
Dekkbytte på Honda NSR
RR Gp versjon.. ikke veistandard dette..Pollti wrote:Det er verdt å merke seg at Honda i sin tid leverte NSR hvor de garanterte toppfart på 205 km/t. Med forbehold om at hukommelsen er dårlig så ble de levert med 44hk motor.
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
-
- Posts: 234
- Joined: 25 Dec 2006 21:28
- MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition! - Location: ærendal
- Contact:
Re: Dekkbytte på Honda NSR
jeg satte på 150 dekk på min sykkel i høst, og det funker fint det. ser mye bedre ut. og det lille toppfarten du skulle miste, er så lite at du merker det ikke engang. men det du derimot kanskje vil merke er at sykkelen vil føles stødigere, siden det krever mere makt å legge den i svinger ol.terye wrote:Mårn.
Jeg lurer på om nsr går dårligere hvis du bytter bakdekk til større dimensjon.
150 bakdekk eller bredere hvis det går....
Blir det da mere motstand og går dårligere?
Det ser jo veldig mye bedre ut da!
of-topic: 170 med effektannlegg og powerfilter


Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Honda kom med en motor som presset ut 44hk ja, kjøperne vart lovet en toppfart som skulle overstige 200km/t..på grunn av at motoren var for "rå" vart den tatt av markedet..nå blir de kun levert som fullblods banesykler i ALLE land(norge er ikke eneste)
folk hadde faktisk problemer med at den kvelte seg med rett innstilt gasser og rett dyser i FP versjonen av den på grunn av at den var rett og slett for rå
folk hadde faktisk problemer med at den kvelte seg med rett innstilt gasser og rett dyser i FP versjonen av den på grunn av at den var rett og slett for rå

<3 Yamaha xt 125 x <3
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
-
- Posts: 64
- Joined: 26 Dec 2006 03:09
- Location: Hemne
Da jeg hadde NSR så kjørte jeg med 120/140 dekk. Hadde Arrow effektanlegg og 13_35 dreving, da klarte jeg 160 km/t (på speedo vel og merke) Dette var en 1999 modell. Så har det seg slik at nå har søskenbarne mitt kjøpt seg en nsr, dette er da en 2003 modell, han monterte også arrow anlegg men denne fikk jeg ikke i mere en 140 på speedo og det var med 100/130 dekk og samme drevinga...
Det jeg tror det ligger i er at den sykkelen jeg hadde var kjørt med effektanlegg fra dag 1! Mens hannes har vært kjørt en god del med orginal potte, da vil ikke motoren få utnyttet seg så godt og heller ikke gå like godt med montering av effektanlegg...
Dette er bare min teori da, men har sett den har stemt på flere sykler hvor det samme gjelder...
Det jeg tror det ligger i er at den sykkelen jeg hadde var kjørt med effektanlegg fra dag 1! Mens hannes har vært kjørt en god del med orginal potte, da vil ikke motoren få utnyttet seg så godt og heller ikke gå like godt med montering av effektanlegg...
Dette er bare min teori da, men har sett den har stemt på flere sykler hvor det samme gjelder...
x-Sykler: 2x Rieju RR 50, Honda NSR 125, Yamaha DTR 125, Husqvarna WR 125, Sach XTC 125(2-takt), KTM EXC 380.
Nå: KTM SMR 450, Yamaha YZF R6, Suzuki TSX og Aprilia RS 250
Nå: KTM SMR 450, Yamaha YZF R6, Suzuki TSX og Aprilia RS 250
det er det..en motor har MYE bedre av å kjøre uplombert eller med effektanlegg i den tiden den skal kjørest inn etc. i innkjøringstiden skal motoren ha masse luft og skal kunne spytte ut så mye eksos den vilSPeedmaster wrote:Da jeg hadde NSR så kjørte jeg med 120/140 dekk. Hadde Arrow effektanlegg og 13_35 dreving, da klarte jeg 160 km/t (på speedo vel og merke) Dette var en 1999 modell. Så har det seg slik at nå har søskenbarne mitt kjøpt seg en nsr, dette er da en 2003 modell, han monterte også arrow anlegg men denne fikk jeg ikke i mere en 140 på speedo og det var med 100/130 dekk og samme drevinga...
Det jeg tror det ligger i er at den sykkelen jeg hadde var kjørt med effektanlegg fra dag 1! Mens hannes har vært kjørt en god del med orginal potte, da vil ikke motoren få utnyttet seg så godt og heller ikke gå like godt med montering av effektanlegg...
Dette er bare min teori da, men har sett den har stemt på flere sykler hvor det samme gjelder...
EDIT: jeg skjønner ikke helt norge..om motorene i 125cc osv ikke skulle gått så fort som de gjør i freepower hadde ikke produsentene gjort slik at syklene kan gå så fort..norge ødelegger rett og slett syklene ved å plombere ned i hytt og helvete på grunn av utslippskrav, effektkrav, toppfart osv osv osv osv..gud vet hva de finner på mere

<3 Yamaha xt 125 x <3
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/