Hvordan sikre det trådløse nettverke ditt?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Tore^NSR

Hvordan sikre det trådløse nettverke ditt?

Post by Tore^NSR »

Hoi Hoi!

I det siste så har jeg merket at linjen min er veldig treg, så jeg tror at en av naboene bruker nettverket mitt :evil: Er det noen som vet hvordan jeg sikrer det trådløse nettverket mitt?

Er det mulig å sjekke hvem som er på nettverket også?

Takker for alle svar! :D
fighter

Post by fighter »

RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

du kan gå inn å legge inn passord på nettet ditt..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Onsløv
MC: None

Post by Onsløv »

Les her... mange tips...Selv har jeg gjort det meste, men så er jeg litt for paranoid på sikkerheten og da ;-)

http://www.dinside.no/data/bredb%E5nd+o ... 16967.html
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Veldig enkelt å legge passord på ja, eller du kan enkelt sjekke om det er noe trafikk med Netlimiter.
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

Gixxerman wrote:Veldig enkelt å legge passord på ja, eller du kan enkelt sjekke om det er noe trafikk med Netlimiter.
Netlimiter? Et program det eller? :)

Takker for alle svar :D
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

netlimiter er et program som overvåker all inn og ut trafikk på linja di!

Du kan også sette fast speed på enkelte ting!

SLik som eMule og torrent blandt annet. Litt kjekt å sette fast speed på dette hvis du spiller mye online. Så de ikke stjeler hele linja di!

Her vil du også kunne se om noen benytter seg "gratis" av linja di :wink:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Deauville00 wrote:Les her... mange tips...Selv har jeg gjort det meste, men så er jeg litt for paranoid på sikkerheten og da ;-)

http://www.dinside.no/data/bredb%E5nd+o ... 16967.html
Å sette passord på routeren å sette på WPA-kryptering (helst WPA2) er det eneste som er viktig uansett, MAC-filtrering og dill er lett å komme seg igjennom, det samme er WEP-kryptering.

AtW
Keihin

Post by Keihin »

Vurder nå dette etter hvor dere bor og hva dere har på lokalnettet deres. 99,9% vil kun leeche på nettet deres hvis det er pip åpent. Bor du ikke midt i Oslogryta eller har en hacker som nærmeste nabo så holder MAC eller 64 bit nøkkel lenge.

Ikke så kult å få besøk og bruke 15 minutt på å gi tilgang til laptopen til kompisen heller ;)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Borg
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700

Post by Borg »

Keihin wrote:Vurder nå dette etter hvor dere bor og hva dere har på lokalnettet deres. 99,9% vil kun leeche på nettet deres hvis det er pip åpent. Bor du ikke midt i Oslogryta eller har en hacker som nærmeste nabo så holder MAC eller 64 bit nøkkel lenge.

Ikke så kult å få besøk og bruke 15 minutt på å gi tilgang til laptopen til kompisen heller ;)
Nei det er jo bakdelen da :!:

Jeg har 128 kryptering og hided SSID, men det er nå kun min stasjonære og fruas bærbare som kommer på nettet. Har jeg med jobb-pc hjem så kopler jeg meg på med ledning, siden det er mye lettere enn å styre med krypteringa :oops:
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

Keihin wrote:Vurder nå dette etter hvor dere bor og hva dere har på lokalnettet deres. 99,9% vil kun leeche på nettet deres hvis det er pip åpent. Bor du ikke midt i Oslogryta eller har en hacker som nærmeste nabo så holder MAC eller 64 bit nøkkel lenge.

om noen kommer hjem til med med en laptop eller no bare søker dem etter trådløst nett.. finner min, så plottes det inn passord. har ikke nettlimiter da.. kun passord beskyttet..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Lasseleeten
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

Gixxerman wrote:Veldig enkelt å legge passord på ja, eller du kan enkelt sjekke om det er noe trafikk med Netlimiter.
Med netlimiter får du bare sjekka trafikken fra pcen det er installert på.
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Mac-filtrering er da mer tungvint enn å slå på kryptering? Tar jo ikke mange sekunder å logge seg inn på et kryptert nett.

AtW
Lasseleeten
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

ATWindsor wrote:

Mac-filtrering er da mer tungvint enn å slå på kryptering? Tar jo ikke mange sekunder å logge seg inn på et kryptert nett.

AtW
Tar heller ikke lange tiden å finne ut passordet heller...
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Lasseleeten wrote:
Med netlimiter får du bare sjekka trafikken fra pcen det er installert på.
Ok, ja det stemmer vel :oops: Tenkte at den sjekka nette generelt. Men man kan jo ta en hastighettest f.eks :roll:
Post Reply