noen bra supermotard 125

Prat om lett MC.
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Post by Pille »

ok, da får jeg svare som har en yamaha xt da :wink:
yamaha xtx(supermotard) er en behagelig sykkel, jevnt drag, den har 12,5 gamp, effektanlegg vil ha en ubetydelig økning i og med at det er 4 takt. Du kan seff få kjøpt effektanlegg til 4 takt eller akkuratt denne modellen, men det blir DYRT. Altså, så kan du jo gjøre småting som å borre toppen, powerfilter, dreving osv..Toppfarten ligger mellom 110 og 115 ja..Pluss at 4 taktere betyr at det ikke er vedlikehold på de, utenom smøre kjede, bytte olje osv som er på alle sykler...Jeg betalte 42 500,- for min xtx
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

Pille wrote:ok, da får jeg svare som har en yamaha xt da :wink:
yamaha xtx(supermotard) er en behagelig sykkel, jevnt drag, den har 12,5 gamp, effektanlegg vil ha en ubetydelig økning i og med at det er 4 takt. Du kan seff få kjøpt effektanlegg til 4 takt eller akkuratt denne modellen, men det blir DYRT. Altså, så kan du jo gjøre småting som å borre toppen, powerfilter, dreving osv..Toppfarten ligger mellom 110 og 115 ja..Pluss at 4 taktere betyr at det ikke er vedlikehold på de, utenom smøre kjede, bytte olje osv som er på alle sykler...Jeg betalte 42 500,- for min xtx
Har en Derbi senda 125 me motard felger, <3 4taktere <3 det er så deilig i by med masse kryss å sånt, for du slipper ¨å ha så jævli me turtall før det er noe "drag" i sykkelen! åså drar den jevnt hele tiden=P tar nsr på aksen=P (har øvd på aks giring lenge da!=P)
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Post by Pille »

Dawes wrote:
Pille wrote:ok, da får jeg svare som har en yamaha xt da :wink:
yamaha xtx(supermotard) er en behagelig sykkel, jevnt drag, den har 12,5 gamp, effektanlegg vil ha en ubetydelig økning i og med at det er 4 takt. Du kan seff få kjøpt effektanlegg til 4 takt eller akkuratt denne modellen, men det blir DYRT. Altså, så kan du jo gjøre småting som å borre toppen, powerfilter, dreving osv..Toppfarten ligger mellom 110 og 115 ja..Pluss at 4 taktere betyr at det ikke er vedlikehold på de, utenom smøre kjede, bytte olje osv som er på alle sykler...Jeg betalte 42 500,- for min xtx
Har en Derbi senda 125 me motard felger, <3 4taktere <3 det er så deilig i by med masse kryss å sånt, for du slipper ¨å ha så jævli me turtall før det er noe "drag" i sykkelen! åså drar den jevnt hele tiden=P tar nsr på aksen=P (har øvd på aks giring lenge da!=P)
enig, <3 4-takt <3 serr, tar du en nsr på aks? og din er original? er nsr'en original? :)
vif_pong
Posts: 15
Joined: 21 Nov 2006 16:32
Location: lørenskog

Post by vif_pong »

.....
vif_pong
Posts: 15
Joined: 21 Nov 2006 16:32
Location: lørenskog

Post by vif_pong »

Pille wrote:ok, da får jeg svare som har en yamaha xt da :wink:
yamaha xtx(supermotard) er en behagelig sykkel, jevnt drag, den har 12,5 gamp, effektanlegg vil ha en ubetydelig økning i og med at det er 4 takt. Du kan seff få kjøpt effektanlegg til 4 takt eller akkuratt denne modellen, men det blir DYRT. Altså, så kan du jo gjøre småting som å borre toppen, powerfilter, dreving osv..Toppfarten ligger mellom 110 og 115 ja..Pluss at 4 taktere betyr at det ikke er vedlikehold på de, utenom smøre kjede, bytte olje osv som er på alle sykler...Jeg betalte 42 500,- for min xtx
takk da veit jeg det.. så du har ikke trimma xtx din da..??

er det i heletatt noe vits å trimme denne...
kan man fjerne katalystator ( hørte en her som spurte om det uten å får svar)
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Post by Pille »

vif_pong wrote:
Pille wrote:ok, da får jeg svare som har en yamaha xt da :wink:
yamaha xtx(supermotard) er en behagelig sykkel, jevnt drag, den har 12,5 gamp, effektanlegg vil ha en ubetydelig økning i og med at det er 4 takt. Du kan seff få kjøpt effektanlegg til 4 takt eller akkuratt denne modellen, men det blir DYRT. Altså, så kan du jo gjøre småting som å borre toppen, powerfilter, dreving osv..Toppfarten ligger mellom 110 og 115 ja..Pluss at 4 taktere betyr at det ikke er vedlikehold på de, utenom smøre kjede, bytte olje osv som er på alle sykler...Jeg betalte 42 500,- for min xtx
takk da veit jeg det.. så du har ikke trimma xtx din da..??

er det i heletatt noe vits å trimme denne...
kan man fjerne katalystator ( hørte en her som spurte om det uten å får svar)
jeg har ikke trimmet den, men jeg kjøpte den for noen måner siden, har ikke lappen, nå skal den ikke røres før våren..jeg skal trimme med sånne småting som jeg nevnte, og den personen som spurte om katalysator greiene var meg :wink: jeg har fått svar og vet nå at en slik katalysator reiser med 2-3 hester! derfor skal den fjernest hos meg iallefall...
vif_pong
Posts: 15
Joined: 21 Nov 2006 16:32
Location: lørenskog

