_Adler_ wrote:Ja, tenkte kun på ventiljusteringen nå jeg også, egentlig, men hva er hele vitsen med ventiljustering? Hvorfor må det gjøres? Hvorfor så ofte?
Står 15 t i service manualen til ktm også.
Vet ikke hvorfor man må justere de så ofte. Men 15 t er litt å ta i.
Kjørte 60 timer på 525. Litt langt. Måtte justere 3 av ventilene da ventilene skulle justeres. Den ble målt i benk på 55 t til 46 hk på bakjulet med slitent kjede.
15 t er litt unødvendig hvis du ikke bruker den i konkurranser el! Du merker når du må stille de da motoren blir mindre startvillig. Du må dra lengre på startern samt du mister litt effekt. Dog så og si ikke merkbart.
Selvom du må ta litt ekstra servicer er det verdt det! Er vanvittig lett å skru på. Deler er billige!
Gixxerman:
Tar nok 1 t å justere ventiler på en ktm f eks fra du starter til du er ferdig.