Startproblemer Kawa ZX6R *Løst*

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Kamikazi

Startproblemer Kawa ZX6R *Løst*

Post by Kamikazi »

Bor i Trondheim og setter sykkeln utenfor huset om kvelden. Desverre sto jeg opp om mårran og da var den velta. Naboen hadde noe nachspiel greier, men siden det er streetfighter og den har Acerbis styrebeskyttere(barkbusters) og lite plast var det ingen andre skader en at den ikke vil starte. Her er greia. Det er gnist på pluggen(og den er rein, altså ingen olje søl) videre har jeg prøvd og trillstarte den men den vil bare ikke det lille ekstra. Høres ut som den starter, men kutter plutselig igjen. Noen som snakka om noe "tilt over box" Kan det være dette? Julegave på den som har noen gode tips...
Last edited by Kamikazi on 17 Nov 2006 21:52, edited 1 time in total.
Normal people worry me
Lasseleeten
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

Kanskje et litt dumt forslag, men men ^^,

Kanskje den bryter saken på støtta har blitt ødelagt, så hvis du prøver å starte den i gir så dør den bare igjen med engang :o

Men antar du prøver å starte i fri :D
Kamikazi

Post by Kamikazi »

Lasseleeten wrote:Kanskje et litt dumt forslag, men men ^^,

Kanskje den bryter saken på støtta har blitt ødelagt, så hvis du prøver å starte den i gir så dør den bare igjen med engang :o

Men antar du prøver å starte i fri :D
Takk for tipset. Prøvd begge de der:/ Er forestn en 98mod for de som har noen andre tips liggende. Greit at det er vinter heldigvis, men det å få dette midt i eksamensperioden er bare fokusforflytnning. Dog Sykkel>Utdanning:P
Normal people worry me
adoniz

Post by adoniz »

tiltoversensor
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nå begynner jeg å lure på om kanskje det har skjedd min også. Det har jo faktisk vært et mer eller mindre problem på akkurat min sykkel. Jaja, lite jeg får gjort med nå, men skal nevne det når den skal på service til våren. Min hadde jeg heller ingen sjangs i havet til å få trillstartet.
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model

Post by medic1136 »

når sykelen veltet kan det hende at du slo løs no møkk i gasseren eller før gasseren, som dermed har lagt seg nettopp i gasseren. prøv å drenner den og se om det hjelper.

er det skitt der så kan dette tette gasserdysene og syklen får ikke bensinen den trenger for å starte.
Kamikazi

Post by Kamikazi »

Dette er et gledens øyeblikk. Til alle de som har vært "downunder" og bytta/sjekka plugger på en ZX6er vet hvorfor asiater er små av vekst. Så trangt at det får flueskit til å virke enormt. Etter mye tankevirksomhet i retning høyere makter og lovord om julegave til herren sjøl tok jeg et "siste" forsøk. Gikk over pluggene og sjekka de for evt dritt. Sjekka også gnist. I går når jeg stakk fra verkstedet satte jeg batteriet på lading så det ikke skulle være noe med det. Gikk over alle delene og sjekka for feil. Deretter ble det å dra fram startgass og fyre laus. Har vel prøvd og starte den sikkert 30-40ganger uten, samt 3 med. Plutselig ble det den lyden som bare ei custom laga hjemmesveisa potta på en særdeles trivelig sykkel åpenbart og vi er tilbake mine damer og herrer. Sikkert bare litt tulle veske som var på feil plass og som trengte litt tid og kjærlighet for å hoppe fra flotøren og over i virksomhetens rekker. Hva jeg lærte av dette? For en gangs skyld var det ikke rå makt og vaselin som var løsninga. Det var ekte kjærlighet! Dog. Takk for alle svarene. det er kjekt med venner i slike tunge stunder=)
Normal people worry me
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

men det var jo bra da..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply