Hjelp Med Aprilia RS 125 Trim
-
- Posts: 2
- Joined: 29 Nov 2006 16:13
Hjelp Med Aprilia RS 125 Trim
Heisann, jeg har en Aprilia 125 RS 2005 Model.
Jeg har kjørt en stund naa, og er dritt lei at den ikke gjør mer en 130-140.
Jeg skal kjøpe Trim deler til sykkelen, jeg har 11 tusen kroner aa gaa ut ifra, saa jeg regner med aa faa en dugelig sykkel her, som flytter seg litt..
Noen tips om hvilken trim jeg burde kjøpe og ossen drev jeg burde ha for en Bra Acclerasjon og Passe Toppfart paa rundt 160-170?
Jeg har kjørt en stund naa, og er dritt lei at den ikke gjør mer en 130-140.
Jeg skal kjøpe Trim deler til sykkelen, jeg har 11 tusen kroner aa gaa ut ifra, saa jeg regner med aa faa en dugelig sykkel her, som flytter seg litt..
Noen tips om hvilken trim jeg burde kjøpe og ossen drev jeg burde ha for en Bra Acclerasjon og Passe Toppfart paa rundt 160-170?
Ride style? Ride Aprilia
- Lasseleeten
- Posts: 445
- Joined: 31 Aug 2006 10:01
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
kan noen forklare hvordan disse såkalla trimblinklysa fungerer? hvor stor effekt har det?gsxr-(r) wrote:Ja trimblinklysa mine funker som faen! Må bare skiftes etter hver 1000km..digg assLasseleeten wrote:Ta ut plombene, og kjøp el. eksosventil.
Evt. kjøp effektanlegg og spar på det gamle itilfelle du må på visning.
Edit:
Og trimblinklys såklart..
<3 Yamaha xt 125 x <3
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
bruker du hue så skjønner du at trimblibklys er bare noe tull.. det gir jo faen meg bare bedre utsende og kansje vekt på sykkel da..Pille wrote:kan noen forklare hvordan disse såkalla trimblinklysa fungerer? hvor stor effekt har det?gsxr-(r) wrote:Ja trimblinklysa mine funker som faen! Må bare skiftes etter hver 1000km..digg assLasseleeten wrote:Ta ut plombene, og kjøp el. eksosventil.
Evt. kjøp effektanlegg og spar på det gamle itilfelle du må på visning.
Edit:
Og trimblinklys såklart..
huff, det jeg har trodd..men vart usikker når det blir sakt over alt! er ikke en gang nok da?vif_pong wrote:bruker du hue så skjønner du at trimblibklys er bare noe tull.. det gir jo faen meg bare bedre utsende og kansje vekt på sykkel da..Pille wrote:kan noen forklare hvordan disse såkalla trimblinklysa fungerer? hvor stor effekt har det?gsxr-(r) wrote: Ja trimblinklysa mine funker som faen! Må bare skiftes etter hver 1000km..digg ass

<3 Yamaha xt 125 x <3
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
- Lasseleeten
- Posts: 445
- Joined: 31 Aug 2006 10:01
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
Har blitt en klassiker det nå, hehe.Pille wrote:huff, det jeg har trodd..men vart usikker når det blir sakt over alt! er ikke en gang nok da?vif_pong wrote:bruker du hue så skjønner du at trimblibklys er bare noe tull.. det gir jo faen meg bare bedre utsende og kansje vekt på sykkel da..Pille wrote: kan noen forklare hvordan disse såkalla trimblinklysa fungerer? hvor stor effekt har det?
Ontopic: Hvis du vil at det skal lyse trim så kjøper du jo et effektanlegg, hvis ikke så tar du bare ut plombene i det orginale =)
ehm, han kjører sikkert uplombert da? han sier han får 130-140..er vel uplombert da 

<3 Yamaha xt 125 x <3
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
http://www.bikepics.com/members/vegardjev/06xt125/
- Lasseleeten
- Posts: 445
- Joined: 31 Aug 2006 10:01
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
- Mantis
- Posts: 4226
- Joined: 30 Jul 2006 02:16
- MC: Aprilia RS250 (I wish!)
- Location: Ã…lesund
- It’s my birthday
det er ikke bare å sette på i vilden sky!
Det kreves en del skills for å sette på de værste sylinderene osv
Jev ville hatt noen som er nøye, forsiktige og har skrudd en del før til å gjøre jobben.
Det kreves en del skills for å sette på de værste sylinderene osv

Jev ville hatt noen som er nøye, forsiktige og har skrudd en del før til å gjøre jobben.

- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
- Lasseleeten
- Posts: 445
- Joined: 31 Aug 2006 10:01
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
Re: Hjelp Med Aprilia RS 125 Trim
Håper du er klar over at sykkelen din mest sannsynlig går ganske mye ned i verdi når du trimmer den, ihvertfall hvis du kjører på med større sylinder.ApriliaLover wrote:Heisann, jeg har en Aprilia 125 RS 2005 Model.
Jeg har kjørt en stund naa, og er dritt lei at den ikke gjør mer en 130-140.
Jeg skal kjøpe Trim deler til sykkelen, jeg har 11 tusen kroner aa gaa ut ifra, saa jeg regner med aa faa en dugelig sykkel her, som flytter seg litt..
Noen tips om hvilken trim jeg burde kjøpe og ossen drev jeg burde ha for en Bra Acclerasjon og Passe Toppfart paa rundt 160-170?
-
- Posts: 2
- Joined: 29 Nov 2006 16:13
Uansett om den går ned i verdi er ikke det noe problem, bil har jeg uansett har en volvo 850 T5R(turbo 5 cylindret) 
så skal ikke tjene noe på sykkelen, den er bare til fart og morro, uansett, min er ikke uplombert, tok ut CDI boksen, tok bort turtalls sperre..
den gjør nok maks 140, men er ikke 100% orginal, men skal nok ha et top performance trim, e.l

så skal ikke tjene noe på sykkelen, den er bare til fart og morro, uansett, min er ikke uplombert, tok ut CDI boksen, tok bort turtalls sperre..
den gjør nok maks 140, men er ikke 100% orginal, men skal nok ha et top performance trim, e.l
Ride style? Ride Aprilia
- marius (aprila rs 125 06)
- Posts: 31
- Joined: 30 Nov 2006 20:13
- Location: stavern/larvik
- Contact:
var jeg deg aprilialover ville jeg kjøpt en sånn kitt som gjør at motoren blir lik som når den kommer fra fabrikk i italia med 34 hk
http://aprilia.7kt.net/forum/viewtopic.php?t=388
http://aprilia.7kt.net/forum/viewtopic.php?t=388