Post by vif_pong »

okey, vis man fjerner katalysatoren og setter på power filter.. blir topp farte noe mer da trur du..?
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Post by Pille »

vif_pong wrote:okey, vis man fjerner katalysatoren og setter på power filter.. blir topp farte noe mer da trur du..?
tja, vil nok få en toppfart mellom 120-125(evhenger jo av dreving osv.)
Men jeg er ikke tvil om at bunndraget i den blir ENDA bedre :wink:
vif_pong
Posts: 15
Joined: 21 Nov 2006 16:32
Location: lørenskog

Post by vif_pong »

digg da man trenger ikke større toppfart det holder skal ikke msite lappen vis jeg blir stoppa av snuten heller
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Post by Pille »

vif_pong wrote:digg da man trenger ikke større toppfart det holder skal ikke msite lappen vis jeg blir stoppa av snuten heller
har et poeng der..om du fjerner katalysator og setter i ett powerfilter og i tillegg drever til aks, vil du ha en toppfart rundt 105-110..men da vil du ha en ganske så bra aks, og et enormt bunndrag :wink:
vif_pong
Posts: 15
Joined: 21 Nov 2006 16:32
Location: lørenskog

Post by vif_pong »

Pille wrote:
vif_pong wrote:digg da man trenger ikke større toppfart det holder skal ikke msite lappen vis jeg blir stoppa av snuten heller
har et poeng der..om du fjerner katalysator og setter i ett powerfilter og i tillegg drever til aks, vil du ha en toppfart rundt 105-110..men da vil du ha en ganske så bra aks, og et enormt bunndrag :wink:
ja det hørtes bra ut men hva koster det??
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Post by Pille »

vif_pong wrote:
Pille wrote:
vif_pong wrote:digg da man trenger ikke større toppfart det holder skal ikke msite lappen vis jeg blir stoppa av snuten heller
har et poeng der..om du fjerner katalysator og setter i ett powerfilter og i tillegg drever til aks, vil du ha en toppfart rundt 105-110..men da vil du ha en ganske så bra aks, og et enormt bunndrag :wink:
ja det hørtes bra ut men hva koster det??
koster hva? :P
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

Pille wrote:
Dawes wrote:
Pille wrote:ok, da får jeg svare som har en yamaha xt da :wink:
yamaha xtx(supermotard) er en behagelig sykkel, jevnt drag, den har 12,5 gamp, effektanlegg vil ha en ubetydelig økning i og med at det er 4 takt. Du kan seff få kjøpt effektanlegg til 4 takt eller akkuratt denne modellen, men det blir DYRT. Altså, så kan du jo gjøre småting som å borre toppen, powerfilter, dreving osv..Toppfarten ligger mellom 110 og 115 ja..Pluss at 4 taktere betyr at det ikke er vedlikehold på de, utenom smøre kjede, bytte olje osv som er på alle sykler...Jeg betalte 42 500,- for min xtx
Har en Derbi senda 125 me motard felger, <3 4taktere <3 det er så deilig i by med masse kryss å sånt, for du slipper ¨å ha så jævli me turtall før det er noe "drag" i sykkelen! åså drar den jevnt hele tiden=P tar nsr på aksen=P (har øvd på aks giring lenge da!=P)
enig, <3 4-takt <3 serr, tar du en nsr på aks? og din er original? er nsr'en original? :)


Peise orginal, eller har carbon blinkers da=P tar den på 0 til 40, å henger med til litt over 70,(og de fleste plasser i norge er der 80 grense så trenger ikke mer) (men knaster dekk da, har ikke prøvd med sm dekka enda)(++ får bare litt over 110med cross dekka) vet ikke va som var gjort med nsrn men med 4 takt så har du frag i fra bunn, slipper og være på 7-8rpm før det skjer noe=P

Men det som er aller råest med 4 taktere er lydn! det er så digg i bare legge av sted ut fra skolen uten og høre mope lyden fra 2takts 125=P
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Post by Pille »

Dawes wrote:
Pille wrote:
Dawes wrote: Har en Derbi senda 125 me motard felger, <3 4taktere <3 det er så deilig i by med masse kryss å sånt, for du slipper ¨å ha så jævli me turtall før det er noe "drag" i sykkelen! åså drar den jevnt hele tiden=P tar nsr på aksen=P (har øvd på aks giring lenge da!=P)
enig, <3 4-takt <3 serr, tar du en nsr på aks? og din er original? er nsr'en original? :)


Peise orginal, eller har carbon blinkers da=P tar den på 0 til 40, å henger med til litt over 70,(og de fleste plasser i norge er der 80 grense så trenger ikke mer) (men knaster dekk da, har ikke prøvd med sm dekka enda)(++ får bare litt over 110med cross dekka) vet ikke va som var gjort med nsrn men med 4 takt så har du frag i fra bunn, slipper og være på 7-8rpm før det skjer noe=P

Men det som er aller råest med 4 taktere er lydn! det er så digg i bare legge av sted ut fra skolen uten og høre mope lyden fra 2takts 125=P
jepp, er masse positivt om 4 takt..men folk med 2 takt liker det desverre ikke :x
vif_pong
Posts: 15
Joined: 21 Nov 2006 16:32
Location: lørenskog

Post by vif_pong »

Pille wrote:
vif_pong wrote:
Pille wrote: har et poeng der..om du fjerner katalysator og setter i ett powerfilter og i tillegg drever til aks, vil du ha en toppfart rundt 105-110..men da vil du ha en ganske så bra aks, og et enormt bunndrag :wink:
ja det hørtes bra ut men hva koster det??
koster hva? :P
pris på power filter å sånn mente jeg.. men man kan vel ikke bare ta vekk katalysatoren uten og sette inn noe annet eller går det..??

dreving er vel ikke gratis heller..
Post Reply