparten her inne!
I fjord sommer var det en amøbe som sto å støttet seg til sykkelen min som sto prkert langs en laste rampe på kaien.
Så når jeg kom ut fra kiosken "var å kjøpte Bike faktisk" rekker jeg bare å se at tullingen detter bakover, griper styret å drar sykkelen med seg over den 20cm høye muren bak seg å 1meter ned i betongen på andre siden.
amøben på 17 år begynte å løpe som pokker og jeg i skinndress etter idioten som sikkert har røyka planter halve livet.
Ble en lett match å fakke tak i han, men tror du ikke tingen bråsnudde seg å drog til meg så lippa sprakk da!
Endte med at han fikk tuppen på kjøreskoeme rett leggen å et slag av knytt neven med kjørehansker"carbon over knoklene" rett i tryne å der etter satt jeg på han til hun på kiosken fiksa politi.

Alt i alt slapp kvisa unna med en ynkelig bot. menst jeg måtte bruke forsikringen min å 20% bonus :smt093
Så BORGERVERN er tingen folkens.
Det er bedre å kjøre i 80 på felgen en å kræsje i 180 med elgen!!

UPonONE
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

speedfreak wrote: Alt i alt slapp kvisa unna med en ynkelig bot. menst jeg måtte bruke forsikringen min å 20% bonus :smt093
Så BORGERVERN er tingen folkens.
Hva faen? Kunne du ikke kreve han(eller foreldra) for kr da?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

slikt er ei skam!

Jeg skulle skambanket guttjævelen slik at jeg fikk dekt alle tap! Jeg skulle oppsøkt han hjemme så jeg fikk dekt de 20% minus i bonus!

Han hadde ikke sluppet unna så lett med meg :evil:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
speedfreak
Posts: 399
Joined: 27 Jan 2007 17:56
MC: 00`mod Yamaha YZF R6.
88`mod Yamaha RD 350 LC YPVS F2.
86`mod Yamaha RD 125 Lc YPVS.
55`mod Jawa CZ 150.
Location: Øyno

Post by speedfreak »

adoniz wrote:
speedfreak wrote: Alt i alt slapp kvisa unna med en ynkelig bot. menst jeg måtte bruke forsikringen min å 20% bonus :smt093
Så BORGERVERN er tingen folkens.
Hva faen? Kunne du ikke kreve han(eller foreldra) for kr da?
Foreldrene truet med å anmelde meg for vold mot mindreårig! :roll:
Faren sto bare å freste til meg når de kom til stedet for å hente sin uskyldige sønn.

Å politiet sa "Dere er voksene folk så dere blir nok enige om denne saken uten oss. Men vi må nok bøtelegge sønnen din for å motsi politiets ordre å holde tilbake personalia.) Dette er direkt sitering av hva uniformen sa når vi stod der å krangla :smt075
Det er bedre å kjøre i 80 på felgen en å kræsje i 180 med elgen!!

UPonONE
Post Reply