I det siste så har jeg merket at linjen min er veldig treg, så jeg tror at en av naboene bruker nettverket mitt Er det noen som vet hvordan jeg sikrer det trådløse nettverket mitt?
Er det mulig å sjekke hvem som er på nettverket også?
netlimiter er et program som overvåker all inn og ut trafikk på linja di!
Du kan også sette fast speed på enkelte ting!
SLik som eMule og torrent blandt annet. Litt kjekt å sette fast speed på dette hvis du spiller mye online. Så de ikke stjeler hele linja di!
Her vil du også kunne se om noen benytter seg "gratis" av linja di
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Å sette passord på routeren å sette på WPA-kryptering (helst WPA2) er det eneste som er viktig uansett, MAC-filtrering og dill er lett å komme seg igjennom, det samme er WEP-kryptering.
Vurder nå dette etter hvor dere bor og hva dere har på lokalnettet deres. 99,9% vil kun leeche på nettet deres hvis det er pip åpent. Bor du ikke midt i Oslogryta eller har en hacker som nærmeste nabo så holder MAC eller 64 bit nøkkel lenge.
Ikke så kult å få besøk og bruke 15 minutt på å gi tilgang til laptopen til kompisen heller
Keihin wrote:Vurder nå dette etter hvor dere bor og hva dere har på lokalnettet deres. 99,9% vil kun leeche på nettet deres hvis det er pip åpent. Bor du ikke midt i Oslogryta eller har en hacker som nærmeste nabo så holder MAC eller 64 bit nøkkel lenge.
Ikke så kult å få besøk og bruke 15 minutt på å gi tilgang til laptopen til kompisen heller
Nei det er jo bakdelen da
Jeg har 128 kryptering og hided SSID, men det er nå kun min stasjonære og fruas bærbare som kommer på nettet. Har jeg med jobb-pc hjem så kopler jeg meg på med ledning, siden det er mye lettere enn å styre med krypteringa :oops:
Keihin wrote:Vurder nå dette etter hvor dere bor og hva dere har på lokalnettet deres. 99,9% vil kun leeche på nettet deres hvis det er pip åpent. Bor du ikke midt i Oslogryta eller har en hacker som nærmeste nabo så holder MAC eller 64 bit nøkkel lenge.
om noen kommer hjem til med med en laptop eller no bare søker dem etter trådløst nett.. finner min, så plottes det inn passord. har ikke nettlimiter da.. kun passord beskyttet..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Mac-filtrering er da mer tungvint enn å slå på kryptering? Tar jo ikke mange sekunder å logge seg inn på et kryptert nett.
Mac-filtrering er da mer tungvint enn å slå på kryptering? Tar jo ikke mange sekunder å logge seg inn på et kryptert nett.
AtW
Tar heller ikke lange tiden å finne ut passordet heller...