Hvor lang tid?
- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Hvor lang tid?
Hvor lang tid skal det ta før et nytt vognkort er kommet meg i hende? Nå har det gått vel en måned og det er fremdeles ikke kommet noe vognkort i posten. Er det på tide med en telefon til biltilsynet/statens vegvesen, eller hva det nå er?
Eller er jeg engstelig for ingenting. Det er jo offentlig så det kan jo ta sin tid.....
Har jo ingen praktisk betydning all den tid jeg ikke kjører for tiden, pluss at jeg har midlertidig. Men jeg bare lurte.
Mvh
Eller er jeg engstelig for ingenting. Det er jo offentlig så det kan jo ta sin tid.....
Har jo ingen praktisk betydning all den tid jeg ikke kjører for tiden, pluss at jeg har midlertidig. Men jeg bare lurte.
Mvh
mye papirmølle rot hos dem ja.. fikk tilsendt et vognkort en gang da jeg ventet på det til Evo'n min.. brått fikk jeg vognkort til en mazda 626, men et helt annet navn og alt ... hehe.. og jeg som ville cruse Evo.. kanskje like greit..skrotet den to uker senere alikevel 

kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
-
Det står en rettledning på det midlertidige vognkortet om hvordan man skal forholde seg hvis man ikke mottar det endelige vognkortet innen en viss tid. Mener å huske det sto innen en måned når jeg skiltet på Gamle Blå i høst.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
-
Hvis skiltene er innlevert før eierskiftet, vil trafikkstasjonen utstede et midlertidig vognkort når skiltene blir hentet ut ved eierskiftet (omregistrering). Dette midlertidige vognkortet er gyldig fram til det "ordentlige" vognkortet i to deler kommer i posten.
Hvis man kjøper et kjøretøy der skiltene ikke er innlevert før eierskiftet, skal vel vognkortets del 1 følge med kjøretøyet så vidt jeg har forstått. Og forrige eier sender inn del 2 for å melde eierskifte. (Tror jeg)
Hvis man kjøper et kjøretøy der skiltene ikke er innlevert før eierskiftet, skal vel vognkortets del 1 følge med kjøretøyet så vidt jeg har forstått. Og forrige eier sender inn del 2 for å melde eierskifte. (Tror jeg)
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly